9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Applefan12345

Een betoog, hoe zou Apple die maken?

Hey,

Nou, de titel zegt het al, maar stel dat Apple een betoog zou ‘moeten’ schrijven, hoe zouden ze dat dan doen?

Bijdrager
    hatolex

DIverse mogelijkheden, op de pc, de ipad, op papier, of een griffel en een leitje

Bijdrager
    Applefan12345

Oh, met schrijven bedoelde ik eigenlijk typen;) Maar ik bedoel de stijl zeg maar. Stel, dat Apple voor een schoolopdracht een betoog zou moeten ‘typen’, hoe zouden ze dat dan doen? Welke opmaak, lettertype etc.

Bijdrager
    AppelJuice

Apple Chancery, 12pt, Black

Bijdrager
    bbqwerty

Met Pages,

Gebruik zelf dan de onderstaande standaard ”thema’s” in Pages, pas het wat aan naar mijn hand en hoppa, een prachtdocument!

bbqwerty

Bijdrager
    NeXT

bbqwerty heeft het helemaal goed!

Apple gebruikt meestal (bijna altijd) presentaties uit het iWork pakket. De keynotes zijn vooral bekend hierom. Zelfs de thema’s die hiervoor gebruikt worden staan standaard in de programma’s. Het zijn dan vaak minimalistische thema’s.

Bijdrager
    Applefan12345

Oke! Bedankt allemaal!

Bijdrager
    Buzz

Hier een tweetal betogen, van een paar jaar terug, uit naam van Steve Jobs destijds op de Apple website geplaatst:
    http://www.apple.com/au/hotnews/thoughtsonmusic/
    http://www.apple.com/hotnews/thoughts-on-flash/

Wat opvalt aan het uiterlijk (want het lijkt of het je daar om gaat) is dat ze een minimum aan opmaakmogelijkheden gebruikten, en dat het eigenlijk gewoon alleen maar platte tekst is in het lettertype van de website van destijds. De opmaak mogelijkheden van de iWork templates gebruiken ze in marketing en corporate communication, maar dus niet in een betoog!

Bijdrager
    bbqwerty

Ik begrijp dat apple die betogen plat heeft gehouden destijds, het is net wat voor sfeer je wilt geven aan je document.
    Zelf vind ik dat een betoog moet uitnodigen om te lezen. Een platte trek mij niet aan, een leuke template wel;)

Maar iedereen zo z’n smaak, er staan hier nu al goeie tips waarmee je aan de slag kunt!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.