17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Sylvester

een avi film in stukken kappen

Waarschijnlijk is dat al een vaak gestelde vraag. Ik vind hier en daar op het forum wel wat info, maar ik slaag er toch niet goed in, waarschijnlijk omdat ik niks ken van videobewerking :D

Heel simpel : ik heb de DVD omgezet naar AVI en MP4, ongeveer 1,7 GB groot.
    Nu wil ik daar een stuk uithalen (dus een stuk van voor en van achter wissen) met bijvoorbeeld iMovie.
    Maar het lukt niet. Ofwel kan ik de film niet importeren in iMovie (document grijs), ofwel loopt iMovie vast bij het importeren.
    Ik heb al diverse formaten geprobeerd, maar het lukt niet. Het omzetten van de DVD naar AVI, MP4 en andere formaten, doe ik met handbrake laatste versie.

Kan mij iemand wat tips geven om dat toch in elkaar te kunnen knutselen?

Moderator
    unSOUND

Waarom zou je dat met iMovie doen ? Die moet de film immers eerst importeren en daarna weer exporteren.

Knippen kan met onder andere met MPEGstreamclip ( gratis ) en QuickTime Pro ( bijna gratis )

Bijdrager
    staaf

Hee unSOUND! Ben je echt zo knap of is dit een filmster? En wie dan? Zie het plaatje zo vaak voorbij komen; mijn vrouw wordt er een beetje onrustig van (en ik dus ook…:wink: )

Moderator
    unSOUND

Dat is Hugh Laurie in de rol van Gregory House.

http://www.fox.com/house/

Bijdrager
    Hansi2124
    ”unSOUND”

Dat is Hugh Laurie in de rol van Gregory House.

http://www.fox.com/house/

Maar wel vele jaren jonger volgens mij;-)

Moderator
    unSOUND

Nee hoor, die foto is uit seizoen 3.

Bijdrager
    Hansi2124

ah, dan is het gezichtsbedrog zeker.. :sealed:

Moderator
    unSOUND

Misschien zijn de batterijen van je bril leeg ? :evil:

( Maar we dwalen wel heel erg af van het topic… )

Bijdrager
    Sylvester
    ”unSOUND”

Waarom zou je dat met iMovie doen ? Die moet de film immers eerst importeren en daarna weer exporteren.

Knippen kan met onder andere met MPEGstreamclip ( gratis ) en QuickTime Pro ( bijna gratis )

Waarom ik dat met iMovie wilde doen? Omdat ik er niks van ken, denk ik.
    Dat programmaatje kende ik niet. Ondertussen heb ik het getest, en het werkt prima. Ik heb de stukjes uit het filmpje kunnen knippen.
    Dank voor de tip.

Nu heb ik nog andere AVI’s waaruit ik ook een paar stukjes moet halen, maar die geven geen geluid in MPEGstreamclip.
    Doe ik iets fout?

Als ik dat filmpje afspeel met VLC of quicktime, dan is het geluid er dus wel.

Moderator
    unSOUND

Dat zal er van af hangen wat voor geluidsspoor er in de film zit. Dat is aan de extensie “avi” helaas niet te zien. Maar de enige optie die ik zo snel weet is om die films in QuickTime Pro te editten.

Bijdrager
    Hansi2124

Kijk nou :D

Moderator
    unSOUND

Naar wat ?

Bijdrager
    Hansi2124

Een nieuwe House-foto :mrgreen:

Bijdrager
    Sylvester

Om even terug on-topic te gaan : ik ben ondertussen aan het ‘stoeien’ met QTpro, en het knip- en plakwerk lukt wel.
    Alleen moet ik vaststellen dat het niet altijd vlekkeloos gaat in QuickTime . Soms hangt hij vast, soms leest hij bepaalde videobestanden niet meer die hij zelf heeft geexporteerd, enz.
    Nu probeer ik een AVI export te doen, en ik heb me bijna de haren uitgetrokken. Heel langzaam.
    En als toetje begint m’n Mac erg sloom te worden sinds het stoeien met QTPro .

Ik zal hierover even een nieuwe topic openen.

Moderator
    unSOUND

Waarom zou je de film na het knippen ├╝berhaupt exporteren ? Het kost extra rekenwerk, en het resultaat is mager. Gewoon kiezen voor “Opslaan als”. QuickTime die crasht ligt vaak aan de gebruikte plugins. Welke codering hebben de bestanden, en welke plugins gebruik je ?

Bijdrager
    Sylvester

In QuickTime zie ik dit in een paar bestanden staan :
    DivX 5.0, 768 x 576, Miljoenen
    MPEG Layer 2, Stereo, 48,000 kHz
    en
    Generic MPEG-4, 448 x 336, Onbekend
    MPEG Layer 3, Stereo, 48,000 kHz

Welke plug-ins ik gebruik? Dat zullen de standaard plug-ins zijn zeker? Ik heb geen extra plug-ins geïnstalleerd.

Als ik ‘opslaan als’ kies, gaat men deze structuur dan ook zondermeer kunnen lezen op Windows?

Moderator
    unSOUND

DivX film met MPEG2 geluid is erg vreemd, en een MPEG4 film waarvan QuickTime zelf aangeeft dat het in een onbekende structuur is opgeslagen voorspelt ook weinig goeds.

Wat betreft het openen in Windows vrees ik met grote vreze. De meeste Windows programma’s struikelen over bestanden waarin geknipt is. Ik weet niet om over hoeveel filmpjes het gaat, maar om zeker te zijn van je zaak zou ik alles na het knippen dan exporteren naar hetzelfde formaat en codering…

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.