9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    senne

Een archief op internet?

Weet er iemand een goede manier om een archief aan te maken op het internet? Het is voor deze site. Zoals je kan zien, staan er nu 3 groepkes op. Er kunne maximaal 4 groepkes op de voorpagina, dus ik heb een archief-pagina nodig! Maar kzou ni weten hoe ik er aan moet beginnen!

Iemand suggesties?

Bijdrager
    TEZ

Hoi Senne,

ik kan niet helemaal goed opmaken wat en hoe (vaak) je wilt archiveren, maar uitgaande dat in de loop van tijd meerder pagina’s wilt aanmaken lijkt me dat je zoekt naar een goede manier dit te ordenen..
    De makkelijkste manier om dit te doen (lees: niet maken) is om de site op een database te bouwen (b.v. SQL) en dat selecties daaruit (b.v. laatste 5 uitgaves op te laten roepen met ASP of PHP. Aangezien de site deze functionalitein nog niet heeft zou ik lekker ‘statisch’ blijven werken.. HTML dus.
    Om de files goed te ordenen moet je van tevoren goed afvragen hoe vaak, hoeveel, en wat te ordenen. Per maand is een kwestie van b.v. 12 mappen aanmaken (01, 02, 03 etc..) en daarin files met benaming als 02.htm (2e dag) of 16.htm… Maar ook meerdere uitgaves per maand b.v. …2003/03/uitgave_02.htm.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes!

Bijdrager
    Deskman

Je kunt het misschien wel het makkelijkst voor elkaar krijgen als je een weblog-programma gebruikt. Pivot bijvoorbeeld. Dat gebruikt geen database, maar PHP en scripts ( http://www.pivotlog.net/ ) En ook nog van Nederlandse makelij! ( http://www.mijnkopthee.nl ) Er is met een beetje handigheid goed gebruik te maken van de ‘losse onderdelen’. Het archiveert automatisch je pagina’s.

Probeer het eens…

Bijdrager
    senne

het probleem is dat ik geen site heb met PHP, wel met ASP. Bestaat er iets dergelijks voor ASP?

Bijdrager
    Deskman

En kun je ook geen PHP krijgen? Draait tenslotte ook op Wintel platform… Of naar een andere host:p

Google eens wat rond voor weblog software. In het ergste geval kun je nog altijd bij Blogger terecht die gewoon de HTML naar je site toestuurt. maarja, Blogger is nogal eens onbereikbaar zodat je dan net weer even niet kunt updaten.

Als ik iets tegen het lijf loop hoor je wel van me…:mrgreen:

Bijdrager
    TEZ

Senne, wellicht kan dit iets zijn; http://www.webwizguide.com/asp/sample_scripts/site_news_script.asp – Het is een news-site module voor ASP, ik heb hem zelf niet gestest of iets.. Maar ik denk dat je een beetje in deze richting moet gaan zoeken dan, succes!

Bijdrager
    senne

raar dat ik die van WebWiz zelf nog niet had gevonden! Ik had al heel die site afgedruipt om dat te vinden.. Bedankt!

Bijdrager
    senne

Bijdrager
    senne

archief uitgebreid tot Wereldkaart!

Hier het resultaat

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.