20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    iPJ

Een App maken… Hoe?

Heej..

Ik en iJurriaan zouden wel eens wat apps willen maken.. Maar hoe en waar moet je beginnen..!?

* Hoe maakt je ze, welk programmatje?
    * Zijn er wat sites waar het allemaal precies zijn uitgelegd?
    * Hoe zet je ze in iTunes?
    En allemaal zulk soort dingen… Hoe moet het!? 8)

Gr. iPJ & iJurriaan!

Bijdrager
    So Klear

Wat dacht je van beginnen met het aanmaken van een Apple Developer account en het downloaden van de iPhone SDK….

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    me.com

iPJ,

Je denkt er veel te gemakkelijk over. Een app schrijven is vrij lastig en daar ben je zo een paar weken mee bezig.
    Ik neem aan dat je nog alle code moet leren dus dan ben je nog wat langer bezig.

In iTunes zetten kan met het Developer Program wat 99 dollar kost.

Bijdrager
    Yaris

Denk eerst eens na over welke app je wil maken, of die al niet bestaat en zo niet of er wel behoefte aan is.

Bijdrager
    Jelle Ages

Zoals me.com al zegt, het is heel erg moeilijk om zomaar een app te schrijven. Je moet de xcode taal kennen, anders kom je nergens. Je kan gratis het programmaatje xcode downloaden van apple.com, als je het dan in de appstore wilt zetten, moet je eerst 99 dollar betalen. Xcode is voor een “leek” erg moeilijk om een app mee te schrijven. Programmeren is sowieso heel moeilijk zonder ervaring.

Jelle

Bijdrager
    MiniMacz

lol waar halen ze het vandaan dat je zomaar kan uitleggen hoe je zoiets doet… zo maar even.
    Hé ik wil graag een schilderij maken als picasso en een track producen als timbaland iemand die me dat wil uitleggen ?
    Als je een app wil maken weet je meestal eerst waar je aan begint en vraag je niet gewoon rond hoe het moet :?

Bijdrager
    stijn23

Als je al ervaring hebt, kan je de developer tools installeren van je installatiecd. Als je niet veel ervaring hebt, kan je misschien beter eerst beginnen met een simpele taal, zonder GUI, en daar enkele programma’s in maken. (vb: Java programmeren in Eclipse).
    Later kan je dan overschakelen naar xcode. (ondersteunt meerdere talen zoals java, C, cocoa, carbon,…)
    Even snel een gewone .app in elkaar steken is echter niet zo eenvoudig.

Edit: Ok, ik had niet gezien dat het voor iphone of ipod touch was;)
    Daarmee heb ik geen ervaring, maar het zal alleszins ook niet eenvoudig zijn. Je zal er wel enige ervaring voor nodig hebben en vooral motivatie en geduld;) Er zullen wel handleidingen staan op internet, dus ik zou daar eens naar kijken.

Bijdrager
    rrkramer
    ”MiniMacz”

en een track producen als timbaland iemand die me dat wil uitleggen ?

Tsja als er nou eens zo’n site was hé?! Zucht, dat wil ik ook kunnen!!!

Bijdrager
    Magistic
    ”rrkramer”
    ”MiniMacz”

Is niet zo moeilijk..

Hier een tutorial om een vette track net als Timbaland te maken:

1) Luister muziek van verschillende artiesten om een leuke beat te vinden
    2) Kopieer die beat
    3) Zet je eigen naam ronder en verkoop het.

Gefeliciteerd, je hebt je eigen ‘Timbaland’ hit gemaakt…

Goedkope jatmuziek..

Moderator
    Strifer

Ik vind wel dat we met z’n allen wel wat positiever mogen zijn! Natuurlijk is het veel werk en natuurlijk is het hartstikke moeilijk, maar op deze manier worden ze zo erg gedemotiveerd dat er misschien nooit een appje zal komen. En wie weet bedenken ze uiteindelijk wel iets geniaals.

Advies: ga lopen klooien met tutorials die je her en der op het internet kunt vinden. Probeer jezelf aan te leren hoe je ermee werkt en wat het kan. Geef het tijd, want het gaat namelijk veel tijd kosten. Denk ondertussen na over wat je echt wilt gaan programmeren en werk dat uit op papier. Als je de code een beetje onder de vingers hebt kun je eens gaan denken over je eigen app. Succes mannen!

Bijdrager
    stijn23

Een handige stap kan inderdaad zijn om je concept op papier uit te werken.
    Je kan zo het programma opsplitsen in al zijn klassen en methoden. Die kan je in het nederlands schematisch opdelen in verschillende logische stappen. Zo is het veel makkelijker om uiteindelijk je programma om te zetten in programmacode (zeker als beginner).

Bijdrager
    janhh

Voor alles is een eerste keer, laat hem lekker knutselen en misschien is ie over 1 jaar wel miljonair met zn app! Waarom zo ontmoedigen?

Bijdrager
    janhh
    ”Magistic”
    ”rrkramer”
    ”MiniMacz”

Is niet zo moeilijk..

2) Kopieer die beat

Goedkope jatmuziek..

Kijk dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=WL8c7iYLrYw Die gast is echt niet zomaar een goedkope kopieerder:)

Bijdrager
    ctxppc

Veel advies hier te vinden om te beginnen! :x

Bijdrager
    JM-Y
    ”janhh”
    ”Magistic”
    ”rrkramer”
    ”MiniMacz”

Is niet zo moeilijk..

2) Kopieer die beat

Goedkope jatmuziek..

Kijk dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=WL8c7iYLrYw Die gast is echt niet zomaar een goedkope kopieerder:)

Heerlijk voorbeeld! De meeste mensen kennen Timbaland van de top 40 hitjes die hij nu heeft, maar hij is al veel langer bezig en ENORM veel hits als producer op zn naam staan.

Bijdrager
    Onno Titulaer

@Magistic

Zou je jezelf in deze muziek verdiepen dan weet je dat jouw stelling niet waar is. Velen kopiëren Timbaland en niet andersom.

Los daarvan heb ik geen antwoord op de vraag van de topicstarter.

Bijdrager
    jurgen.

En wederom geweldig geholpen met dit grote aanbod aan antwoorden en aangedragen oplossingen. 8)

Bijdrager
    tommy666

Ik denk dat het ondertussen wel duidelijk is dat serieus verder gaan met dit topic onmogelijk geworden is. Spijtig,maar het zij zo.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.