11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Hanhart

Een aparte audio en video laag = quicktime probleem.

Ik zit hier met een m2v videobestand. Aangezien ik deze zelf heb gemaakt (mbv Compressor :) ), is mijn audio in een apart bestand gezet. DVD’s hiermee branden is niet moeilijk, maar het filmpje afspelen in QT is andere koek. Ik kan zowel mijn video als audio bestand openen, maar ik kan ze niet openen in 1 speler en op hetzelfde moment laten afspelen als een volwaardig filmpje (lees een filmpje met audio EN video). Is er ergens een manier om in QT een audiobestand te linken aan een videobestand?
    Alvast Bedankt.

Inactief
    Anoniem

Even een gokje…

In QuickTime geluid exporteren naar b.v. aiff of mp3.

Filmpje openen in iMovie en het geluidsbestand erbij voegen.

Dan weer exporteren.

:?

Bijdrager
    Hanhart

Ik zit hier met een oude versie van iMovie en die kan blijkbaar niet overweg met breedbeeld. Het tweede probleem : is het feit dat ik liever niet meer importeer-exporteer, etc. Het gaat hier namelijk om een filmpje dat ik nodig heb voor mijn eindwerkpresentatie en de kwaliteit van een m2v is zeer hoog, ik zou die kwaliteit willen behouden.
    Toch bedankt voor de hulp. :)

Inactief
    Anoniem

Het kan wel.:D

Open het audio-bestand, selecteer alles en kies “kopieer”.

Open het video-bestand en kies “plak”.

Anders eerst je audio-bestand opslaan als mp3… dan alles selecteren en kopiĆ«ren en vervolgens in je film plakken.

Bijdrager
    Hanhart

Hmmm, het lukt me niet. :(
    Ik open het audiobestand in QT Pro (versie 6.5.2), selecteer alles en kies kopieer. Ik open het videobestand, maar kan de audio niet plakken.

Inactief
    Anoniem

Vreemd! Heb het net getest in QT Pro 7 en dat gaat prima. De site waar ik deze oplossing gevonden heb gebruikte zelfs nog een veel oudere versie van QT dan jij.:?

En het audio-bestand eerst exporteren naar mp3 of aiff en dan plakken… werkt dat wel?

Bijdrager
    Hanhart

Op welke site heb je dat gevonden? :D. Misschien dat ik het daar even op mijn gemak kan lezen.
    Bedankt. :)

Inactief
    Anoniem
    Bijdrager
    Hanhart

Het is ondertussen gelukt. Bedankt Zakske.

Inactief
    Anoniem

No problem… misschien toch maar eens QT 7 Pro kopen?:wink:

Bijdrager
    Hanhart
    ”Zakske”

No problem… misschien toch maar eens QT 7 Pro kopen?:wink:

Misschien wel ja. :wink: :D

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.