7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    stefanhendriks

Een andere ibook?

Ik ben zelf geswitched de afgelopen dagen op de mac. Ik heb nu de ibook G4 , zeg maar het meest goedkope model en hij doet wat het moet doen. Het werkt prima en ik vraag me eigenlijk af hoe ik zolang met Windows het heb kunnen uithouden.

Wellicht in de toekomst wilt mijn vriendin ook een G4. Dus ik bedacht het volgende:
    – geef de G4 die ik nu gebruik aan vriendin
    – schaf een nieuwe ibook G4 aan oid voor mezelf, maar wat meer power.

Het formaat is wel van belang, ik wil wel iets groeien in formaat, maar niet teveel. De 12inch notebook is super. Maar een tandje groter mag.

Qua snelheid, ik heb gezien dat de powerbook veel sneller reageert.

Wat zou de beste keus zijn? Een andere ibook met iets meer ghz en geheugen? Of een powerbook? Zijn die er dan ook ‘ kleiner’? En wat met de prijs? Wat is redelijk en wat is aan te raden?

Wat ik met de computer zou willen doen:
    – software ontwikkelen
    – muziek luisteren/downloaden
    – films kijken (dvd, mpg, etc)
    – cd’s en het liefst ook dvds branden
    – soms een spel spelen (UT 2004, Quake 3, C&C)
    – Office pakket draaien

Het liefst zoveel mogelijk gelijk (veel vensters open). Op dit moment moet ikde mac nog helemaal ontdekken maar ik merk met al een aantal vensters dat het al wat vertraging oproept. Dus als ik echt deze machine wil gebruiken zoals gepland, gaat het denk ik net wat trager dan gewenst.

Kortom, ik zou graag wat meningen, advies, etc willen inwinnen om een goede mac te kopen. Is een iBook uberhaupt wel een optie?:)

PS. Ik ben een leek nog op mac gebied dus spaar mij enigsinds;)

Bijdrager
    joffrie

Binnenkort komt er een iBook uit met een Intel processor.
    En die zijn allicht een pak sneller.

Maar om de computer die je nu hebt aangeschaft hebt, beter te laten draaien naar zin.
    Kan je even goed wat extra RAM-geheugen bijsteken.
    Dat doet ook veel, maar ik weet natuurlijk niet hoeveel geheugen je er nu hebt insteken?

Bijdrager
    MacBeer

De MacBook Pro lijn zou interessant zijn voor je. Nu is er alleen een 15 inch en een 17 inch model uit. Deze laatste is wat teveel van het goede.
    Men verwacht dat er ook een 12 inch (of een 13.3 inch) model van de MacBook zal uitkomen.

Echter het zal voor jou ook interessant zijn om even af te wachten en om te kijken wat Apple gaat doen met de Intel versie van de huidige iBook G4 lijn.

Bijdrager
    stefanhendriks

Op dit moment heb ik 512 MB ram.

15 inch is me wat te groot. Ik heb een 15 inch pc laptop die ik graag kwijt wil. Vooral het lichtgewicht en formaat van deze laptop vind ik een pro.

MacBook? Is dat weer wat anders dan PowerBook?

Bijdrager
    joffrie

De Powerbooks hebben een G4 processor en de Macbooks een intel.
    Die met de Intel processors zijn de Apple computers van de nieuwe generatie.

En net zoals Powerbook <–> iBook. Komt er van de Macbook ook nog een lichtere versie uit. Waarschijnlijk toch.

Bijdrager
    jeroenimo

De geruchten-site’s hebben het over een 13 inch widescreen MacBook, zou perfect voor jou zijn maar ja het blijven geruchten, het zal in ieder geval niet lang meer duren voor dat de “nieuwe iBook” uit komt vermoed ik . Als je geduld hebt dan zou ik mooi nog even wachten, de G4 is eigenlijk antiek aan het worden deze dagen (neemt niet weg dat ie nog steeds wel goed is) en de nieuwe intel processoren zijn gewoon een aantal stapjes beter dan de oude G4’s en dan doel ik op zuiniger en sneller..

Bijdrager
    Griffendahl
    ”stefanhendriks”

Op dit moment heb ik 512 MB ram.

15 inch is me wat te groot. Ik heb een 15 inch pc laptop die ik graag kwijt wil. Vooral het lichtgewicht en formaat van deze laptop vind ik een pro.

MacBook? Is dat weer wat anders dan PowerBook?

Ik had ook een 15″ Acer laptop hiervoor, daarna de 15″ powerbook G4… Maar wat een verschil… Zelfs een 14″ iBook doet lomp (en zwaar) aan naast een 15″ powerbook. De powerbook was hoogstens 60% van het gewicht van de Acer, en maar half zo dun, en doordat de powerbook breedbeeld is, is die ook een stuk handzamer als een 14″ iBook of een 15″ pc laptop.

Ik snap je stukje gebruikersgemaak en draagbaarheid… Ben elke dag 2 uur op reis met met computer dus begrijp hoe belangrijk is. Maar ga eens naar een Applestore en pak een macbook pro of een powerbook eens vast om het verschil te ervaren. Ik zou toch gewoon voor 15″ gaan omdat je dan ook een beetje schermoppervlak hebt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.