7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    wilfred

Een andere ftp-server

Tot nu toe heb ik altijd dankbaar gebruik weten te maken van de ingebouwde ftp-server die met Os X wordt meegeleverd. Het gebruik hiervan vind ik echter wat minder prettig:
    Zo is het bijvoorbeeld alleen mogelijk door in te loggen met een bestaande unix-gebruiker waarbij je gelijk in zo’n home-directory komt met allemaal mappen (documents, pictures, music etc.) die je toch niet gebruikt voor bij simpel ftp-gebruik. Bovendien kan diegene die is ingelogd ook gelijk rondneuzen in het root-niveau van je systeem wat ik gewoon netter vindt om te verbieden (en ik voel me er ook veiliger door) :).

Dus om samen te vatten: Een ftp-server waarmee je gewoon een willekeurig mapje op je HD kan sharen en daar ook dan een username en wachtwoord aan toekennen.

Weet iemand het alternatief dat ik zoek?

Alvast bedankt, Wilfred

Bijdrager
    Thijs

PureFTPD doet dat heel goed, dat gebruik ik onder andere:)
    GLFTPD werkt ook harstikke goed, wordt heel veel in de minder legale scene gebruikt voor het pushen van ‘dingen’. Zie http://www.glftpd.org/ voor de binary’s. Pak dan de FreeBSD binary’s, die zouden moeten werken.

Ben er wel op voorbereid dat je eventueel moet prutsen met source. Ik weet overigens niet wat Mac zelf bied..

Bijdrager
    wilfred

Hee Thijs,

Bedankt voor je reactie. Ik ga het gelijk proberen!

Groeten, Wilfred

Bijdrager
    apenstaartje

zelf gebruik ik proFTPd, deze is dan gekoppeld aan mijn MySQL database, daarin staan de users, groups en welke home directory ze hebben.

http://www.afp548.com/Articles/Jaguar/proftpd.html

misschien wel aardig wat werk..:)

Bijdrager
    wilfred

Hee apenstaartje,

Zojuist probeerde ik Proftpd te installeren. Bij de ./configure stap gaat het echter fout. Ik krijg dergelijke foutmeldingen:

configure: WARNING: you should use –build, –host, –target
    configure: WARNING: invalid host type:  

Een makefile wordt niet gemaakt.

Idee wat eraan te doen valt?

Groeten, Wilfred

Bijdrager
    Erikaatje

Zijn er nog meer goede programma’s?

Bijdrager
    apenstaartje
    ”wilfred”

Hee apenstaartje,

Zojuist probeerde ik Proftpd te installeren. Bij de ./configure stap gaat het echter fout. Ik krijg dergelijke foutmeldingen:

Een makefile wordt niet gemaakt.

Idee wat eraan te doen valt?

je hebt wel dit commando zo uitgevoerd?
    ./configure –with-modules=mod_sql:mod_sql_mysql –with-includes=/usr/local/include –with-libraries=/usr/lib/mysql

dus met alles op dezelfde regel?

groetjes
    Joeri

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.