5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    franswilco

Een andere DVD player app? (Dolby Surround)

Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar een andere DVD player app, behalve de standaard speler. Dit in verband met mijn nieuwe Revolution audiokaart. In het Preferences paneel van DVD Player kan ik alleen de digitale uitgang kiezen, en niet de analoge. Major bummer dus aangezien mijn stereo toren alleen analoog 5.1 in heeft.

Misschien dat Apple in de nabije toekomst met een verbeterde DVD Player app komt. Maar daar wil ik voorals nog niet op wachten.

Tips? Hints?

Bijdrager
    i-mac

VLC zeker en vast!!!
    MPlayer ?

Bijdrager
    franswilco
    ”i-mac”

VLC zeker en vast!!!
    MPlayer ?

Aah, VLC is inderdaad een super app. Op uw verzoek geprobeert. Ik krijg nu meer kanaals geluid, maar de kanalen lijken me omgekeerd ofzo. Net alsof ik de zooi verkeerd heb aangesloten (wat niet het geval is, getest met het test geluid van de kaart). Ik denk dat dit een bug is, of een ander probleem. Nog steeds niet het gewensde resultaat dus…

Hoe hoog schatten jullie de kan dat Apple zelf met een fatsoenlijke optie komt voor Dolby Surround, Dolby Digital, DTS, enzo? Zal toch wel?

Bijdrager
    macpro
    ”franswilco”

Hoe hoog schatten jullie de kan dat Apple zelf met een fatsoenlijke optie komt voor Dolby Surround, Dolby Digital, DTS, enzo? Zal toch wel?

Apple levert de G5 met een digitale audio uitgang. Die is geschikt voor 5.1 kanaals geluid. Dus DVD player zal het dan waarschijnlijk ook al ondersteunen.
    Maar natuurlijk alleen als je een originele G5 hebt.

Helaas heb ik die (nog) niet, dus kan er geen definitief antwoord op geven.

”Apple

Optical Digital Audio
    The Power Mac G5 features a comprehensive set of audio capabilities not commonly found in personal computers. State-of-the-art optical digital audio in and out ports use the S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface) protocol over Toslink cables for connecting to devices such as decks, receivers, digital instruments, and even 5.1 surround sound speaker systems. Because optical digital audio transmits data as impulses of light rather than electrical signals, it enables true noise-free, pristine sound, eliminating troublesome ground loops.

Bijdrager
    franswilco

Ja, dat klopt. Het viel me op dat ik wel de digitale out kan selecteren, maar niet de analoge. Als ze dat fixen dan ben ik klaar. Maar ja…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.