15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    OSPREY

Een agenda terugzetten via Time machine

Er staan reeds heel wat topics omtrent dit onderwerp.
    Om een toevallig verwijderde agenda terug te zetten via Time Machine raad men volgende aan.
    Open Agenda
    Open TM en ga naar de gewenste datum van terugzetten.
    In de navigatiebalk ga je naar je thuismap, dan naar Bibliotheek en dan naar Agenda.
    Zet terug.

Mijn probleem is dat ik in mijn thuismap die Bibliotheek niet zie staan.
    Ik weet dat je in Finder er geraakt via Option + Ga,
    maar in het TM venster kan dat dus niet.
    Iemand ervaring met dit probleem?

Bijdrager
    piebas

Als je eerst de Bibliotheek map opent en dan activeer je TM dan kom je keurig in de Bibliotheek in TM terrecht.

Bijdrager
    OSPREY

Dank u voor de tip. Maar dan heb ik nog een probleem.
    Ik ga dan naar Calenders en daar zie ik een 10 tal bestanden waaronder 6 mappen.
    Nu weet ik dus niet welke van die mappen ik moet terugzetten.
    Of lukt dat om de ganse map Calenders terug te zetten naar de gewenste tijdsbalk in TM?

Bijdrager
    OSPREY

Dit is wat ik zie in Calenders.
    Waar staan nu juist die agenda’s?

Bijdrager
    OSPREY

Voor het invoeren van iCloud, kon je perfect een agenda terugzetten via Time machine, mits volgende procedure te volgen.
    Sluit Agenda;
    Ga inFinder naar Calanders via de Library in je Thuismap.
    Selecteer Calanders.
    Open Time Machine.
    Ga terug in de tijd en Zet terug.
    Dat was het!
    Nu, sedert iCloud, lukt dat niet meer.
    iCloud en Time machine communiceren blijkbaar niet zo goed met elkaar.
    Hoewel je terug gaat in de tijd, geeft iCloud je steeds de huidige Agenda terug.
    Je kan dus niet terug gaan in de tijd.
    Via Apple Community werd ik erop gewezen, dat er toch een mogelijkheid bestaat, en die wordt uitgelegd via onderstaande link.
    Helaas te moeilijk voor mij.
    Misschien voer voor de genius(sen) onder jullie?
    Graag uw commentaar
    .http://www.wilmut.webspace.virginmed…/icloudtm.html

Bijdrager
    OSPREY
    Bijdrager
    fred44nl
    OSPREY op 16 april 2013

Dit is wat ik zie in Calenders.

ik heb even bij mezelf gekeken en denk dat je alles moet terugzetten.
    zoals op de site van wilmut ook staat, moet je er voor zorgen dat je absoluut geen internet verbinding hebt.
    als je de backup terug hebt, dan kun je het beste eerst een backup maken door de gehele agenda te exporteren.
    maak pas daarna weer verbinding met internet.

Bijdrager
    OSPREY

Tja, dat heb ik allemaal gedaan.
    Offline gewerkt.
    Alles teruggezet ( de volledige map calenders)
    Maar toch blijft iCloud de Agenda terugzetten op vandaag!!
    De verdere uitleg van Wilmut is mij te ingewikkeld ( lees: moeilijk begrijpbaar.)
    Ik kijk uit naar iemand die er daadwerkelijk in slaagt om via Time Machine een Agenda terug in de tijd terug te zetten.

Bijdrager
    fred44nl

wat wilmut in feite zegt, is dat je off-line moet gaan.
    de huidige agenda leegmaken.
    de agenda terug halen uit de backup.
    deze agenda exporteren naar een ics-bestand.
    de teruggehaalde agenda weer leegmaken.
    het geëxporteerde ics-bestand importeren.
    en dan weer on-line gaan.

als die engelse tekst niet duidelijk voor je is,
    dan kun je die door google laten vertalen.

het belangrijkste is, dat je de agenda die in iCloud staat eerst leeg maakt.
    en daarna de backup weer importeert.
    als je dat niet doet, dan ziet iCloud een nieuwere aganda staan en die gaat dan weer vóór.

edit:
    als ik er even over nadenk, dan moet je éérst op alle devices de iCloud agenda leegmaken
    en synchroniseren.
    de backup die je dan terughaalt, is dan de nieuwste en die wordt dan gesynchroniseerd.

Bijdrager
    OSPREY

Duidelijk!
    Lijkt mij een ganse klus, vooral omdat ik héél véél agenda’s heb aangemaakt.
    Hartelijke dank voor de geboden hulp.

Bijdrager
    HYD

#osprey is het gelukt? Ik dacht ook even via TimeMachine mijn gedelete agenda terug te halen. Maar hij blijft continue op de huidige agenda actief. Nu geeft #fred44nl aan hoe je het wel terug kan krijgen, voor een deel snap ik het. Maar mijn back-up loopt via de airport, dus ik moet online mijn Time Machine benaderen. Ik durf ook niet mijn harde schijf uit de airport te halen en aan te sluiten op mijn Macbook. Ooit eens eerder gedaan met als effect dat TimeMachine niet meer te benaderen viel. Dus wil ik niet gaan sleutelen aan die harde schijf. En via iCloud de agenda terug halen is volgens mij ook niet mogelijk, ik zou niet weten hoe ik bij die iCloud moet komen trouwens. iCloud is overigens goed bedoeld maar ik krijg er “groene bulten” van, het is niet inzichtelijk, tenminste niet voor mij. Maar terugkomend op de agenda is het jou gelukt en zo ja had je je TimeMachine aan je computer hangen of aan de airport o.i.d.

Bijdrager
    fred44nl

voordat je aan Agenda of Contacten gaat werken, kun je beter eerst een export doen.
    je zult niet de 1e zijn, waarbij plotseling alles weggesychronisserd werd.

iCloud kun je benaderen via http://www.icloud.com
    inloggen met je ID en wachtwoord.

Bijdrager
    OSPREY

@HYD. Sorry voor mijn laatste reactie. (medische ingreep).
    Het is mij echter dus niet gelukt.

Bijdrager
    HYD

#osprey beterschap. Uiteindelijk heb ik het via de outlook agenda het voor elkaar gekregen. Die laadde de gegevens wel in en heb ze toen handmatig overgenomen(het waren er gelukkig niet veel). Wel stom dat je een niet Apple-programma moet gebruiken en iCal en Time Machine je in de steek laten. Je moet het maar weten wat #fred44nl zegt. Inmiddels zit het tussen mijn oren: eerst een export doen bij contacten en agenda.

Bijdrager
    OSPREY

Thanks! Zal zeker uw raadgevingen opvolgen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.