5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Beathoven

Een aantal vragen mbt Mac-PC netwerk

Ik maak al een tijdje gebruik van de Smb fileshare optie in OS X 10.2.3 en heb een aantal vragen die hier mee te maken hebben.

1. Ik draai Windows 2000 Adv. Server icm met o.a. Mac OS X 10.2. Is het mogelijk om een SMB share in OS X zo in te stellen dat ie automatisch gemount wordt na het inloggen. Eén netwerkdrive wil ik nl instellen als vaste drive zodat het heel makkelijk wordt om ff snel files te transporteren.

2. Is er een manier om de NTFS rechtenverdeling voor een smb share ook werkend te krijgen onder OS X.

3. Dit zal wel een makkelijke zijn, maar ik ben er nog niet aan toegekomen om het te proberen. Hoe kan ik onder OS X bepaalde directories delen zodat ze ook op m’n Windows bakken worden herkend. Ik meen de Mac heel even gezien te hebben in m’n netwerk-omgeving maar dit was eenmalig.

4. Bestaat er een mogelijkheid om een soort “netwerkomgeving” te laten zien onder OS X, net als bij Windows.

Bijdrager
    Sage

Er is wel een progje waarmee je alle smb server kan ‘exploren’. Dit staat vast wel ergens op versiontracker. Ik weet niet meer precies hoe het heet maar je kan wel iets proberen met ‘browsen’ en ‘smb’ of ‘samba’.

In NOS op GOT, waar je ook al een tijdje rondloopt btw, kwam dit regelmatig voorbij en is ook een paar keer een linkje gegeven. Misschien dat je daar nog wel meer info ook uit kan halen. Anders weten de Apple experts het daar wel, denk ik, als ze het hier niet weten. :wink:

Bijdrager
    Beathoven

In NOS op GOT, waar je ook al een tijdje rondloopt btw, kwam dit regelmatig voorbij en is ook een paar keer een linkje gegeven. Misschien dat je daar nog wel meer info ook uit kan halen. Anders weten de Apple experts het daar wel, denk ik, als ze het hier niet weten. :wink:

Hé, nog een GoT’er hier? gaaf:D

Ik kom zo af en toe in NOS @ GoT, misschien weer nét op de verkeerde momenten..ik zal eens ff zoeken;)

Er is wel een progje waarmee je alle smb server kan ‘exploren’. Dit staat vast wel ergens op versiontracker. Ik weet niet meer precies hoe het heet maar je kan wel iets proberen met ‘browsen’ en ‘smb’ of ‘samba’.

Smb browse is een applicatie waarmee je door het netwerk kunt bladeren, maar het is ook al relatief oud. Is er in OS X 10.2. geen standaard optie aanwezig om een netwerkomgeving te activeren :)?

Moderator
    Adriaan Mol

Ik weet zelf niet overal antwoord op, maar wellicht kan je op deze internet site meer informatie vinden:

http://www.macwindows.com/

Bijdrager
    Sage
    ”Beathoven”

Hé, nog een GoT’er hier? gaaf:D

Ik kom zo af en toe in NOS @ GoT, misschien weer nét op de verkeerde momenten..ik zal eens ff zoeken;)

Er lopen hier aardig wat GoT’ers rond geloof ik. Ganymedus, of iets dergelijks ook, iRuben…ehh, ik…en vast nog een zooi. :P

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.