9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    e.abrahamse

Een aanrader: Pathfinder 5

Beste OMT-ers,

Ik wil jullie opmerkzaam maken op een erg slimme en complete Finder-replacement, Pathfinder 5.03. In mijn opinie is het een brilliante OSX-applicatie, waar ik de laatste weken al heel veel plezier van heb gehad. De interface lijkt erg op de Finder, reageert erg snel (ook met externe USB-schijven). Voor het overzichtelijk beheren van je data kan Pathfinder je m.i. veel tijd besparen. De “Application Launcher” werkt super. Over de interface is goed nagedacht waardoor hij erg intu├»tief werkt. Ik hoop dat Apple met het herschrijven van de Finder in Cocoa naar deze app kijkt.

Voor mij bewijst dit programma zijn dienst bij het gebruik en beheer van meerdere schijven. Je kunt je data op vele manieren zichtbaar maken, zodat het erg gemakkelijk wordt bestanden te vinden, te vergelijken, te verplaatsen en te verwijderen.

Een 30 dagen versie van Pathfinder kun je vinden op http://cocoatech.com/. Daar kun je ook nog een screencast volgen om meer te weten te komen.

Doe er je voordeel mee, Erwin

Bijdrager
    Brainiac

Een heel pak sneller in het aanmaken van voorvertoningen ook !

Inactief
    Anoniem

Ik heb PathFinder nu al een aantal malen geprobeerd, maar ik kan er maar niet aan wennen. Ik denk dat het komt omdat het er naar mijn idee rommeliger uitziet dan de Finder, ik vind de Finder overzichtelijker. Maar goed, smaken verschillen :)

Bijdrager
    McHank

damn, net even de screencast gekeken: wat een mogelijkheden. Ik ga hem zeker eens proberen maar ik denk dat ik overdonderd wordt door alle opties. Mss na lang instellen en tweaken dat ik aardig wat dingen weg kan halen, maar als je met heel veel files werkt is dit wel heerlijk werken zeg.

I’ll give it a try..

Inactief
    Anoniem

De 30-dagen versie even gedownload. Wat een mogelijkheden, en wat een snelheid!:|
    Super!

Als het mij alle 30-dagen bevalt, koop ik het misschien wel.
    Of we wachten nog even op snow leopard..:)

Bijdrager
    mowat

Ik heb jullie link naar Pathfinder ook eens opgezocht omdat ik op zoek ben naar een “alternatieve finder” , waarin men in de navigatiekolom mappen kan opsplitsen ( zoals het in Windows Explorer kan met op de + of – te klikken.Spijtig genoeg kan dat blijkbaar ook met Pathfinder niet .

Ik moet regelmatig veel bestanden overslepen van en naar diverse submappen en dat gaat veel sneller als men al die submappen in de navigatiekolom beschikbaar zou kunnen zetten.
    Men kan natuurlijk voor elke bestemmingsmap een alias gaan aanmaken in de navigatiekolom , maar dan krijg je een navigatiekolom met misschien 50 of meer aliassen en dat is ook niet overzichtelijk meer.
    In de navigatiekolom klappen de mappen natuurlijk ook wel automatisch open , maar als men soms tot 7 niveau’s diep moet gaan kan kost het zelfs bij de hoogste openklapsnelheid toch nog veel meer tijd dan wanneer men rechtsstreeks naar de map kan slepen. En met 2 geopende finders werken vind ik nu echt ook geen handig systeem .Bovendien men moet dan nadien ook telkens weer de normale grootte en kolombreedtes gaan instellen.

Weet iemand soms of er externe software bestaat met een finderuitvoering voor OSX waarin men in de navigatiekolom mappen kan in- en uitklappen. ?

m vr gr

mowat

Bijdrager

Is dit ook beschikbaar in het Nederlands?

Verder zou ik graag willen weten of je hiermee de mogelijkheid hebt om de je directories bovenaan te hebben staan ipv tussen de bestanden. Vindt dat nog steeds 1 van de grootste nadelen van OSX.

Bijdrager
    McHank
    ”mowat”

Ik heb jullie link naar Pathfinder ook eens opgezocht omdat ik op zoek ben naar een “alternatieve finder” , waarin men in de navigatiekolom mappen kan opsplitsen ( zoals het in Windows Explorer kan met op de + of – te klikken.Spijtig genoeg kan dat blijkbaar ook met Pathfinder niet .

Ik moet regelmatig veel bestanden overslepen van en naar diverse submappen en dat gaat veel sneller als men al die submappen in de navigatiekolom beschikbaar zou kunnen zetten.
    Men kan natuurlijk voor elke bestemmingsmap een alias gaan aanmaken in de navigatiekolom , maar dan krijg je een navigatiekolom met misschien 50 of meer aliassen en dat is ook niet overzichtelijk meer.
    In de navigatiekolom klappen de mappen natuurlijk ook wel automatisch open , maar als men soms tot 7 niveau’s diep moet gaan kan kost het zelfs bij de hoogste openklapsnelheid toch nog veel meer tijd dan wanneer men rechtsstreeks naar de map kan slepen. En met 2 geopende finders werken vind ik nu echt ook geen handig systeem .Bovendien men moet dan nadien ook telkens weer de normale grootte en kolombreedtes gaan instellen.

Weet iemand soms of er externe software bestaat met een finderuitvoering voor OSX waarin men in de navigatiekolom mappen kan in- en uitklappen. ?

m vr gr

mowat

Ik weet dat het niet helemaal je wens is, maar je kan in pathfinder bovenin ook favorieten slepen ipv in de zijbalk. gewoon de map slepen naar de grijze balk net boven de navigatiekolom. iets beters kan ik ook niet verzinnen

Bijdrager
    e.abrahamse

Even naar de screencast gaan dan kun je zien hoe het werkt. Onderaan zitten kleine knopjes waarmee je willekeurige folders/schijven naast elkaar kan zetten zodat je overzichtelijk de bestanden van de ene naar de andere folder/schijf versleept. Ik kan mij niet voorstellen dat er een eenvoudiger methode is.

Ik zou zeggen gebruik de 30 dagen versie dan kun je het op je gemak uitproberen en een je wensen aanpassen. Er is heel veel mogelijk. Ik ontdek elke dag weer nieuwe handigheidjes.

Veel succes, Erwin

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.