30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 103)
  • Q:
    Bijdrager
    Jordan_D

Eee Mac …?

Na het volgen van de huidige trends op Mobile PC gebied en de huidige economie, vraag ik me af of Apple mee zal gaan met de EeePC laptop markt. Ik hoop van wel met een Apple twist to it.

Ik denk aan het volgende een 9″ Mini laptop met een Touch interface.
    Waarom zo klein? Touch technologie is nog duur, dus een kleiner scherm kost een stuk minder om te produceren. Plus dat het product niks weg zal kapen van de Pro Markt.

Een Touch toetsenbord vermijdt het probleem met de diverse talen. Kan veranderd worden met andere interfaces zoals een keyboard etc.

Geen Tablet formaat want al hebben ze het goed voor mekaar en is de iPhone goed krasvast. Een shell model beschermt beide schermen.

Enige hekelpunten zijn nu ook battery life en prijs. Op Batterylife kan het misschien opgelost worden met een solarpanel back om reserve energie op te wekken Mocht apple ze kunnen prijzen voor ± €350,- dan denk ik dat het makkelijk verkoopt. €450,- is ook nog wel te doen denk ik. Hoger dan €500,- begint hij te dichtbij een normale MacBook te komen.

Hieronder twee rough mock-ups hoe het er ongeveer uit zou moeten zien denk ik.

Inactief
    Anoniem

Van mij mogen ze ermee aankomen denk dan er wel 450 euries voor neer wil leggen.
    Leuk design wel.

Bijdrager
    Bernard Desire

Leuk design, al denk ik dat Apple het net iets fijner zou kunnen..
    Moest dit er ooit komen, ik sta direct in de rij hoor! :P

Bijdrager
    Pieterr

Een iets meer recht-toe recht-aan design zou er zo uit kunnen zien…;-)

Bijdrager
    Josebo.

Ik vind het nog een beetje lijken op een speelgoedcomputer van de Intertoys!

Bijdrager
    iJeroen

Opzich lijkt me het een mooi idee, alleen waarom maken ze bij mock-ups die interfaces altijd zo lelijk en onrealistisch?? Zeker het onderste gedeelte, en de resolutie van het bovenste scherm is veel te hoog voor zo’n klein dingetje.

Maar opzich denk ik dat er wel degelijk een markt voor is, en dat ik, zolang hij niet te veel gaat kosten, er best wel een tijdje voor in de rij zou staan. :)

Bijdrager
    demandiebakt

ziet er geinig uit, maar nooit voor een lage prijs! als je ziet wat die air al kost, zal zo’n speeltje ook duur zijn. kijk maar wat een 32 GB iPod Touch kost, dat is al 380 euri.. dus zo’n speel laptop zal echt minimaal 1000 kosten als er ook alle techniek zoals touchscreen, bluetooth, wifi, en SSD opslag in zit. (helaas)

Bijdrager
    jimeh

dat virtuele keyboard lijkt me niet fijn type zo

Inactief
    Anoniem
    ”demandiebakt”

ziet er geinig uit, maar nooit voor een lage prijs! als je ziet wat die air al kost, zal zo’n speeltje ook duur zijn. kijk maar wat een 32 GB iPod Touch kost, dat is al 380 euri.. dus zo’n speel laptop zal echt minimaal 1000 kosten als er ook alle techniek zoals touchscreen, bluetooth, wifi, en SSD opslag in zit. (helaas)

Mee eens.
    Dit kan nooit een laptop onder de 600 euro worden.

Het design is wel erg leuk!

Bijdrager
    Jordan_D

Ik ga niet in op de interface commentaar. Maar de prijs moet wel de trigger zijn om hem te kunnen markten tegenover de Eee laptops. Misschien een cutdown version, met alleen Wifi als internet verbinding. Met een speciaal data abonnement van T-mobile. En ja helaas wel een touch toetsenbord. Om de kosten terug te brengen van Keyboard adaptaties voor diverse landen. Plus het is een kwestie van wennen. Ik ken genoeg mensen die een Wacom een onding vinden. Maar het is echt veel beter dan een muis voor grafisch werk, en zo nu ook een touch keyboard om het klein en knop los te houden. Misschien een maximale resolutie van 1280×960 per scherm? Alleen USB 2.0 voor externe dingen. Documentatie alleen digitaal om drukwerk kosten te drukken. Misschien moet het iets dikker worden. Voor de eenvoud.

Bijdrager
    sven-

Dit idee is ook al een keer op de voorpagina geweest, en ik denk nog steeds dat Apple niet hiervoor zal gaan, simpelweg omdat Apple niet op dat gebied mee zal willen concurreren, deels vanwege de lage prijs, en deels omdat Apple gaat voor kwaliteit.

Apple biedt 3 soorten laptops. Een normale, een zeer mobiele en een krachtige. Verder kun je ook de iPhone / iPod Touch als een soort kleine computer zien.

Bijdrager
    Nikita

Ze zouden haast gek zijn als ze het niet doen! Kijk voor de lol eens naar de laptop-verkoop-top-10 van Amazon.com. Negen van de 10 zijn netbooks, de andere is de MacBook. Schijnbaar is er dus wel degelijk een markt voor; combineer dat met het steeds populairder worden van OS X en ik zie een potentieel heel populair product aankomen.

Met een 10″ scherm zouden ze er een nagenoeg full-size toetsenbord in kunnen stoppen, met een resolutie van 1024 bij 600 is het genoeg voor internet e.d., stop er een 80 GB gewone hardeschijf in en klaar is kees. Gewoon een 1,6 GHz Atom, niks vernieuwend an sich. Prijs om in Apple-stijl te blijven € 499,- met een 6-cel accu voor max 6 uur werken. Uiteraard met BT + AP, en compatible met de externe Superdrive zoals die van de MacBook Air.

Inactief
    Anoniem
    ”Nikita”

Ze zouden haast gek zijn als ze het niet doen! Kijk voor de lol eens naar de laptop-verkoop-top-10 van Amazon.com. Negen van de 10 zijn netbooks, de andere is de MacBook.

Ik heb het een tijdje geleden aan iemand van Apple gevraagd… en die zei “geduld”. Enige nadeel is dat de prijs natuurlijk niet echt laag zal zijn.:(

Bijdrager
    Nikita

Het zou dom van ze zijn als ze zo’n netbook zouden plaatsen in een Pro-prijsklasse… Daar is ‘ie niet voor bedoeld, en daar zijn de specs ook niet naar. En zou de prijs dus ook niet naar moeten zijn. Maximaal 600 euro, dan heb je het écht gehad…

Inactief
    Anoniem

Met “niet echt laag” bedoel ik dat je 400 / 500 euro waarschijnlijk kunt shaken. Hoop op 600 euro… dat vind ik nog acceptabel.

Bijdrager
    Bolle1961

Asus EeePC schijnt ook OS X te kunnen draaien. dus met kleine aanpassingen van Apple moet het zeker mogelijk zijn, en hoeft het niet eens veel duurder dan een EeePC te worden

Bijdrager
    Nikita

Helaas alleen dat je dan geen geluid hebt…
    Maar qua kosten hoeft het inderdaad niet veel duurder te zijn, alleen heeft Apple een niet misselijke winstmarge die ze eerst moeten laten varen willen ze een netbook voor € 499 kunnen aanbieden.

Bijdrager
    AST

Ik vermoed niet dat Apple een Eee-Mac zal lanceren. De macbook is een kleine volwaardige laptop, die erg goed ligt in de markt. Waarom zou Apple dan een minderwaardige Eee-Mac lanceren, die niet heel veel kleiner zal worden dan een macbook, maar wel maar de helft van de functionaliteit zal hebben.

Daarbij denk ik dat de Eee-Pc zo goed scoort omdat er eigenlijk in PC land weinig vergelijkbaars is. Als je een windows-based 12″ laptop wil kopen, heb je toch een aanzienlijk budget nodig. 1500 euro is dan geen vreemd bedrag. Ik denk dat dit ook aan de basis ligt voor het succes van de Eee-Pc. Hij is klein, en daarbij goedkoop. Wat verlies van functionaliteit wordt blijkbaar voor lief genomen.

Bijdrager
    Nikita

Ik zou het eigelijk wel mooi vinden als de Macbook qua gewicht zou kunnen terugbrengen tot dat van de Air. En dan een prijs vanaf € 799,-. Dat zou mooi zijn!

Inactief
    Anoniem
    ”Nikita”

Ik zou het eigelijk wel mooi vinden als de Macbook qua gewicht zou kunnen terugbrengen tot dat van de Air. En dan een prijs vanaf € 799,-. Dat zou mooi zijn!

Dat is niet genoeg om een nieuwe bron van kopers aan te boren. 10 inch scherm, 85% toetsenbord, en een prijs van rond de $500… dat wil de mensheid.

Bijdrager
    tommy666

Ik betwijfel toch dat ze bij Apple zo maar het toetnsebord gaan verkleinen,omdat dit een sterk aangehaalde feature was bij de MB Air. Nuja, jij weet hier natuurlijk vaak wel meer van hé Zakske;-) heb je a iets van info of nog niet?

Bijdrager
    Nikita

Met een 10″ formfactor kan je nog steeds een (nagenoeg) volledig toetsenbord er in kwijt, de Eee 1000H heeft volgens de specs een 95% toetsenbord. Net groot genoeg. Maar prijs is eigelijk de enige onderscheidende factor is het netbook-geweld, dus wat dat betreft…

Inactief
    Anoniem
    ”Nikita”

Helaas alleen dat je dan geen geluid hebt…

Koop een Dell Inspiron Mini 9, daarop werkt momenteel…

– graphics
    – sound
    – battery indicator
    – webcam
    – WiFi
    – Bluetooth

Ik denk er op dit moment echt serieus over na.:P

Bijdrager
    Nikita

Hm, meer dan dat hoeft er eigelijk al niet te werken :P
    Jammer alleen dat Dell die Inspiron Mini niet verkoopt in Nederland (wel in Duitsland, maar daar hebben we hier weinig aan…).

Inactief
    Anoniem
    ”Nikita”

Jammer alleen dat Dell die Inspiron Mini niet verkoopt in Nederland (wel in Duitsland, maar daar hebben we hier weinig aan…).

Dell verkoopt ze hier nog niet, maar dat komt wel. Op dit moment kunnen ze de vraag nauwelijks aan, daarom beperken ze zich tot de de grote landen in Europa en de Verenigde Staten.

”Nikita”

Hm, meer dan dat hoeft er eigelijk al niet te werken :P

Sleep mode werkt nog niet… dat ik best vervelend. Moet je hem elke keer uitzetten.

Bijdrager
    Nikita

Oh, geen sluimerstand… Hmm… :?

Bijdrager
    Nikita

Die Akoya mini is trouwens dan weer een bewerkte MSI Wind, maar zonder Bluetooth. Weet alleen niet of de rest van de hardware (d.w.z. de draadloze kaart, geluidskaart e.d.) ook exact hetzelfde is als de Wind. Neem aan van wel, maar je weet het maar nooit…

Inactief
    Anoniem

WiFi werkt niet op de Wind, en (volgens mij) geluid ook niet.

Bijdrager
    KarelWillem

Op de Medion werkt het geluid i.i.g. wel.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 103)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.