13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    disc

education software

Is er eigelijk, buiten het prijskaartje, een verschil tussen de apple education software en de ‘gewone’ software
    Thanks

Bijdrager
    Nikita

Is er aparte Edu software dan? Bij mijn weten is er alleen de Edu-korting, en die bedraagt iets van maximaal 6% dacht ik.

Bijdrager
    Milottegirl

Dat dacht ik ook.

Bijdrager
    Buzz

De software is inderdaad precies hetzelfde. De licenties en/of de verkoopvoorwaarden zijn alleen in sommige gevallen anders.

De onderwijskorting is trouwens voor software in veel gevallen vele malen groter dan 6%.

Bijvoorbeeld,
    13% op iLife ’06,
    25% op iWork ’06,
    30% op Tiger,
    30%-40% op de meeste Apple Pro Apps en hun Express versies.

Ook bij bijvoorbeeld Adobe en de Omni Group kan je fikse onderwijskortingen krijgen op software. Die moet je dan wel via de instructies op hun site kopen.

Bijdrager
    merijn

Er is inderdaad aparte edu-software. De software is gelijk aan de commerciele versie. Het kan wel zijn dat er geen handleiding bij zit. Om hiervoor in aanmerking te komen moet je een onderwijs instelling zijn. Hiervoor hebben ze twee constructies:

1) Grote accounts (scholen, onderwijs centra etc)
    2) Kleine onderwijs instellingen (privé onderwijs etc.)

Voor bepaalde (Apple) software geld een volume licence. Hierbij krijg je vanaf een bepaald aantal software pakketten (meestal 10 of meer) korting.

http://www.apple.com/nl/software/volumelicensing/

Buiten deze volume licence is het mogelijk om ook minder pakketten aan te schaffen. Je betaald dan wel iets meer maar het is nog steeds vele malen minder dan de edu-korting die bij de Apple Store te verkrijgen is.

Zo heb ik Logic pro 7.2 voor één derde van de normale prijs kunnen aanschaffen.

Echter… De procedure waar je in terecht komt is soms wat absurd (understatement…!). Ik heb er bijna twee maanden over gedaan om een account op te zetten. Regelmatig werd ik bijzonder onbeschoft behandelt aan de telefoon. Geen enkele belofte om terug gebeld te worden is uitgekomen. Op mail wordt sowieso niet gereageerd.
    Het is werkelijk de meest belabberde service die ik ooit heb mogen meemaken!!!

Mochtje toch een poging willen wagen dan wens ik je veel succes…

Bijdrager
    Buzz

merijn: Deze volume-licensing is volgens die Apple website toch niet voorbehouden aan onderwijsinstellingen. Ook bedrijven kunnen er blijkbaar gebruik van maken. Het is dan dus geen aparte edu-software.

Waarschijnlijk bieden ze wel weer een extra korting voor onderwijsinstellingen die gebruik maken van volume licensing. Klopt dat?

Van welke constructie heb jij precies gebruik gemaakt voor je aanschaf van Logic Pro 7.2? Grote accounts of die voor kleine onderwijs instellingen?

Bijdrager
    Maleise Beer

Ik heb zo Office voor Mac gekocht (Word, Excel, PowerPoint, Messenger en Entourage (dat ik niet gebruik) voor ongeveer 160 €.

Ik weet de normale prijs van dit pakket niet, maar ik denk ongeveer het dubbele.

Bijdrager
    MacTS

Bestaat er geen Belgische variant van Surfspot (kijk op http://www.surfspot.nl )? Ik heb hier mijn Office 2004 Professional for Mac gekocht voor ongeveer Euro 20,-. Voor dit bedrag zat er ook nog VPC 7 bij, maar dit gebruik ik niet.

Bijdrager
    Geedee
    ”Maleise

Ik heb zo Office voor Mac gekocht (Word, Excel, PowerPoint, Messenger en Entourage (dat ik niet gebruik) voor ongeveer 160 €.

Ik weet de normale prijs van dit pakket niet, maar ik denk ongeveer het dubbele.

Ik vrees dat je te veel hebt betaald. Er zijn, via je school, veel grotere kortingen te krijgen, zeker voor Office (voor Mac).

Bijdrager
    BornAudio

Mja, ik vind die edu/studentenkorting echt een waardeloze benaming…
    Ik ben student en 17 jaar.. maar o wacht, je moet 18 jaar of ouder zijn :evil:

Dus ik ben een beetje een vroege leerling en word een beetje gestraft ofzo ?
    :roll:

Ik ben van plan om ff te bellen dat ze een uitzondering willen maken, maar ik lees nu dat de service ook bellabberd is. Ik wil Logic Pro 7.2 aanschaffen en dat scheelt me dan wel mooi 400 euro !.
    Zouden ze me aan de telefoon toch kunnen helpen ? of zal ik toch een klasgenoot moeten lastigvallen ?

PS: ik twijfelde een beetje om het hier te plaatsen of er een nieuwe topic over te openen, dus excuus als ik hiermee de topic hijack.

Bijdrager
    Nikita

Via de Online store wordt d’r bij mijn weten niet of nauwelijks gecontroleerd of je daadwerkelijk 18 bent of überhaupt student :P
    Gewoon je school invullen en de plaatsnaam…

Bijdrager
    BornAudio
    ”Nikita”

Via de Online store wordt d’r bij mijn weten niet of nauwelijks gecontroleerd of je daadwerkelijk 18 bent of überhaupt student :P
    Gewoon je school invullen en de plaatsnaam…

Ja maar er staat ook dat ze contact kunnen opnemen om je status te controlleren, iemand ervaring mee?
    Geen zin om het risico te lopen, yup, ben af en toe nogal braaf :innocent: :P

Bijdrager
    Nikita

Ja, ze kunnen controleren, maar bij mij hebben ze dat nog nooit gedaan en voor zover ik weet ook niet bij anderen hier op het forum. Wellicht doen ze het alleen als de bestelling wat verdacht is voor een student (bijvoorbeeld een Quad G5 met 2x 30″ Cinema Display, op zulke bedragen is 8% korting enorm natuurlijk :P )

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.