10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    maarten1909

EDU-Korting

Hallo Allemaal,

Mijn moeder (lerares op een middelbare school) zou volgens de online Apple Store EDU-Korting krijgen op haar iMac. Nu gaat ze hem binnenkort bestellen via de “Store voor Onderwijs”. We hebben alvast een paar stappen door genomen maar nergens wordt nog gevraagd naar haar school oid.
    Klopt dit? Of ja, hoe controleert Apple dit?
    We hopen namelijk niet dat als ze hem hier komen bezorgen dat die man dan vraagt naar een bepaald formulier oid, dat we niet zo snel bij de hand hebben.

Bijdrager
    stavos

Ze controleren het “achter de schermen”. Ik heb hetzelfde gedaan met mijn Mac, waarbij Apple kon zien dat ik inderdaad werknemer was bij een universiteit. En dus de korting kreeg.
    En zo’n mannetje voor de deur zal hooguit een postbode / koerier zijn en die gaat echt niet om papieren vragen. Hooguit een identiteitsbewijs omdat je moet tekenen voor ontvangst..

Moderator
    Strifer

De keer dat ik een Mac kocht met onderwijskorting was enkel het invullen van de naam van de universiteit voldoende. Steekproefsgewijs werd dat gecontroleerd.

Als je iets bij de hand zou moeten hebben zou dat er gewoon bij staan neem ik aan. Bestellen die handel en genieten van de nieuwe computer.

Bijdrager
    thomth

Ik heb ook een iMac gekocht via de onderwijsstore, maar ik ben geen docent of student. Er wordt volgens mij niet gecontroleerd

Bijdrager
    Maverick9898

Er wordt wel gecontroleerd, maar inderdaad steekproefsgewijs. Daarnaast kunnen ze zien aan je Apple ID of je al eerder dat jaar een Mac hebt gekocht met onderwijskorting (je mag maximaal één laptop en één desktop kopen per jaar). Ze hebben mij één keer om bewijs gevraagd, maar een heel aantal keer ook niet.

Bijdrager
    lucschram

Je krijgt vast geen korting als je op de middelbaren school zit:P

Bijdrager
    Ro_Datsun

Als de middelbare school is aangesloten bij Slim.nl (de meeste zijn dat) kan ze volgens mij met nog meer korting kopen.. Een iMac 21,5 inch is dan €1056,72. Ik ben zowel docent als student.. Ik heb het via Surfspot.nl gedaan vanwege de €75 bon.

Bijdrager
    lucschram

En hoe controleer ik dat of die daarom is aangesloten?

Bijdrager
    maarten1909

Bedankt voor alle reacties!

Tijdens het bestellen staat er ook de mogelijkheid om een kortingsbon van €75 te krijgen.
    Op de pagina ervoor staat dat die alleen voor studenten is. Gewoon doen?

Bijdrager
    Ro_Datsun

Er is altijd wel iemand op die school die dat weet en de gegevens kan verstrekken:-)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.