10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Jef Peeters

edit

edit

Bijdrager
    R-Line

imic;)

Bijdrager
    Rutger1981

Ik heb een imic gekocht van griffin omdat te kunnen.

misschien een tip koste zijn wel ± 35 eurie

Bijdrager
    aaike

Ik had Traktor op de NativeInstrument site gekocht met een multichanel USB geluidskaart (Gigaport AG ofzo) werkt zeer goed. Ik vind de opstelling met iMic toch wat minder optimaal, maar dat werkt toch ook…

Bijdrager
    mikanik

Je hebt dus minimaal 4 kanaleen nodig. 2 kanalen (links + rechts) om constant muziek op af te spelen en 2 kanelen (l + r) om voor af te luisteren… Ik weet niet of de imic dat kan. mic klinkt als microfoon is dus input geen output.
    Wat wel werkt zijn kastjes met outputs die je via usb of firewire aansluiten. Bijvoorbeeld van m-audio. Kost wel een paar centen, maar dan heb je ook wat.

Bijdrager
    aaike
    ”mikanik”

Je hebt dus minimaal 4 kanaleen nodig. 2 kanalen (links + rechts) om constant muziek op af te spelen en 2 kanelen (l + r) om voor af te luisteren… Ik weet niet of de imic dat kan. mic klinkt als microfoon is dus input geen output.

Het kan via iMic als je in Traktor CoreAudio selecteert (je kan dan van verschillende audiointerfaces tegelijk gebruik maken) 1 stereouitgang aansluit op je interne audio-output en 1 stereokanaal op de imic. Maar ik vind een oplossing waarbij alles via een geluidskaart gaat toch wat beter.

Bijdrager
    chonazz
    ”aaike”
    ”mikanik”

Het kan via iMic als je in Traktor CoreAudio selecteert (je kan dan van verschillende audiointerfaces tegelijk gebruik maken) 1 stereouitgang aansluit op je interne audio-output en 1 stereokanaal op de imic. Maar ik vind een oplossing waarbij alles via een geluidskaart gaat toch wat beter.

Waar kan je die CoreAudio aan zetten?

Bijdrager
    aaike

Dit is bij setup>audio>audio device (rolmenu) in te stellen.

Bijdrager
    chonazz

Ik kan enkel kiezen tussen de iMic en de build in audio?

Bijdrager
    aaike

OK, sorrie dat het even duurde, maar ik moest dit even testen. Blijkbaar is dat in de recentste release een beetje veranderd en het was even geleden dat ik met een dergelijke setup werkte.

Bij setup>audio>audio device

selecteer je iMic …

Dan komt daaronder bij output chanel routing (automatisch) het volgende te staan
    0: iMic… out 1
    1: iMic… out 2

2: Built-in Out 3
    3: Built-in Out 4

en staat er daarboven ook automatisch Core audio bij audio device.

Als dat niet automatisch gaat kan je eens kijken of dit bij het pull-downmenu bij headphones te verstellen valt.

Indien dit niet lukt weet ik het ook niet. Misschien heeft core audio bepaalde vereisten aan je audio-kaart… de mijne op een TiBook blijkt het wel te trekken.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.