30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)
  • Q:
    Bijdrager
    Jef Peeters

edit

edit

Bijdrager
    mcdaddy

Final Scratch 2 voor het betere hands-on digitale DJ werk. (Moet je nog wel twee goede draaitafels kopen en een DJ mixer.

Als je alleen wilt gaan remixen dan is Ableton Live 5 een hele goede keuze. Als je minder wilt gaan remixen en meer zelf muziek maken dan kan je beter kiezen voor Reason 3 van Propellerhead.

Edit:

Final Scratch is overigens compatible met Traktor DJ Studio 2.6

Bijdrager
    mikanik

Final Scratch gebruikt Traktor….
    Met Live kun je muziek maken, maar ook mixen…
    Welke opties zoek je nog? Effecten? Geef maar eens een voorbeeld, kijken wij wel of je verder kunnen helpen.

Bijdrager
    arieboomsma

Kijk, als je iets wilt wat DJ´s gebruiken dan moet je niet meer met MP3´s gaan werken. Traktor is wat dat betreft echt de max wat betreft mixen e.d.

De vraag is of je aan muziek effecten wilt toevoegen, deze zeg maar remixen. Dan ben je met Ableton beter af. Maar de vraag is of dit echt soepel werkt als je wilt mixen en beatmatchen e.d. Dat is toch wat minder makkelijk dan in Traktor.

Het hangt dus maar net af waar je de nadruk op wilt leggen: op het mixen of op het realtime editen (en je dus minder op het mixen).

Groetjes en succes met beslissen!

Bijdrager
    arieboomsma

Kijk ook eens bij RAF Pro Audio in de Rijnstraat Amsterdam. Die hebben allerlei soorten setups, met Ableton, met Traktor, maar ook hardware en de Hercules DJ. Misschien hebben die ook nog goede tips!

Bijdrager
    Jef Peeters

edit

Bijdrager
    maceddy

Hmm, ik gebruik DJ-1800..

http://www.dj1800.com

Bijdrager
    patricko
    ”djafke”

ik wil eigenlijk doen wat ik kan doen met traktor DJ maar dan wat geavanceerder, effectjes toevoegen, pitchen, etc.

Dat kan Traktor toch allemaal?
    Ik heb het vorige week gekocht, ik zit alleen op een externe geluidskaartt te wachten om het echt te gebruiken (met een iMIc werkte het dus NIET).
    Die Hercules vind ik een beetje een toy, wat interessant is, is die Behringer BCD 2000
    http://www.behringer.com/BCD2000/index.cfm?lang=ENG
    Maar daar komen in december pas Mac drivers voor. Dus tot die tijd met een Emagic 2|6.
    Oh ja, ik ga met FLAC bestanden werken, dat zijn niet-lossy gecomprimeerde geluidsbestanden, en Traktor snapt die. Succes!

Bijdrager
    Tjeu

Ik heb de volledige versie van VirtualDJ voor mijn PC, maar ik heb nu ook een PB……zou ik die kunnen gebruiken op mijn PB ook? Nee zker?

Bijdrager
    MacAttack

nope

Bijdrager
    patricko

Behringer komt maar niet af, en ik vertrouw die geluidskaart die er in zit ook niet. Ik heb nu de Kontrol DJ besteld (http://www.kontrol-dj.com)

Bijdrager
    djberjo

Weet er ook iemand een goedkopere oplossing voor final scratch dat te gebruiken is op een apple ibook.

Draait mixvibes , djdecks enz. op mac?

Ik bedoel dan een programma met een los kasje of een losse geluidskaart, maar dat te gebruiken is met mijn ibook en 2 draaitafels.

Kan ik dan ook abelton live en een ander muziek programma samen live gebruiken?
    Welke geluidskaart kan ik dan het beste nemen?

Ik heb nog geen ibook ik ben van plan om er een te gaan kopen zodra ik het geld er voor heb.
    Dan kan ik nu alvast rekening houden met de programma`s die er voor te verkrijgen zijn.

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens

Bijdrager
    vogel
    ”Tjeu”

Ik heb de volledige versie van VirtualDJ voor mijn PC, maar ik heb nu ook een PB……zou ik die kunnen gebruiken op mijn PB ook? Nee zker?

Alleen als je ook een Mac-versie van dat programma hebt. Weet niet eens of die er is.

Bijdrager
    steene

WAT ALS JE niet mee bent met die conversatie?!

Ik zou een programma willen waarmee ik mp3 kan mixen. Niet al te moeilijk maar toch wel wat opties. Dus een mp3 mix programma die niet te moeilijk is. en Dj-1800 ofwel snap ik het niet ofwel werktet gewoon niet. Iets waarmee je stukjes kunt knippen uit mp3 en laten faden etc.
    op Pc heb ik Virtual DJ dat werkt vlotjes… zoiets zoek ik dus.

Wie kan me hiermee helpen? aub.

Bijdrager
    Corneel

Voor de wat proffesionelere mixen enzo kun je wel logic gebruikenhttp://www.apple.com/logicexpress/

Bijdrager
    J00ST
    ”Corneel”

Voor de wat proffesionelere mixen enzo kun je wel logic gebruikenhttp://www.apple.com/logicexpress/

:?

Bijdrager
    GIJay

God mensen… voor de laatste keer, blijf van die final scratch af. Het is dikke rommel, ga liever de serato kant op. Die mensen evolueren in de juiste richting, misschien iets minder toeters en bellen, maar wat ie doet, doet ie potjandorie supergoed.

A-trak ( dj van kanye west) gebruikt het ook live als ie aan het toeren is. Er zit trouwens gewoon een internal mode in waarmee je dus de interface op je computer kan gebruiken zonder decks of cd-spelers. Het geheel is trouwens ook een stuk goedkoper dan final scratch.

Bijdrager
    djberjo

Zou dit eventueel ook kunnen?

Traktor of welke ander dj programma voor mac dat werkt met 2 tt of cd.

Kan ik dan met alleen zo`n programma en een externe geluidskaart met 2 in/uitgangen ook zo gebruiken inplaats van een speciaal apparaat net als bij fs 2.0 of ssl?

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens

Bijdrager
    GIJay

Ik denk niet dat traktor dat ondersteunt. Traktor ondersteunt wel midi, dus met eender welke controller kan je het leven met traktor al veel gemakkelijker maken :).

Bijdrager
    djberjo

Heeft er iemand sugesties voor controllers?
    Of weet er iemand een ander programma waamee het wel werkt met timecode platen/cd`s?
    Onder windows zijn er wel verschillende programma`s die zo werken maar die werken niet onder mac kan je die wel onder mac laten draaien op een of andere manier?

Ik zou ook graag abelton live willen gebruiken maar kan ik dan 2 geluid programa`s tegelijk gebruiken?
    Als ik een losse geluidskaart heb?

Daar zou ik dan ook 1 of 2 controllers bij willen + daarbij misschien dan nog een andere voor dj gebruik maar kan ikdat allemaal tegelijk gebruiken?

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens

Bijdrager
    djkiwi

Ik heb sinds een jaar FS2.0 en ik ben er heel erg tevreden mee. Ik heb net een Powerbook gekocht die mijn huidige iBook gaat vervangen omdat ik meer power en RAM nodig heb. Ook een grotere scherm resolutie was wel gewenst.

FS & SSL zijn gelijkwaardige producten, het is maar net waar je je voorkeur aan geeft

Bijdrager
    GIJay

hahaha… natuurlijk zijn het gelijkwaardige producten

Zo gelijkwaardig dat Native instruments alles terug in handen heeft gegeven van stanton, dit komt natuurlijk door de goede samenwerking. Heb maar eens een vraag ivm FS, god ja, trek er maar een maand voor uit voor het opgelost is, op het seratoforum is het iets van een goede 20 minuten als je echt pech hebt.

Er is geen enkele turntablist ( buiten craze ) die final scratch gebruikt. Die baksteen die je erbij krijgt is groter dan een powerpc, waarom zou je dan in godsnaam een laptop meenemen.

1 van de ergste dingen aan heel het verhaal is dat richie hawtin, zowat 1 van de leading ppl achter het hele final scratch verhaal toch ook al wel een jaartje is overgeschakeld naar SSL.

De reden waarom FS in nederland wordt aangeprezen is omdat serato er gewoonweg niet verkocht mag worden omwille van een paar domme wetjes.

Het zijn geen gelijkwaardige producten, in theorie doen ze allebei hetzelfde, maar in de praktijk heb ik er toch totaal andere dingen over gehoord en zelf mee ervaren.

Bijdrager
    Brimme

Gebruik al een tijdje traktor en ben sinds kort overgeschakeld naar traktor 3 met een hercules dj console.Werkt superook met fs.

P.s Wanneer komt Richie weer eens naar nederland de laatste keer was alweer paraiso in november voor zijn DE-9 tour:(

Bijdrager
    Brimme

hier trouwens nog een filmpje van richie in de paradiso met serato

http://www.groovetrackers.com/movies/[email protected]

Het blijft mijn held:D

Bijdrager
    djkiwi
    ”GIJay”

De reden waarom FS in nederland wordt aangeprezen is omdat serato er gewoonweg niet verkocht mag worden omwille van een paar domme wetjes.

geen wetjes, maar octrooi.

Bijdrager
    Cradlemini
    ”patricko”

Behringer komt maar niet af, en ik vertrouw die geluidskaart die er in zit ook niet. Ik heb nu de Kontrol DJ besteld (http://www.kontrol-dj.com)

review?

Bijdrager
    RenderingRebel

kontrol dj is een hele fijne controller voor traktor
    Het enige minpunt vind ik de eq pots, ze zijn te klein en hebben totaal geen weerstand
    Ik hou liever van een wat grotere knop zoals op de nuo’s etc..
    Tis een leuk ding en het mixt als een trein, veel verschil met cdjs is er niet
    Ik heb er echter wel voor gekozen al die bpm onzin uit te zetten omdat dit alleen werkt als je goeie beatmarkers en alles hebt ingesteld

Bijdrager
    Cradlemini

hmm, alleen ik heb iets nodig wat goed werkt met ableton.
    control via zo een midi-control device lijkt me makkelijker dan met me muis en toetsenbord.

Bijdrager
    Groovejunk
    ”Cradlemini”

hmm, alleen ik heb iets nodig wat goed werkt met ableton.
    control via zo een midi-control device lijkt me makkelijker dan met me muis en toetsenbord.

Kijk dan eens naar een Faderfox

Bijdrager
    mike12345
    ”patricko”

Heb je die al aangekregen?
    Review?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.