5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Arjen01

Edirol UA-25

Beste kenners,
    Ik heb sinds een paar weken een MacMini. De bedoeling was dat ik met deze computer beter muziek zou kunnen opnemen. Helaas blijkt het programma dat ik daarvoor had, Cakewalk, niet compatible met Apple. Mijn externe geluidskaart, Rolands Edirol UA-25 zou dat wel moeten zijn. Ik heb geprobeerd om hem te installeren, maar het lijkt niet helemaal te werken. De Edirol maakt wel contact, want hij is aan (blauw en rood lichtje branden), maar Edirol staat niet bij de geluid inputs en ik kan heb ook niet kiezen in garageband.
    Vraag: Hoe krijg ik de Edirol UA-25 goed geinstalleerd? (of kan dat helemaal niet?? )

:sealed:

Bijdrager
    deSpaanseRente

Heb je de drivers wel geïnstalleerd voor osx?

Hier te vinden: http://www.roland.com/products/en/_support/dld.cfm?PRODUCT=UA%2D25

Bijdrager
    MrMusic

Die Edirol werkt goed i.c.m. een Mac. Ik heb er in het verleden mee gewerkt. Juiste drivers zijn belangrijk inderdaad, daarna kun je het apparaat vinden in het preferences paneel van OS X en ook in de setup vensters van Garageband en consorten. Tip: sluit het aan op een geaard stopcontact, ik kreeg anders een buzz in het geluid.

Bijdrager
    Arjen01

Lord_Spianoman, MrMusic, bedankt voor de tips. Het is me nu inderdaad gelukt om Edirol als geluidskaart te kiezen op mijn MacMini. Ben nu een trial versie van Cakewalk aan het downloaden. Ben benieuwd of het gaat werken.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Ik vraag me wel af waarom je precies Cakewalk zou gebruiken (ik wist niet eens dat daar een versie voor Mac van bestond), aangezien er op het osx-platform toch echt wel veel betere muzieksoftware beschikbaar is.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.