6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Macman

Edimax printserver v.Epson werkt niet, iemand een oplossing?

Ik heb vandaag een Epson SX405 gekocht, voornamelijk omdat je daarmee draadloos kan printen en scannen. Ideaal, kan je je printer overal neerzetten.
    Ruimt lekker op op mijn werktafel. Viel een beetje tegen:( dat de draadloze functie niet ingebouwd was, maar er los bijzat als een kastje, een Edimax printserver, model PS-1208 MFG.

Affijn, ik heb keurig alle instructies gevolgd van het edimax installatie programma, eerst aansluiten aan je printer met usb, ethernet aansluiten op je router/modem(Een Fritzbox van xs4all), de Edimax serversoftware installeren, wachtwoord opgeven, ethernetkabel afkoppelen, en dan gaat hij zoeken, maar blijft zeggen dat hij hem niet vindt.:x

Geen idee waar het aan ligt, iemand wel een idee? Ik weet wel iets van netwerken, maar hier kom ik niet uit. Op internet vind ik er ook niks over…:?

Bijdrager
    dikkeboer

Mijn ervaring is hetzelfde. Eindeloos Edimax printer server proberen te instaleren maar kreeg geen draadloze verbinding. Eindeloos per email dit uit proberen te zoeken met Epson helpdesk. Contact Anita <[email protected]>

Edimax werkt niet. Kan niet vervangen worden. Hun advies, breng geheel inclusief printer terug naar de leverancier, Mediamarkt.

Mijn conclusie: KOOP GEEN EPSON S405. Wifi verbinding werkt niet. Was ik maar bij Canon gebleven.

Of heeft iemand op dit forum een practische oplossing.

Bijdrager
    Macman

Ok bedankt, dat is ook wat ik ga doen. Verder altijd goede ervaringen met Epson gehad. Maar het helpdesk is om te huilen, het enige wat ze doen is handleidingen sturen en zelfs dat duurt erg lang. De handleiding was dezelfde die ik al op papier had. Heb gezegd dat het niet werkte, zit nog steeds op antwoord te wachten. Ga inderdaad printer terugbrengen, ben het zat.

Blij dat ik niet de enige ben! Voelde me al een roepende in de woestijn!

Bijdrager
    fritzzy

Ik kreeg het ook niet aan de praat, maar toen ik het eerst op de MACbook installeerde , werkte het meteen!
    Daarna op de PC geinstalleerd en werkt soms., werkt soms.
    De PC houdt de MFP server steeds “bezet” waardoor het delen niet lukt.
    (ik heb 4 computers om die willen printen!)
    Volgens mij is die Edimax oplossing geen echte printer deling op het netwerk , maar alleen een Netwerk verbinding .
    Ook ik was rrg teleurgesteld in het feit dat de server niet ingebouwd was en had daar gelijk gemengde gevoelens over — ik heb al eerder een edimax printserver proberen te laten werken -uren werk, slecht resultaat!

Ik klooi nog wel even, de MAC print en dat is tenminste wat.

Bijdrager
    Macman

Ben gelukkig niet de enige. Vreemd dat hij het wel op een Macbook doet trouwens.. Misschien werkt hij niet samen met mijn Fritzbox modem/router van XS4all. Dat zou ook nog kunnen natuurlijk. Maar als ik zo die verhalen hoor. hebben jullie oiok een Fritzboxmodem toevallig?

Bijdrager
    gait

Ben er ook ingetrapt: een Epson printer met Edimax Wireless Printer Server PS-1208MFG, een model dat op de website van Edimax zelf niet eens te vinden is…. Installeren met de bijgeleverde software was niet mogelijk. Via het web-interface van de WPS (je moet dan wel eerst op je router inloggen om er achter te komen op welk IP-adres je dit apparaat kun benaderen) kun je met een ingebouwde wizzard aangeven op welk wireless netwerk je aan wilt koppelen en welke encryptie en sleutel je daarvoor nodig hebt. Hoewel het volgens het keuze menu mogelijk zou moeten zijn om WPA-encryptie te gebruiken, blijkt dat de WPS alleen te koppelen is als je WEP of helemaal geen encryptie gebruikt. Een zeer ongewenste en beperkte keuze dus.

Epson zou deze Edimax printer servers terug moeten nemen en vervangen een door deugdelijk apparaat, zeker gezien het feit dat met de bijgeleverde software het apparaat in een beveiligd netwerk niet wireless aan de praat te krijgen is.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.