7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Alviarin

Ebooks van PDF documenten op Ipad?

Hallo,

Mijn eerste post op dit interessant forum. Heeft me al veel geholpen ivm Apple, Ipod en Itunes (al dan niet problemen).

Ik overweeg een Ipad 2 aan te schaffen binnenkort. Los van de computerfunctionaliteit lijkt hij mij ook handig als e-book reader. Zit maar eens e-books etc. te lezen voor je pc.

Nu heb ik een hoop interessante documenten en artikels in PDF op mijn PC. Kunnen die in de Ipad ook worden ingelezen als E-book (of toch minstens als schermvullend per pagina?). Het betreft bvb. handleidingen in PDF, computermagazine’s (op DVD verzameld), ingescande artikels en bewaard in PDF. Ik heb al door dat het niet zomaar op gaat omdat een ebook blijkbaar in een ander formaat wordt geschreven?

Als het maar gelezen kan worden in Ibook (het prgramma om ebooks op Ipad of Ipod te lezen)…

Dank voor de reacties.

Moderator
    unSOUND

Je kunt met het programma iBooks ook PDF bestanden lezen. Je hoeft dus niks om te zetten.

Bijdrager
    nickybbb

ik heb wel gemerkt dat de kleuren soms heeeel anders zijn, maar het gaat wel dik prima in ibooks

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb nog weinig gemerkt van sterk afwijkende kleuren.
    En heb toch werkelijk al duizenden PDF’s van allerlei aard voorbij zien komen in iBook.

Bijdrager
    iDephazer

Ik gebruik mijn iPad altijd om pdf’s te lezen en heb nog nooit gezien dat er iets verkeerd werd weergegeven, ik weet niet waar je dat vandaan hebt.

@TS: ja, iBooks is perfect voor een pdf bibliotheek. Leest erg prettig en lekker overzichtelijk.

Bijdrager
    Atma

Toevallig zat ik hier zelf ook mee maar dan ook met het werken van een speedreader app,
    ik ben van plan na het aanschaffen van de ipad 2 mijn boeken te gaan lezen met Quickreader maar vroeg mij af of deze ook werkt op gewone pdf bestanden of dat je ze eerst zal moeten omzetten. Als dat zo is weet iemand wat het beste programma hiervoor is?

Bijdrager
    Abraracourcix

Try Goodreader out

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.