12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    LeonDekkers

eBooks beheren

Inmiddels krijgen we een steeds grotere verzameling eBooks. En natuurlijk is het zo dat als de verzammeling groter wordt het beheer ook belangrijker wordt.
    Om te beginnen: iTunes vind ik niet geschikt. Onoverzichtelijk en niet voldoende mogelijkheden.

Op aanraden heb ik naar Calibre gekeken. Nog afgezien van de vreselijke interface is dat ook niet echt een heel gebruiksvriendelijk programma. Maar erger is dat wanneer ik het boel dan wil overbrengen naar een van de iPhone’s, Calibre alsnog het boek overzet naar iTunes. Dan kan ik die stap er wel tussen uitlaten!

Wat ik zou willen is een easy to use ebook managment. Ik wil dus de boeken kunnen zien in een lijstweergave en de covers. Veder wil ook graag info over het boek als een samenvatting. Wat ook geweldig zou zijn is een systeem om te noteren of (en zo ja wie een boek) al gelezen is. Uiteraard is een koppeling tussen de iPhone / iPad een vereiste.

Bestaat dit? Hoe organiseren jullie een steeds verder groeiende bieb? Andere suggesties?

Bijdrager
    ajongebreur

Ik mail de boeken die ik wil lezen naar mijn ipad. Op de imac heb ik mappen waar de org. boeken instaan.
    Als ik een boek heb gelezen, zet ik een kopie in de map gelezen. Anders is het niet bij te houden wat je gelezen hebt.

Bijdrager
    Sascha

@ajongebreur: In plaats van een kopie te maken van de bestanden zou je ook met snelkoppelingen kunnen werken of met kleurlabels. Zo kan je het bestand een groene kleur geven als je het hebt gelezen…

Bijdrager
    diedrikringenier

Als je voor je boekenkast staat weet je toch ook welk boek je gelezen hebt.

Bijdrager
    Ernste

Als je voor je boekenkast staat weet je toch ook welk boek je gelezen hebt.

Nou … dat hang wel af van de grootte van die boekenkast en hoe lang je die al hebt. Na een aantal jaren wordt het toch lastig. (En bij sommige mensen al eerder.)

Ik gebruik Adobe Digital Editions voor het beheer, maar heb geen iPhone of Ipad, dus ik weet niet hoe het beheer daarop gaat.

Bijdrager
    LeonDekkers

Alle boeken op de iPhone bewaren is dus geen optie. Het kost teveel ruimte en belangrijker: het lost het probleem niet op.
    Ik wil gewoon een management voor het behaar van de collectie op de computer en het registeren wat gelezen is bijvoorbeeld met een goede koppeling naar onze iPhones

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ajongebreur op 20 mei 2012

Ik mail de boeken die ik wil lezen naar mijn ipad.

Is dat niet wat omslachtig? Of hang je je iPad nooit aan je computer om andere dingen te synchroniseren?

Bijdrager
    Donnie Darko

Kijk eens naar http://www.collectorz.nl/book/ , misschien dat je er wat aan hebt. Succes!

Bijdrager
    ajongebreur
    Jakko op 21 mei 2012
    ajongebreur op 20 mei 2012

Ik mail de boeken die ik wil lezen naar mijn ipad.

Is dat niet wat omslachtig? Of hang je je iPad nooit aan je computer om andere dingen te synchroniseren?

Ja, ik sync natuurlijk wel, maar als ik eens een nieuw boek erop wil, stuur dat gewoon naar mezelf.
    Eens in de zoveel tijd gooi ik er weer 10 op of zo.

Bijdrager
    LeonDekkers

@Donnie Darko: dat ziet er erg proffesioneel uit. Wat mij betreft mist er echter een belangrijk onderdeel: de fysieke aanwezigheid van de boeken in een database. Met dit programaa kan je nu wel zien wat je hebt maar ze nog steeds niet op je device binnenhalen.

ps: ik krijg geen enkele reactie-melding per mail en dit is wel aangevinkt.

Bijdrager
    WimVriend

Heb je al eens naar Bento gekeken.

Geblokkeerd
    HereIsTom

Ik gebruik de gratis Dropbox om mijn eBoeken op de iPad of iPhone te zetten.
    Je kan je daar gratis aanmelden en dan met een App de eBoeken uitwisselen :thumbsup:

Hier kun je meer informatie vinden over de iPad.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.