4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    mac-hans

eBook software

Ik heb me rot gezocht op het forum en gegoogled, maar ben het nog niet tegengekomen. Ik wil dus een eBook maken, maar wel een met multimedia mogelijkheden. Er zijn voor voor Windows allerlei apps te vinden om dit te doen, mijn vrouw heeft in Bangkok zo’n app op de kop weten te tikken, maar we willen dit zo graag op de Mac doen. Nu kunnen we op de Mac allerlei docs in een PDF converteren, maar om een .mov of .flv in een .pdf doc te embedden, is nog niet zo maar gedaan. Wie kan mij hier mee over vertellen?

Bijdrager
    Pieterr

Het kan met diverse programma’s van Adobe maar die kosten wel een paar knaken…

The Source options let you select a different movie or play an online movie by entering its URL. We already have a movie, so you should leave most of these options alone. However, I do want you to turn on the Embed Movie in PDF check box, which saves the movie as part of the PDF file. This makes the PDF file larger, but it also ensures that the link between document and movie is never broken.

Bijdrager
    mac-hans

Bedank voor je reactie Pieterr, heb ik het dus al die tijd onder handbereik middels Acrobat Pro die ik op mij MacBook heb staan maar nooit echt goed naar gekeken. Ik weet nu waar die movie tool zit, ik ga er eens mee spelen.

Bijdrager
    mac-hans

Het is me gelukt, de hele layout in Keynote gemaakt. Vervolgens deze Keynote presentatie met foto,s en tekst geƫxporteerd als PDF. Deze in Acrobat geopend en de filmpjes er in geplaatst. Moest nog wel even stoeien welk font ik zou gebruiken want Georgia wat ik in mijn website gebruik zag er niet uit, te rafelig. Heb dus voor simpel Helvetica gekozen. Ik ben erg blij met het resultaat.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.