4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Lucf

Easycap werkt niet op macbook pro

Hallo

Ik wil voor de vakantie graag de Sony PS3 van mijn zoon aansluiten op de macbook pro. Ik heb een eawycap60 gekocht (usb naar tulp/s-vhs). In combinatie met eawycap viewer zou het moeten werken.

Als ik de PS3 aanzet en de usb in de macbook pro steek dan start eawycap viewer inderdaad. Maar alleen zwart beeld. Alle instellingen al geprobeerd (pal, ntcs, etc). Ben al 3 uur bezig incl veel google en youtube filmpjes, maar ik krijg het niet aan de praat. Nu las ik ergens een topic dat easycapviewe sinds OS10.6 niet meer werkt.

Hebben jullie een tip hoe ik de PS3 kan aansluiten op de macbook pro (OS10.11.6)?

Moderator
    Night

Volgens de ontwikkelaar::

2015-10-31: Reports indicate EasyCapViewer doesn’t work on OS X El Capitan or higher. This would be a good time for other developers to pitch in. I will spend some time investigating too but no guarantees.
    Source: https://bentrask.com/easycap/

Helaas is er daarna geen update meer gekomen van de ontwikkelaar

Omdat er verder geen alternatieven zijn voor MacOS, zou je kunnen proberen je heil te zoeken via een Windows installatie in Bootcamp of software zoals VirtualBox, Parallels, of VMware Fusion.

Je zou ook eens kunnen kijken naar VideoGlide.

Bijdrager
    Lucf

Hartelijk dank.

Videogilde geïnstalleerd maar die herkent de input niet van de easycap. Zijn er andere usb – tulp apparaten die wel met dit programma werken?

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door  Lucf.

Moderator
    Night

Videoglide werkt niet met alle hardware, wel met de EasyCAP009 en de EasyCap DC60+.

Jij hebt de DC60 en de site zegt hierover:

Warning: These devices are extremely difficult to distinguish from the EasyCAP DC60  which is not supported. For this reason EchoFX does not recommend this device.

Verder staat er op hun site een hele lijst met hardware die ook ondersteund wordt.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.