15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    KingAchille

East effect?

Gegroet,
    ik neem aan dat toch meer dan de helf van de leden die actief zijn op dit subforum het filmologisch meesterwerk ‘The Matrix’ hebben gezien. Nu, deze trilogie is ongelooflijk schitterend gefilmd. Er word regelmatig gebruikt gemaakt van het zogenaamde East Effect (althans volgens het internet http://www.youtube.com/watch?v=4l4uTH-HBzY want een zoektocht levert zoe goed als niets op)
    Het gaat hier om beelden die in zodanige mate zijn vertraagd dat er zelfs kogellijnen tevoorschijn komen…
    Wat is de officiële benaming van dit effect en is dit realiseerbaar met bv iMovie of Final Cut Pro/Express? Of heb je hiervoor een speciale professionele camera voor nodig?
    Wie kan me helpen?
    Mvg,

Bijdrager
    MacRooyen

Als je eens op Wikipedia kijkt (even doorscrollen naar het kopje Visual Effects) dan zie je dat het effect bekend is als “Bullet Time”.
    Dit is alleen te realiseren als je erg dure high-speed camera’s kunt opstellen…

Bijdrager
    Turbanus

Als je de DVD met die film hebt, heb je daar ook de making-off op staan en heb je kunnen zien dat ze ook van honderden fotocamera’s in kringen gebruik hebben gemaakt, om objecten in een driedemensionaal verplaatsingsbeeld te krijgen op film.

Bijdrager
    KingAchille

Oke, niets om zelf te doen dus :D
    anders had ik er wel eens mee kunnen uitpakken 8)
    Toch bedankt!
    Mvg,

Bijdrager
    DarkRaverNL
    ”KingAchille”

Oke, niets om zelf te doen dus :D
    anders had ik er wel eens mee kunnen uitpakken 8)
    Toch bedankt!
    Mvg,

Pistolen mogen niet in NL:P

Bijdrager
    KingAchille

In België wel. Alé, als je het aangeeft natuurlijk:?
    Mvg,

Bijdrager
    Turbanus

Revolvers wel toch?

Bijdrager
    KingAchille

Ander brengen we alle camera’s op dit forum samen en doen we een proef-shotje :)
    Mvg,

Bijdrager
    Mezzanine

..je kan het effect een beetje benaderen met stop motion.

Bijdrager
    acb

Het gaat hier om beelden die in zodanige mate zijn vertraagd dat er zelfs kogellijnen tevoorschijn komen…

Dit is volgens mij echt de reinste onzin…. Alsof ze daar op de set met scherp gaan schieten? Dit is gewoon een gevalletje special effects en is echt niet met een high speed camera opgenomen hoor!

Ook zijn alle acties gewoon voor een blue / green screen opgenomen…..

Bijdrager
    Gip

Het is goed te doen zelf, het liefst met zo meer mogelijk camera’s, maar minimaal kan je met 2 videocamera’s en 2 fotocamera’s (echt goede) al wel een mooi effect bereiken.
    En dan kan je het op meer camera’s laten lijken door de beelden te laten morphen..
    Dus het is echt mogelijk om het zelf te doen!;)

Bijdrager
    reposte

Blender 3D, exporteren met een alpha-layer en die over opgenomen beeld met (speelgoed)pistooltjes plakken.

C’est tout.

Wel een beetje mooi uitlijnen, natuurlijk;)

Bijdrager
    KingAchille

Leuk om het allemaal te weten :)
    hoeveel euro aan extra software zal ik kwijt zijn (gokje…)
    Mvg,

Bijdrager
    reposte

Blender is gratis (open-source, ook voor Mac’s) op http://blender.org te downloaden. Maar het zal wel een klus zijn om kogels te tekenen (en te animeren). Maar er staan op de site van Blender ook goede tutorials. Let wel: het heeft een steile leercurve, dus in het begin is het een lastig en vaak onoverzichtelijk programma, maar snel leer je meer en wordt het best een prettig programma.

Succes ermee.

Bijdrager
    Gip

En morphprogramma’s heb je wel freeware, en shake kan ook morphen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.