5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    aa55

Early iMac 2008 geheugen upgraden kan dat

Mijn early iMac 2008 met 4 gb intern staat mavericks op en alles werkt ok.

Op de site van apple dat deze mac maximaal 4 gb kan hebben.

Nu lees ik hier en daar op het net dat er wel een uitbreiding mogelijk is dit met het ook op de toekomstige os x’n die wel weer meer intern nodig zullen hebben.

Mijn mac draait als een tierelier en heeft nog nooit een klap misgegeven en daarom zou ik het ontzettend jammer vinden als de mac weg moet simpelweg omdat een nieuwe os x niet meer past qua intern geheugen vandaar mijn vraag.

Kan iemand mij uitleggen wat nu wel en niet mogelijk is.

Bijdrager
    Soulshaker

De imac van 2008 (de alu versie met zwarte achterkant) kan in de praktijk 6GB gebruiken.
    Je zal dan 1 latje van 2GB moeten vervangen door 1 van 4GB

Het ram is PC6400 DDR2 800Mhz geheugen , dat kom je niet veel meer tegen en is ook vrij prijzig.

Hier kan je nog een latje vinden.

http://macupgrade.eu/catalog/owc-geheugen-4gb-sodimm-pc6400-800mhz-p-777.html#.UvyCOfbDEnU

Bijdrager
    Groverr

ik moest destijds wel puzzelen totdat hij de 4 + 2 GB accepteerde. Of in plekje 1 de 4GB of 2GB zat, weet ik niet meer. Dat is gewoon een kwestie van omwisselen tot hij gewoon opstart.

Bijdrager
    aa55

Hartstikke bedankt ik ga eea upgraden.

Toch nog een extra vraag en waarom kan mijn mac ‘maar’ 6 gb hebben en de nieuwere macs veel meer kunnen hebben.
    Waar heeft dat mee te maken (uit interesse meer niet)

Bijdrager
    Soulshaker

Dat heeft vooral te maken met de hardwarematige limieten van het moederbord , of de EFI versie die Apple voor je mac heeft uitgebracht.
    Zo zijn er enkele macs die in den beginne bij release maar 4/6/8GB ondersteunden , maar na EFI update veel meer.

Jouw mac heeft een hardwarematige limiet op het moederbord. Daar kan je niets aan doen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.