5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Qmagic

€ wordt bij uitprinten een ! met voorvertoning

Ik heb een Pdf bestand ontvangen en als ik deze open met voorvertonning ziet het er goed uit.
    Alleen als ik dit bestand vervolgens uitprint (met een laser printer) zijn alle Eurotekens (€) veranderd in een uitroepteken (!).
    Waar gaat dit fout en hoe kan ik dit herstellen? Iemand bekend met dit probleem?
    Alle andere karakters gaan overigens wel goed.

Bijdrager
    TheBigZ

Misschien een printerdriverprobleem? Welke printer gebruik je?

https://discussions.apple.com/thread/1785732

Bijdrager
    Qmagic

Printer: Samsung ML-1640

Ik kom er net achter dat het zelfde probleem zich voordoet, als ik het pdf document exporteer (naar een pdf) vanuit voorvertoning.
    Zou dat dan eerder een probleem van voorvertoning zijn?

Het betreft hier een Pdf bestand dat ik van iemand anders ontvangen heb, niet zelf gemaakt.
    En ook als ik de tekst selecteer en kopieer en deze in Pages plak en dan uitprint gaat het wel goed.

Bijdrager
    remcoa7x

Je zou er even goed op moeten letten of het font wat je gebruikt alleen voor eigen gebruik is, of voor publiekelijk gebruik.
    Soms zet de pdf reader het font automatisch om in een gelijk lijkend font wat wel voor publiekelijk gebruik is
    omdat het huidige font wat je gebruikt dit niet is. Misschien komt het dus daar door

Bijdrager
    Chorro

Probeer het eens met Adobe Reader. Gaat het daar ook mee fout, dan heeft mijns inziens remcoa7x gelijk.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.