30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)
  • Q:

Bijdrager
    olbo

E sigaret ervaringen

Vandaag voor het eerst een E sigaret geprobeerd (mjoy). Maar ik blijft een chemische nasmaak houden die bij het eten naar boven komt. Heel vies, misschien nieuwigheid.

Net als velen wil ik de E sigaret proberen om te minderen en eventueel stoppen als dat mogelijk is. Als ik google zoek op ervaringen zijn deze bijna allemaal positief, volgens mij zijn het vaak fake recensies.

Daarom vraag ik hier om ervaringen van het gebruik van de E sigaret.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik ken een aantal mensen die al vrij lang gebruik maken van diverse smaken van vullingen in hun sigaret.

En ik hoor er eigenlijk alleen maar positieve reacties over.

Dus misschien moet je eens wat andere smaken testen?

Bijdrager
    Sam Rijver

Ik ben nu sinds 5 December over op zo’n e sigaret. Na 2 dagen al geen enkele ‘echte’ sigaret meer gerookt. Ik rook wel die liquids met nicotine (wel aan het afbouwen, van 1.9% zit ik nu op 0.9% of zo). Ik gebruik zelf die van foxsi.nl

Vanaf begin heb ik gekozen voor een iets afwijkende smaak te gaan, om het niet teveel op echt roken te laten lijken. Ik mix zelf de USA 12 met Menthol 6 van foxsi.

Ben er fan van.

Bijdrager
    nicj56

Tja… Wat een onderwerp, maar mij lijkt gewoon roken toch gezonder als dit(los gezien van het feit of ik rook ja of te nee), maar dit is chemisch en niet gezond lijkt. Er zijn ook negatieve recenties over, maar die schijnen vrij minimaal te zijn, maar wat heeft dit i.i.g. met Apple of een iPhone te maken.

Bijdrager
    KarelWillem

Heeft niets met Apple te maken. Daarom staat het ook in de ‘Lounge’.

Zoals vele andere ontwerpen die niets met Apple te maken hebben.

Bijdrager
    polansky

Ja nog steeds een ramp voor astma patienten zoals ik.
    Hoop dat ze ook deze krengen dan ook zo snel mogelijk gaan verbieden!

Bijdrager
    Niels

Beste manier om te stoppen: rook je zelf een hartinfarct, vraag om een directe arts en hoop dat hij het volgende uitspreekt: “als je door rookt, ben je binnen een jaar dood!”

Bijdrager
    olbo

Ik vraag alleen om ervaringen over de E sigaret. Dat roken slecht is hoef je mij niet te vertellen. Mij hersens zijn nog niet zo aangetast.;)

@nielsdam: rare uitspraak voor iemand die geneeskunde studeerd. Waarom niet meteen een kogel door de kop? Scheelt weer veel medische zorg…

Back to topic. Bedankt.

Bijdrager
    belfortmac

@nielsdam

Zou er geen minuut wakker van liggen.
    Na 35 jaar roken ga ik echt niet meer stoppen, sterker nog, dat heb ik mijn arts ook gezegd.

Bijdrager
    hatolex

@olbo

Het feit dat je rookt, en de bewering dat je hersens niet zouden zijn aangetast is in tegenspraak met elkaar.

Als je nu nog rookt mankeer je altijd wat aan je hersens.

Bijdrager
    olbo

@hatolex: je hebt helemaal gelijk. Al is het de zwakte om niet uit eigen kracht te kunnen stoppen. Dus hoop dat de E sigaret kan helpen.

Bijdrager
    Richard74
    hatolex op 20 januari 2014

@olbo

Het feit dat je rookt, en de bewering dat je hersens niet zouden zijn aangetast is in tegenspraak met elkaar.

Als je nu nog rookt mankeer je altijd wat aan je hersens.

Och jee, zo’n anti-rook fundamentalist.

Bijdrager
    nicj56

@richard74, dat zijn er wel meer dan hem.. Who cares iedereen heeft zijn dingen wat die wilt en wat niet.

Bijdrager
    Geldersscheepje

@daalhofmac

Nou nou dat zijn ferme woorden. Zonder te willen provoceren: weiger je dan ook elke behandeling bij verschijnselen van astma, longkanker, enzovoort? En ehhhh wat heeft dit met Apple te maken> oh ja snor verstandig neem geen sigaret maar een Apple ….:P

Bijdrager
    olbo

(Emac… E sigaret):p

Jammer, weinig mensen met ervaring met de E sigaret tot nu toe.

Bijdrager
    belfortmac

@geldersscheepje Mijn gezondheid is al dusdanig, dat het toch geen jaren meer gaat duren.

En nee!! dat komt niet door het roken.

Antwoord op je vraag, astma weet ik niet, longkanker zeker wel.

Bijdrager
    SunKeeper
    olbo op 20 januari 2014

Al is het de zwakte om niet uit eigen kracht te kunnen stoppen.

Ik heb altijd het idee dat mensen heus wel direct kunnen stoppen, maar simpelweg te vaak en te veel nog door de omgeving worden uitlokt, doordat het spul steeds voor je neus langs blijft komen. Je kunt geen winkel langslopen of het ligt er. En dan vaak nog familie en vrienden die roken…

Als die mensen vier weken naar een afgelegen natuurgebied zouden gaan, om even tot rust te komen zou je geen enkele sigaret meer nodig hebben. Niet dat je daar dan moet gaan uithongeren, integendeel, maar gewoon geen rook-gerelateerde artikelen binnen handbereik en veel frisse lucht. Ik durf er zo op in te zetten dat je dit zou lukken.:)

Bijdrager
    jf

Als je het niet kunt krijgen, lukt het inderdaad om in ieder geval op korte termijn te stoppen met roken. Maar de kunst is dus juist om ook te kunnen stoppen terwijl de verleidingen wel aanwezig zijn. Het is een verslaving, het kost hoe dan ook moeite om er vanaf te raken.

Bijdrager
    Marius1976

Volgens mij moet OMT maar OMG gaan worden. Wat een menslievendheid hier weer.

Leven en laten leven zei mijn oma altijd. Ik ben zelf geen roker, maar ik weet wel dat ik mijn rokende medemens over het algemeen aanzienlijk gezelliger vind, dan m’n niet-rokende medemens.

Ik weet niet hoe zo’n iSmoke proeft, maar mijn pianodocent had vroeger altijd een pijp, en dat rook heerlijk naar een soort caramel.

Bijdrager
    olbo

Van mij mogen ze de sigaretten uit de handel nemen hoor, alleen dan moeten er weer enorme bezuinigingen komen. Dus dat gaat ook niet gebeuren.

Bijdrager
    nicj56

Het enigste van roken vind ik de sigaar het lekkerste ruiken, maar ben zelf een niet-roker.

Bijdrager
    Facundo

Ik gebruik het merk esmoking om van het roken af te blijven. Want soms kon ik na maanden tòch weer ineens een pakje kopen, er 1 of 2 roken en vervolgens vol schuldgevoel het pakje weer onder de kraan houden. De e-sigaret (zonder nicotine) is dan een uitkomst. Ik doe nu al ruim een jaar met dezelfde capsule (±16 sig.), want ik heb zo’n aanval maar eens in de paar maanden; ik moet dan gewoon ff kringels kunnen blazen.

Bijdrager
    hatolex

@richard74,

Nee ik ben geen anti rook fundamentalist, ik merk alleen op dat wat olbo beweert niet waar kan zijn.

Bijdrager
    Stirf

Zelfde leverancier als Facundo en het bevalt me goed (www.esmoking.nl). Ik zit nu op medium nicotineghalte en volgende maand stap ik over naar het lage gehalte. De chemische bijsmaak had ik in het begin ook, maar daar merk ik nu niets meer van. Kwestie van wennen?

Bijdrager
    THX-1138

Als je ballen hebt, stop je gewoon cold turkey. Volgens m’n vader dan. 30 jaar gerookt. In 1 keer gekapt. Nu al meer dan 30 jaar.

Bijdrager
    Facundo

De chemische bijsmaak had ik in het begin ook, maar daar merk ik nu niets meer van. Kwestie van wennen?

Of voor de smaken koffie of chocola gaan. Maar een chemisch product blijft het natuurlijk wèl. En nicotine heeft een penetrante geur/smaak, je ruikt het al als het patroontje nog gesealed is! Ik raad je trouwens aan om niet te lang over nicotine-afbouw te doen, want dat is niet het probleem bij het stoppen. Het probleem is het aangeleerde ‘beloon’-gedrag. Nicotine is ook binnen enkele dagen uit je lichaam, maar dat heeft geen invloed op de drang om te roken; die blijft. Ga dus zsm (liefst direct!) over op nicotine-vrije patronen, want anders wordt je esigaret de verslaving.

Bijdrager
    Stirf

Klopt en daarom heb ik niet koffie of chocolade besteld, want dan blijf ik de hele dag “lurken”;)

Bijdrager
    GoeieDag
    Marius1976 op 20 januari 2014

Wat een menslievendheid hier weer.
    …ik weet wel dat ik mijn rokende medemens over het algemeen aanzienlijk gezelliger vind, dan m’n niet-rokende medemens.

BAM! Eerste zin is goed, tweede zin doet precies wat je zelf veroordeelt.

Bijdrager
    wouter57

Jaren geleden diverse pogingen gedaan om te stoppen. Moest om de tien minuten naar buiten en dat vond mijn baas op een gegeven moment niet leuk meer. Dan maar een alternatief. Ik ben een grote fan van deze site. Op dit moment heb ik deze in gebruik

Bijdrager
    Multimediaknaller

Kan het iedereen aanbevelen, en ben na de robopeuk nu al een jaar van het roken af.

Google maar eens op oliespuitje, een zeer betrouwbare webshop.

Er zit nog veel kaf onder het koren = kwaliteitsverschilen in E cigaretten.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.