7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    cartimundi

E-mailing (responsive)

hallo, heeft iemand een idee of ervaring om een simpele email campagne te maken?

ik ben bekend met de adobe software en heb weleens gekeken naar mailchimp maar vondt dat niet zo gebruiksvriendelijk…(of ik snapte het gewoon niet ;-(

ik kan een soort simpele website maken via muse…maar dan heb ik weer een verwijzing naar iets externs, terwijl het eigenlijk gelijk op scherm binnen moet komen.
    In het begin kleinschalig

graag hoor ik tips of ervaringen

Bijdrager
    Shmoo

Kijk nog maar eens opnieuw naar MailChimp. Eenvoudiger dan dat wordt het niet.

HTML emails maken is geen kwestie van even een responsive HTML webpagina mailen en klaar. Een goede HTML email maken is ongeveer net zo frustrerend als nu in 2017 nog een website optimaliseren voor IE6.

MailChimp is eenvoudig omdat het al het al het technische gedoe uit handen neemt en jij kunt beginnen met ontwerpen/invullen + mailen ipv 80 uur optimaliseren en uitzoeken wat wel en niet mogelijk is.

Bijdrager
    fatboysmart

Bijdrager
    cartimundi

thanks, ik ga het nog een kans geven

Bijdrager
    computer space

Zorg vooral ook dat plain-text alles in orde is en de volledige boodschap daar in staat (nooit tekst in afbeeldingen!). de meeste emailprogramma’s weigeren tegenwoordig standaard extern gehoste content, en laat Mailchimp daar nou net bij zweren en zijn “tracking” van bekeken campagnes mee te regelen. Bovendien host Mailchimp alle CSS en afbeeldingen zelf, en die weigert de emailclient te laden. Resultaat: content ontbreekt, en opmaak ziet er niet uit.
    Volgens mij zijn er weinig Mailchimp gebruikers bekend dat de meeste post zeer kaal bij de abonnee komt.
    Zou mooi zijn als Mailchimp een optie had om het hele slaatje mee te sturen (CSS en plaatjes in de attachments)

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 2 weken geleden door  computer space.

Bijdrager
    SvS
    computer op 03 oktober 2017

Zorg vooral ook dat plain-text alles in orde is en de volledige boodschap daar in staat (nooit tekst in afbeeldingen!). de meeste emailprogramma’s weigeren tegenwoordig standaard extern gehoste content, en laat Mailchimp daar nou net bij zweren en zijn “tracking” van bekeken campagnes mee te regelen. Bovendien host Mailchimp alle CSS en afbeeldingen zelf, en die weigert de emailclient te laden. Resultaat: content ontbreekt, en opmaak ziet er niet uit.
    Volgens mij zijn er weinig Mailchimp gebruikers bekend dat de meeste post zeer kaal bij de abonnee komt.
    Zou mooi zijn als Mailchimp een optie had om het hele slaatje mee te sturen (CSS en plaatjes in de attachments)

Ik herken het niet, eerlijk gezegd.
    Ik gebruik gmail in safari, Apple Mail, iOS Mail, en alles wat ik opmaak, komt goed aan.
    Alleen Outlook kan niet omgaan met ronde hoeken in buttons als je dat ingesteld hebt, dan worden het rechte hoeken. En fonts worden in Outlook ook niet altijd even goed gepakt, dan pakt het systeemfont van de PC.
    Maar de rest komt goed aan, maar ik doe geen ingewikkelde dingen, kolommen, buttons, plaatjes.
    Geen inline video of shop of nog meer van die moderne fratsen van Mailchimp die Outlook niet goed kan happen. Misschien is dat je punt? Ik verneem het graag, zodat we hier ook goed van kunnen leren.

Bijdrager
    computer space

Dan heb jij de instellingen zo aangepast dat externe plaatjes geladen mogen worden. Online mailprogramma’s als Hotmail en Gmail doen dit ook, maar die cachen eenmalig zo’n afbeelding voor alle instanties van zo’n mailing op meerdere accounts om tracking te voorkomen. Die leveren in Mailchimp dus een valse leesbevestiging. Maar normaal gesproken laden bedrijfs en stand alone mailprogramma’s default geen afbeeldingen van een server (anders dan inline HTML content).

Hoezo komt alles wat jij opmaakt goed aan? je bent toch niet de lezer van je eigen e-mail?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.