3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    TomL

e-mailadressen vanuit mail in groep inbrengen in adresboek

Beste forumleden.
    Graag enige hulp bij volgende frustratie:
    Hoe kan ik bij een ontvangen e-mail al de nevenagedresseerden in groep toevoegen in adresboek?

Voor mijn job dien ik voor projecten (die meestal slechts enkele weken of maanden duren) een heel pak e-mailadressen bij te houden.
    De e-mailadressen krijg ik steeds toegestuurd in een e-mail. Gemiddeld zijn dit er tussen de 30 en 60 tal.
    De e-mailadressen zijn voor mij slechts herkenbaar/onthoudbaar als ik ze onmiddellijk kan onderbrengen in één groep. bvb “medewerkers project X”.
    Na de projecten heb ik de adressen niet meer van doen en worden deze bij mij verwijderd.

Om de emailadressen toe te voegen aan mijn adresboek moet ik dit 1 per 1 doen (via het dropdownmenu van het e-mailadres) waar ik dan bij elk e-mailadres onmiddellijk mijn herkenningstekst moet bij noteren of direct 1 na 1 in een groep plaatsen.

Is er geen mogelijkheid dat je alle e-mailadressen kunt selecteren, als groep importeren en direct onderbrengen onder een nieuwe groep in adresboek?

Reeds 2 jaar ben ik zeer dankbare gebruiker van mac en steeds vaker worden de mac-applicaties gebruikt. Alleen adresboek blijf ik mijden omdat ik de applicatie voor bovenstaande reden niet gebruiksvriendelijk vind.
    Kan iemand mij een oplossing aanbieden£?

Hartelijk dank bij voorbaat.

Tom

Bijdrager
    JVermeulen

Goeie vraag, ik zoek ook al een tijdje op dat antwoord .. ben benieuwd.

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je dan het volgende al geprobeerd:

Open je Adresboek;
    Maak een groep aan;
    Selecteer alle emailadressen uit die mail met command a;
    Pak die vast en sleep ze naar die aangemaakte groep.

Zo zou het op de Apple-manier moeten kunnen gaan.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.