13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Moderator
    Lucas Raggers

e-mail versturen in de toekomst

Ik vraag me al een tijdje af waarom het niet mogelijk is om een mailtje te versturen op een vooraf bepaald tijdstip? Ik wil dat mijn Mac vanmiddag om 1 uur een mailtje verstuurd terwijl ik zelf buitenshuis ben.

De enige truc die ik ken is om in iCal een afspraak te zetten en als reminder een mailtje te versturen. Maar dat is natuurlijk erg omslachtig en knullig.

Kortom, wie weet hoe ik dit voor elkaar krijg?

Bijdrager
    New morning

Hoi,
    Mailscript 2.1.3 kan hier wel wat mee geloof ik. Hoewel het wel Ical gebruikt…
    hieronder een stukje uit de ‘readme’

Schedule Delivery

[size=9:3a68fef344]The script will present you with a list of all messages in your Drafts mailbox, allowing to set, change, and remove schedules for individual messages.

The script uses iCal for scheduling the message deliveries (iCal 1.5.2 or higher is recommended) – it will create a new calendar called “MailScripts” for message sending events. Please make sure that your computer is running at the time you scheduled for message delivery – if the computer was shut down or asleep, messages will be sent as soon as the computer is running again.
    [/size:3a68fef344]
    mischien is het toch iets voor je.
    succes!
    Ben

Bijdrager
    henkverhaar

‘cron’, of ‘at’, via de terminal. ‘at’ is de meest voor de hand liggende optie.

En er zijn vast wel third party aqua front ends (phew) voor ‘at’.

henk

Bijdrager
    JanWeijers

Als je Eudora gebruikt control-klik op “Send”. Je kunt dan een datum en tijd instellen.

Uiteraard moet je computer wel aan staan op de tijd waarop het mailtje verstuurd moet worden.

Jan

Bijdrager
    TheBT

En als je Entourage gebruikt maak je gewoon een nieuwe “Schedule” aan.
    Daar zeg je dan dat ie alle mail in je outbox moet versturen op bepaald tijdstip.
    Natuurlijk moet je Entourage en je mac blijven openstaan :wink:

Moderator
    Lucas Raggers

Crons en Terminal opdrachten zijin te ingewikkeld voor me. Tenzij iemand het me helder weet uit te leggen.

”New

Hoi,
    Mailscript 2.1.3 kan hier wel wat mee geloof ik. Hoewel het wel Ical gebruikt…
    hieronder een stukje uit de ‘readme'

Waar vind ik mailscript? Ik vind het niet via Versiontracker.

Bijdrager
    New morning

Hier heb ik hem vandaan.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/16217

Groet,
    Ben

Moderator
    Lucas Raggers

Perfect, dat werkt!

Het zou eigenlijk standaard in Mail moeten zitten, maar dit script doet alles gelukkig automatisch. Bedankt!

Bijdrager
    Sad

Waarom wil je dit eigenlijk? Om een alibi te hebben als je ergens een bank berooft?

– “Nee hoor ik was thuis aan het mailen!”

Bijdrager
    chonazz
    ”colpolyp”

Waarom wil je dit eigenlijk? Om een alibi te hebben als je ergens een bank berooft?

Geen slecht idee eigenlijk!
    Daar wil ik het wel voor gebruiken!:-):-):-)

Bijdrager
    TurkishDelight
    ”Sad”

:lol:

Bijdrager
    yoepie

Is dit inmiddels al mogelijk via Apple mail zelf? Of is mailscript nog steeds de beste manier om een email in de toekomst te versturen?

Groet,
    Saskia

Bijdrager
    Yaris

Via Mail alleen is het niet mogelijk. Als je handig bent met Automator kan het ook lukken maar het simpelste is nog altijd Schedule Delivery in http://homepage.mac.com/aamann/Mail_Scripts.html

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.