15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    stefonline

e-mail van Outlook 2007 (windows) overzetten naar Outlook 2011 (mac)

Ik ben een vriend aan het helpen om op mijn kantoor de 3 oude window machines te vervangen voor iMac’s
    In de oude Outlook zit vanzelfspreken 5 jaar e-mail in en dat ook nog eens verdeeld over verschillende mappen. Is er een manier om die mail uit de oude win computer over te zetten naar de nieuwe mac?

Stefan

Bijdrager
    nookie

Bij deze……… http://tinyurl.com/4avplgl:wink:

Bijdrager
    stefonline

OP google vind ik erg veel van outlook naar mail.app maar dat bedoel ik niet.
    Ik zou graag weten hoe te handelen van outlook (pc) naar outlook (mac)

Bijdrager
    Moriarty

Ik gebruik deze altijd:

http://www.littlemachines.com/

Bijdrager
    stefonline

@Moriarty werkt dit ook naar Outlook(mac) want dit zie ik even niet staan op de site?

Bijdrager
    Moriarty

Jazeker:)

Anders zou je hem eerst kunnen importeren in mail en daarna in Outlook, dus het lukt altijd:)

Bijdrager
    stefonline

Op de site staat :
    Only U.S./English versions of Windows and Outlook are supported at this time.

Is dat zo?

Bijdrager
    readefries

ze zeggen ook:

Please download O2M and run it in “test drive” mode to ensure that it works with your system configuration before making your purchase.

Bijdrager
    Moriarty

Ik gebruik ze ook gewoon voor Nederlandse systemen, en inderdaad, je mag eerst een test draaien voordat je hem koopt om te zien of het allemaal werkt… (let wel: gelimiteerde opties)

Bijdrager
    stefonline

Gaan we dat morgen eens even doen. Ik laat het weten.

Bijdrager
    Yost

Installeer Thunderbird op de Windows PC en laat die de mail importeren van Outlook.
    Zoek dan de maildirectories van Thunderbird.
    Hierin staan nu mbox-bestanden.
    Kopieer deze naar je Mac.
    Importeer ze in Mail.app

Bijdrager
    iep

Aangezien je Outlook op zowel Windows als de Mac gebruikt kun je gewoon de pst bestanden van Windows in Outlook for Mac importeren. Microsoft geeft tekst en uitleg. Mocht je gebruik maken van een Exchange server dan hoef je niets te doen aangezien alles al op de server staat. Je hoeft dan alleen maar het account in Outlook for Mac te configureren. Idem wanneer je van IMAP gebruik maakt hoewel je dan dingen als je agenda, todo en adresboek via een andere weg over moet zetten (pst bestand exporteren en importeren). Je hoeft dus niets te doen met Thunderbird en andere rare tools, het kan gewoon al standaard:)

Bijdrager
    stefonline

Outlook (pc)’s draaien nu op/van een windows 2003 server waar we vanaf willen. De mail gaat nu via een online exchange dienst(buggymail van windkracht) lopen. Dit werkt al. Nu zou het leuk zijn als we de bestaande mailtjes van de pc’s over kunnen zetten naar de nieuwe mac’s. Is dit mogelijk?

Stefan

Bijdrager
    iep

Als het voorheen lokaal in een pst werd opgeslagen is dat een eitje en kun je de gebruikers zelf de mail laten verplaatsen (kunnen ze meteen de mail uitzoeken en uitdunnen!). Je stelt Outlook in met het Exchange account en opent of importeert daarna de pst in Outlook. Gebruikers kunnen dan gewoon dingen van de pst (persoonlijke postvakken) naar de Exchange server slepen. Of je dit nou op de pc’s of de Macs doet moet je zelf beslissen. Voor uitgebreidere uitleg hierover zijn sites als slipstick.com een aanrader.

Bijdrager
    Yost
    Yost op 21 januari 2011

Importeer ze in Mail.app

Sorry, eerste post niet goed gelezen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.