9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    BarryQ

e-mail (spam) blijft terugkomen in mail

Ik heb twee e-mails die steeds blijven terugkomen.

Wanneer ik de e-mails verwijder, komen ze uiteraard in de prullenmand. Wanneer ik ze daarna verwijder uit de prullenmand, komen ze automatisch weer terug in de postbus ongewenste reclame. Dat steeds weer.

Ik heb Apple care gevraagd dit op te lossen, maar zij kregen dit niet voor elkaar. (mail opnieuw geĂ¯nstalleerd etc.)

Wie kan mij verder helpen?

Bijdrager
    nervus

De mails staan ongetwijfeld in de “hidden directory” ~user/library/mail/…
    En dan in “gelockte” toestand. Ze kunnen dan niet zo maar verwijderd worden.
    Vanuit de Terminal kan dat wel, maar ik vind dat zelf nogal een hachelijke onderneming, zodat ik je daarvoor geen instructies voor ga geven. Maar er zijn vast anderen op het forum die je dat wel goed (en veilig) kunnen instrueren.

Anoniem

Heb je de postbussen al is opnieuw opgebouwd?? (en dan met name de prullenmand)

Bijdrager
    BarryQ

De postbussen zijn allemaal opnieuw opgebouwd. Dit is twee keer gedaan door Apple care.Echter zonder resultaat.

Bijdrager
    Domtoren

Is dit een imap account? Zou het probleem niet op de server kunnen zitten?

Als ze op een of andere manier vastzitten in de imap server kun je lokaal deleten wat je wilt maar dan blijven ze terugkomen.

Bijdrager
    Rakk

Ik heb hetzelfde probleem met eerst 1 en nu al 2 mailtjes. Heeft Domtoren een idee hoe dat op de server op te lossen?

Bijdrager
    Rakk

Bij mij heeft het geholpen door in mail bij voorkeuren/postbusinstellingen bij de accounts “bewaar concepten en ongewenste mail op de server” uit te vinken.

Bijdrager
    BarryQ

Merci, ik ga het proberen.

Bijdrager
    Gert Snijders

Geweldig Rakk – dat was het dus, uitvinken van het op de server laten staan.

Ik had al flink wat (20+) van dit soort “hardnekkige” mails in mijn “Ongewenste reclame”-map van Mail (uit Gmail komend) staan.
    Dat is nu allemaal weg en na herstart zo gebleven.

Met dank voor de oplossing!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.