5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    m_slangen

E-Mail regels?

Hoi,

Sinds kort heb ik mijn iPhone. Tot nu toe bevalt alles me uitstekend. Het enige wat ik momenteel irritant vindt is het volgende. Ik heb een gmail account welke ik gebruik via het IMAP protocol. Ik heb hier een aantal mappen aangemaakt (labels via hun webmail). Ik heb ingesteld dat bepaalde e-mail rechtstreeks in deze mappen komt te staan. Op deze manier blijft mijn Inbox hiervan verschoond. Op mijn Mac gaat dit helemaal perfect. Ik heb een centrale Inbox waarin zowel mijn gmail als mijn orange mail binnenkomt.

Op de iPhone zijn de mail instellingen van mijn Mac overgenomen. Hier komt de mail dus ook binnen. Er zijn alleen twee dingen anders, waarvan een toch best irritant. Mogelijk zijn er mensen die een oplossing weten voor deze zaken?

1. Op mijn gmail account komen behoorlijk wat berichten binnen van emaillijsten. Deze komen dus in die specifieke mappen op basis van regels die ik heb ingesteld in Mail op mijn Mac. Op mijn iPhone komen al deze mailberichten wel allemaal in mijn Inbox. Ik heb tot nu toe niet kunnen vinden hoe ik dit op mijn iPhone anders kan instellen. Iemand een idee? Of kan het gewoon niet?

2. Dit is niet zo’n probleem, maar ik heb op de iPhone geen gecombineerde centrale Inbox. Steeds moet ik de inbox van orange verlaten door twee stappen terug te gaan. Vervolgens weer twee stappen vooruit om de inbox van gmail te bekijken. Op zich te doen, maar handiger zou een centrale Inbox zijn, net zoals op mijn Mac. Mogelijk heeft ook iemand hiervoor een oplossing?

Alvast dank voor je reactie.

Groeten van Marcel.

Bijdrager
    readefries

Je zou er voor kunnen kiezen om GMail al je mail te laten afhandelen. Dan leest GMail ook je andere e-mailboxen, zodat alles op een centrale plek binnenkomt.

Om dit te doen, moet je deze help pagina van GMail even lezen.

Verder zou het zo moeten zijn dat wanneer je regels voor mappen instelt bij GMail, dit ook op alle andere clients zichtbaar zou moeten zijn.

Bijdrager
    Picazi

Dus dan komt je Hotmail gewoon binnen op de Gmail? Handig! En als ik dan antwoord ziet de afzender dan m’n hotmail of gMail adres?

Moderator
    Poezenbeest

Kom je net met Hotmail aanzetten, de enige mail-soort, die zich niks aantrekt van standaardprotocollen….

Gaat dus niet werken…

In mijn geval staat de Mac vrijwel altijd aan en laat ik Mail gewoon alles afhandelen. Op mijn iPhone komt alleen mijn .Mac binnen en de serieuze berichten van mijn andere accounts worden door Mail ook in die inbox gezet, zodat ze uiteindelijk ook op mijn iPhone komen.

Bijdrager
    nilmedia
    ”m_slangen”

Op mijn gmail account komen behoorlijk wat berichten binnen van emaillijsten. Deze komen dus in die specifieke mappen op basis van regels die ik heb ingesteld in Mail op mijn Mac. Op mijn iPhone komen al deze mailberichten wel allemaal in mijn Inbox. Ik heb tot nu toe niet kunnen vinden hoe ik dit op mijn iPhone anders kan instellen. Iemand een idee? Of kan het gewoon niet?

Ik gebruik een eigen mailserver en heb hiervoor wel een voorvoegsel bij het IMAP pad moeten plaatsen om hetzelfde te kunnen bewerkstellingen. Misschien is dit ook voor Gmail zo. Probeer eens bij de iPhone email acount instelling, onder geadvanceerd het voorvoegsel INBOX. Misschien dat dit helpt?

Succes.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.