9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Jos Opel

E-mail prullenmand filteren op spam

Sinds mijn vorige topic over spam heeft Apple Mail keurig 300 mails gefilterd en in een aparte map gezet. Ik wilde deze map opschonen en verwijderde de mails in de veronderstelling dat ze dan volledig verwijderd zouden worden. Helaas gebeurde dit niet, maar werden ze in de prullenmand,  tussen de correcte mails geplaatst. Ik gebruik de prullenmand als opslag van mails die niet belangrijk zijn maar toch nog even bewaard moeten worden. Is er nu nog een mogelijkheid of programmaatje om de spam-mails uit de prullenmand te filteren?

Bijdrager
    TheBigZ

De prullenmand gebruiken als opslag van mails die bewaard moeten worden?

U maakt een grapje zeker?:-)

Bijdrager
    Sugar and Cream

Ik geloof ook niet dat de prullenbak daarvoor bedoeld is. Een betere methode is om een (aantal) map(pen) aan te maken voor (diverse typen) berichten die je wel gelezen hebt, maar nog niet kwijt wil. 😱

Bijdrager
    Cursor

Het Ronde Archief heet dat;-)

Bijdrager
    Jos Opel

Ik heb de tekst iets aangepast. De echt belangrijke mails staan in andere mappen.

Bijdrager
    McD44N

Als het er ‘maar’ 300 zijn zou je de toch nog belangrijke berichten een gekleurde vlag kunnen geven. Die kun je daarna per kleur weergeven, en ze eventueel in een Smart mailbox verzamelen.

Bijdrager
    Jos Opel

Ik heb een groot gedeelte al kunnen filteren op de [spam] notatie. Blijft alleen nog over de mailtjes die niet door het KPN spamfilter, maar door mij in de Spammap geplaatst zijn.

Bijdrager
    McD44N

Nou, daar kun je dus een vlag voor zetten (klik op een bericht met de rechter-muisknop) en dan verder zoals boven beschreven.

Bijdrager
    Hansi2124

Je had (als je de hele map ongewenste email in 1 keer naar de prullenmand hebt gebracht) deze actie kunnen herstellen door Command-Z…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.