10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    computer space

E-mail only internettoegang OSX 10.4

Ik heb bij de kinderen 2 oude iMacs staan. Ik wil dat mail daar werkt (ze leren lezen en schrijven nu), en wil de computers dus aan internet hangen. Maar ik wil dat enkel Apple-Mail werkt. Hoe kan ik dit doen?
    Hostsfilter alles naar 127.1.1.1 verwijzen?

Bijdrager
    fred44nl

het lijkt met dat dit met Systeemvoorkeuren – Ouderlijk toezicht moet kunnen.

Bijdrager
    computer space

Ok, ik dacht dat het enkel in 10.6 en hoger zat, maar 10.4 heeft i.d.d. ook al opties.
    Als ik bij e-mail beperkte contacten toevoeg, bij safari ouderlijk toezicht aanzet zonder sites, dan werkt het ongeveer zoals ik wil?

Bijdrager
    McPim

Lijkt mij prima ja, gewoon even uitproberen toch? En je kunt Safari ook uit je dock halen, hoe zouden ze dan op internet kunnen?

Bijdrager
    flierefluiter

Spotlight?

Bijdrager
    McPim

Ja Spotlight, ik wist dat iemand het ging zeggen:-P Kids die nét leren schrijven weten dat ze op het vergrootglas moeten klikken en daarna ‘Safari’ moeten typen en dan op internet kunnen haha..

Bijdrager
    flierefluiter

Ja inderdaad. Dat zou wel knap zijn van ze.

Maar goed. Je wilt niet weten hoe snel ze leren. Die van mij is 4,5 en heeft per ongeluk hanbrake al een x gestart via spotlight.

CMD + letter en dan een enter levert al heel wat op hoor. ?

Bijdrager
    flierefluiter

Ik bedoel natuurlijk CMD + spatie en een letter.

Bijdrager
    GoeieDag
    McPim op 12 juli 2016

Ja Spotlight, ik wist dat iemand het ging zeggen:-P Kids die nét leren schrijven weten dat ze op het vergrootglas moeten klikken en daarna ‘Safari’ moeten typen en dan op internet kunnen haha..

Het ging om mailen, dus ze zullen dan al (wat) kunnen typen. Maar vooral: onderschat de handigheid van kinderen niet. Ze kunnen eerder en sneller veel meer dan dat jij ooit kon.

Bijdrager
    McPim

@GoeieDag: Ik was ook superhandig met m’n ZX81 destijds hoor:-D Maar het was luchtig bedoeld, ik denk niet dat ze snel Safari zullen starten met Spotlight ook al kunnen ze typen. Of die kids van mij waren gewoon nooit zo handig;! Uiteraard is ‘Ouderlijk Toezicht’ een betere manier om het voor elkaar te krijgen.

(Dat is waar flierefluiter, een paar toetsen kan genoeg zijn..)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.