9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Prohibit Art

E-Mail Huisstijl

Hallo,

voor een klant hebben wij hier een huisstijl in InDesign gemaakt met 3 PMS kleuren.
    Nu wil diegene zijn huisstijl doorvoeren in haar e-mail berichten.
    Heeft iemand misschien enig idee hoe ik dit het best kan aanpakken zodat het bij elke populaire e-mailprogramma goed weergegeven wordt?

alvast bedankt!

groeten,

Marthijn

Bijdrager
    block

Gif of jpg gebruiken voor het logo bv.
    Ik gebruik zelf geen kleur in mijn afzender tekst gewoon zwart of grijs, niks met kleurtjes.

Bijdrager
    computer space

HTML meel met een afbeelding als GIF. GIF is voor logo’s net iets beter dan JPEG, omdat met printen van meel de JPEG artefacten wel eens zichtbaar worden in het wit rond het logo. En dat is jammer. Omdat er toch niet zo veel kleuren inzitten is GIF met zijn 256 kleuren prima geschikt. Even goed exporteren met save for web in photoshop en met een aangepast kleurenpalet.

Bijdrager
    Prohibit Art

Ok√©.. maar als ik dan zo’n sjabloon heb gemaakt en de diverse onderdelen in een HTML Bestand heb gezet. Hoe krijg ik het dan standaard bij elk Mail bericht toegevoegd ???

Bijdrager
    kristo

Gebruik hiervoor Thunderbird ipv Mail.
    Html mailings kan je makkelijk versturen met deze gratis (open source) software uit de stal van Firefox.

http://www.mozilla-nl.org/projecten/thunderbird/

Bijdrager
    PietjePuk

Tjah, maar klant is koning denk ik. Dan moet je niet afkomen met gebruik maar iets anders denk ik…

Bijdrager
    kristo

Jawel hoor, het is aan jou om de klant raad te geven wat kan en wat niet kan. Als daar andere sofware voor nodig is, why not? De aankoop van de software is in dit geval nog gratis ook! Installatie en support niet. Inderdaad “klant is koning” zal uiteindelijk moeten beslissen. Maar Thunderbird en zeker ook het superieure “The Bat” voor Windows hebben mogelijkheden die standaard e-mail software zoals Outlook en Mail niet hebben. :wink:

Bijdrager
    MacBeer

Lastig, de meeste klanten hebben hun hele agenda etc in Outlook. Die gaan echt niet een ander programma leren omdat jij zegt dat het daar beter mee gaat.
    Het is mogelijk in Outlook maar lastig. Ik raad het mensen af om dit te doen. Als ik mails met opgemaakt briefpapier krijg dan zitten de plaatjes er altijd als bijlage in. Da’s troep.

Bijdrager
    brok

Toevallig. Ik was me hier net in aan het verdiepen. Het komt erop neer dat de – meeste – mailclients nog jaren achterlopen en je zult dus gebruik moeten maken van tables plus een klein beetje inline css.

Hier een handig artikel waar een boel nuttige info instaat: http://www.sitepoint.com/article/code-html-email-newsletters

”MacBeer”

Ik raad het mensen af om dit te doen. Als ik mails met opgemaakt briefpapier krijg dan zitten de plaatjes er altijd als bijlage in. Da’s troep.

Even een tip uit dat artikel:

Store the email images on a web server — preferably in a folder that’s separate from your web site’s images (for example, in a folder called /images/email), and don’t delete them. Some people open emails weeks or months later, the same way people use bookmarks to return to web sites.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.