22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Djenzers

E-mail Hogeschool op Mail

Hallo,

Ik probeer al een hele tijd mijn e-mail van de hogeschool te kopellen aan Mail. Dit lukt me totaal niet. De hogeschool werkt met Microsoft Exchange Server en gebruikt een beveiligde (https) verbinding.

Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen doen?

Thx!

Bijdrager
    StudioSenay

Kijk, dat zijn nu eens een vraag, waarvan ik het antwoord ook wel zou willen weten.

Bijdrager
    Mr. Nathan

ik ook

Bijdrager
    dddfnfjefefle
    Bijdrager
    michelvdb

rtfm *

Mail Help
    E-mailaccounts configureren

Een account toevoegen:

2. Kies het type account dat u hebt uit het venstermenu ‘Type account’.

Bij een Exchange-account kunt u via IMAP een verbinding tot stand brengen met de Exchange-server. Als u tekst invoert in het veld ‘Outlook Web Access-server’, wordt inhoud die niets met e-mailberichten te maken heeft, van de server gefilterd. (De aanbieder van de e-mailaccount kan u vertellen welke tekst u moet typen.) Om Exchange samen met Mail te gebruiken, moeten Exchange-beheerders de Exchange-server configureren voor IMAP-toegang. Sommige systeembeheerders duiden een Outlook Web Access-server aan als IIS-server (Internet Information Services).

* read this fine manual

Bijdrager
    Koetjesreep

En over welke hogeschool hebben we het?
    Ow DE hogeschool.

Bijdrager
    Djenzers

Hogeschool West Vlaanderen (Howest)

Trouwens een klein beetje respect en manieren is misschien op z’n plaats! Je kan als ik niet volledig ben geweest dit ook op een deftige manier vragen.

Moderator
    Mac Daddy

Dit soort dingen kan je het best navragen bij je hogeschool. Sinds dit jaar heeft mijn school een nieuw mailsysteem en is het mogelijk om het ook in je mail programma te krijgen. Voorheen was dat simpelweg niet mogelijk. Jammer genoeg ben ik bijna afgestudeerd, dus heb ik er niet zoveel meer aan.

Maar dit verschilt dus per school. Heeft je school of opleiding een intranet site? Dikke kans dat daar de informatie op staat. En anders even aan de ict beheerder van je opleiding navragen. Die weet het vast ook wel. En wie weet staat het ook wel in de online mail applicatie.

Er is geen algemene regel hiervoor.

Bijdrager
    Koetjesreep

verwijderd.

Moderator
    Mac Daddy

Koetjesreep. Kan je alsjeblieft een beetje normaal reageren en niet gelijk zo aanvallend? Dan houden we het hier nog een beetje gezellig. Dank u.

Bijdrager
    Koetjesreep

Weet je wat ik help al niet meer met deze te simpele vraag.
    Bericht verwijderd.

Bijdrager
    Djenzers

Thanks Mac Daddy zal ik zeker eens doen bij het begin van het academiejaar!

Bijdrager
    Xcode

Ik laat mijn e-mail gewoon doorsturen, dat is bij mij de enige optie. Kan je dat niet doen?

Bijdrager
    Djenzers

Xcode dat heb ik inderdaad ook een tijdje gedaan, maar dan moet je toch terug naar die webmail om te antwoorden. Bij ons op school ben je verplicht om met je e-mail van school te antwoorden! Toch bedankt voor het antwoord!

Moderator
    Mac Daddy

Dat was bij ons dus voorheen ook de mogelijkheid. Dat doorsturen. En ik moet ook inderdaad mijn schoolmail gebruiken.

Bijdrager
    Xcode

Oei, die verplichting is vervelend ja. Succes.

Sleutelbeheerder
    Night

rtfm is een algemeen aanvaarde term voor ‘Lees eerst de gebruiksaanwijzing eens’. Officieel staat dat voor Read the fucking manual) al vond ik de vertaling van Michelvdb ook wel ‘deftig’. Geen reden om gelijk verongelijkt te doen. Dat weerhoudt vaak mensen, die de oplossing allang weten, om je te helpen. Op een publiek forum is het soms geven en nemen;)

Makkelijk gaat het in ieder geval met Entourage (zou makkelijk moeten zijn in ieder geval)

Wil je het makkelijk hebben in Apple Mail, dan moet je even navragen of ze gebruik maken van Exchange server 2007. de 2003 versie werkt niet lekker samen alsook de 2010 versie niet helemaal.

Sleutelbeheerder
    Night

Makkelijk gaat het in ieder geval met Entourage (zou makkelijk moeten zijn in ieder geval)

Wil je het makkelijk hebben in Apple Mail, dan moet je even navragen of ze gebruik maken van Exchange server 2007. de 2003 versie werkt niet lekker samen alsook de 2010 versie niet helemaal.

Geblokkeerd
    Anoniem
    Xcode op 18 augustus 2010

Ik laat mijn e-mail gewoon doorsturen, dat is bij mij de enige optie. Kan je dat niet doen?

Dit. Deed ik ook en is veel gemakkelijker om op te zetten dan al het andere met remote Exchange toegang.

maar dan moet je toch terug naar die webmail om te antwoorden. Bij ons op school ben je verplicht om met je e-mail van school te antwoorden!

Er is NIETS dat je in de weg staat om in Mail.app jouw schooladres in te stellen als afzender. Dan kan je bij het antwoorden/verzenden van emails simpelweg kiezen dat deze mail als afzender jouw schooladres heeft. Appletje-eitje.

Mail -> Preferences -> Accounts -> Kies je hoofdaccount -> Account information -> Email address -> “adres1, adres2, adres3, enz”.

Zet in de box verschillende adressen, gescheiden door komma’s en je kan ze bij het schrijven van mails kiezen uit de pulldown box “From”.

Bijdrager
    MightyMouse

Ik weet dat het op de Hogeschool Utrecht niet mogelijk was voor studenten.
    Ik ben daar destijds ook tijden mee bezig geweest.
    Is simpelweg een vinkje de de beheerders wel bij de docenten aan hebben staan en bij de studenten uit.

Maar dat is inmiddels 3 jaar geleden dus weet niet hoe het er nu bij staat!

Geblokkeerd
    Anoniem

@ MM:
    Heb ook bij de HU gezeten en had het zelfde “probleem”. Dus gewoon gedaan wat ik hier boven beschrijf:

1. Laat al m’n HU mail forwarden naar m’n eigen adres.
    2. Zet in Mail.app mijn HU adres als mogeijke afzender
    3. Klaar:)

Bijdrager
    jvers

Is het iemand al gelukt? Wij proberen hier namelijk hetzelfde:)

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.