4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    BertSmith

E-mail handtekening 'customizen'

Hallo! Na heel veel zelfgeklooi wend ik mij (ten einde raad) weer tot de orakels op dit forum.
    Ik zou zo graag een ‘handtekening’ zoals hierboven afgebeeld aan m’n email toevoegen, en de drie regels rechtsonder (email, twitter en website) aanklikbaar willen maken ZONDER de opmaak te wijzigen.
    Als plaatje (jpeg of png) krijg ik ze niet klikbaar. Als ik mbv Acrobat onzichtbare linkvelden aanmaak dan zijn ze in een pdf wel klikbaar, maar zodra die pdf als handtekening in de email zit en je probeert te klikken, dan selecteert ie het hele plaatje ipv de link te activeren.
    Makkelijkste oplossing is de gehele groene tekstbalk uit het plaatje verwijderen, en de gegevens gewoon intypen onder het plaatje in het Mail/voorkeuren/handtekening-ingaveveld. Maar ik vindt het er dan niet uit zien…. Dus in het kort:
    Is het mogelijk de vormgeving van de handtekening te behouden, maar die tekst tóch klikbaar te maken in een email-handtekening?
    Alvast mijn dank!

Bijdrager
    pwessels

Op Apple Tips staat een goed artikel hoe je een HTML handtekening kan maken en hoe je deze vervolgens in Mail kan importeren.
    Voor HTML staat een goede handleiding online. Hier vind je veel codes en is ook een prima naslagwerk voor de gevorderde gebruiker.
    Tot slot kan je altijd de bronversie bekijken in Safari van een website. Hier kan je ook ontzettend veel van leren.
    Ik gebruik trouwens de standaard Teksteditor van Apple om de codes uit te werken. Zorg er dan wel voor dat je bij ‘Voorkeuren’ onder ‘Openen en bewaren’ bij ‘Negeer tekstcommando’s in HTML-bestanden’ aanvinkt.
    De reden dat je HTML gebruikt is, zodat je niet iedere keer de plaatjes meestuurt (als bijlage), maar een link opneemt naar de plaatjes (die je zelf ergens online toegankelijk moet maken).
    Enige nadeel: als iemand offline de mail leest, ziet die niet de plaatjes.

Bijdrager
    BertSmith

Dank voor je reactie pwessels! Is dus toch niet zo eenvoudig als ik verwachtte.
    Ik zal dadelijk op Apple Tips kijken, maar ik moet bekennen dat ik niets van web/HTML weet…
    Kocht ooit in een opwelling het boekje ‘HTML & CSS – de basis’ (Pearson) maar vond het zó verwarrend/moeilijk dat ik niet verder gekomen ben dan het HTML5-deel (en dat moest ik wel 4x lezen). Weet ook niet wat het is.
    Zal het echter zeker gaan proberen!

Bijdrager
    pwessels

Succes!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.