30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    Raikkonen

e-mail gestuurd naar heel mijn hotmail-adresboek.

Gister is er een vanaf mijn hotmail account een e-mail gestuurd naar al mijn contacten!! Dit is gebeurt terwijl ik ergens anders was, dus het kan niet liggen aan het ‘drukken op een verkeerd knopje’. Ik heb de email ook niet eerst van iemand anders gekregen. Maar waar wel aan. Ik wil dit nl niet nog een keer hebben.

Zou het toch een worm oid zijn die in MacOSX zit of is het een probleem met Hotmail? En wat kan ik er aan doen om dit te verkomen.

Hier heb ik een kort draadje gevonden van mensen die het ook hebben gehad.

Alvast bedankt

Bijdrager
    Pieterr

Heb je je password al eens veranderd van je hotmail account?

Bijdrager
    Raikkonen
    ”Pieterr”

Heb je je password al eens veranderd van je hotmail account?

Die heb ik nu idd veranderd, maar lijkt me heel sterk dat iets of iemand daar achtergekomen is?!!

Geblokkeerd
    Anoniem

Je zegt dat het is gestuurd naar al je contacten. Bedoel je daarmee je contactenlijst in Mail.app of in Hotmail?

Is het het tweede, dan is dit vast een gevalletje van een gehacked account. En ja, dat gebeurt vaker bij zaken als Hotmail en Gmail.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Raikkonen”

Die heb ik nu idd veranderd, maar lijkt me heel sterk dat iets of iemand daar achtergekomen is?!!

Misschien had je een niet al te moeilijk password (naam van je vriendin, gevolgd door een getal of zoiets).
    Probeer een password te nemen met variatie in Hoofd- en kleine letters, plus wat non-letters zoals @&% etc.

Bijdrager
    iJoost

Die “geheime vraag” voor als je je wachtwoord kwijt bent is meestal het probleem. Verzin maar eens een vraag waarop niemand het antwoord weet behalve jijzelf. Dat is gewoon erg moeilijk. Een stompzinnig mechanisme, wat mij betreft.

Bijdrager
    Pieterr
    ”iJoost”

Die “geheime vraag” voor als je je wachtwoord kwijt bent is meestal het probleem. Verzin maar eens een vraag waarop niemand het antwoord weet behalve jijzelf. Dat is gewoon erg moeilijk. Een stompzinnig mechanisme, wat mij betreft.

Er zijn meer mensen die erover mee kunnen praten: What is your favorite pet’s name?

Geblokkeerd
    Breuf
    ”iJoost”

Het mechanisme is prima. Je moet alleen geen antwoord geven op de geheime vraag maar gewoon een ander password/woordcombinatie gebruiken en dat/die moet je onthouden of desnoods ergens opschrijven.

Bijdrager
    Raikkonen

Bedankt voor de snelle tips!

”Pieterr”
    ”Raikkonen”

Misschien had je een niet al te moeilijk password (naam van je vriendin, gevolgd door een getal of zoiets).
    Probeer een password te nemen met variatie in Hoofd- en kleine letters, plus wat non-letters zoals @&% etc.

Het wachtwoord die ik had was een straatnaam waar ik ooit gewoond heb, maar van die straat is er denk maar 1 in t land en die naam verzin je zo niet. Maar heb hem nou idd maar ff veranderd in iets anders. vindt het wel vervelend dat je niet gewoon alle contacten kunt weggooien, ik gebruik ze in hotmail nl nooit, maar hotmail en msn zijn weer gekoppeld dus…

”iJoost”

Dat kan het niet zijn. Die had ik nl niet ingesteld. Heb wel een alternatief adress opgegeven waar ik instructies oid naartoe kan sturen. Maar het lijkt me heeel sterk dat iemand die ik ken dit gedaan heeft. Omdat deze mail dus vaker verstuurd is.

Bijdrager
    dspiers

Wat voor soort email was het?

Was het een ‘spam’ email? ie, word rijk in je slaap, krijg een grotere etc….

Bijdrager
    Raikkonen
    ”dspiers”

Wat voor soort email was het?

Was het een ‘spam’ email? ie, word rijk in je slaap, krijg een grotere etc….

Ja spam, in het engels een eoa internet elektronica winkel. In mijn openingspost staat een link naar een site “www.security.nl” waar een draadje uit mei dit jaar loopt over deze mail. Hij staat daar in de eerste post geciteerd.

Bijdrager
    iJoost

Bij spam wordt gewoonlijk het afzender adres vervalst. Dus daaruit kun je niet afleiden dat het vanuit jouw mailbox is verstuurd.

Bijdrager
    Raikkonen
    ”iJoost”

Bij spam wordt gewoonlijk het afzender adres vervalst. Dus daaruit kun je niet afleiden dat het vanuit jouw mailbox is verstuurd.

Ok, wist ik niet. Maar ze zijn dan wel op een eoa manier aan mijn contacten gekomen???

Bijdrager
    iJoost

Misschien heb je zelf wel eens een mailtje verstuurd aan de hele lijst en had/heeft een van de ontvangers een virus wat spam verstuurt.

Bijdrager
    Raikkonen
    ”iJoost”

Misschien heb je zelf wel eens een mailtje verstuurd aan de hele lijst en had/heeft een van de ontvangers een virus wat spam verstuurt.

Nee nog nooit. Ik gebruik die lijst ook bijna nooit, stonden dus ook een hoop oude adressen in.

Bijdrager
    iJoost

Dan zal je wachtwoord wel te raden geweest zijn. Of er was iets naars op een computer waar vandaan jij je hotmail een keer gebruikt hebt. Er zijn zoveel manieren waarop je Hotmail adressen-lijst de wereld in kan zijn geraakt. Weet je wel zeker dat het jouw adressen-lijst was die gebruikt is en niet die van een vriend?

Bijdrager
    Raikkonen
    ”iJoost”

Dan zal je wachtwoord wel te raden geweest zijn. Of er was iets naars op een computer waar vandaan jij je hotmail een keer gebruikt hebt. Er zijn zoveel manieren waarop je Hotmail adressen-lijst de wereld in kan zijn geraakt. Weet je wel zeker dat het jouw adressen-lijst was die gebruikt is en niet die van een vriend?

De mail is echt verstuurd naar mijn lijst.
    Maar dit is de eerste keer in de 8 jaar dat ik dit mailadres heb en als dit het gemiddelde gaat worden lig ik er ook niet zo wakker van. Maar ik hoop dus dat dit niet vaker gaat gebeuren!!

Bijdrager
    dspiers

Ik ben nog steeds benieuwd wat er in die email stond.

Dat zou je misschien meer kunnen vertellen hoe en wat er achter zat.

Bijdrager
    Raikkonen
    ”dspiers”

Ik ben nog steeds benieuwd wat er in die email stond.

Dat zou je misschien meer kunnen vertellen hoe en wat er achter zat.

Dear friend:
    we are an electronical wholesale company which locates in China. we mainly focuse on the selling of electronics,such as
    digital cameras, mobile, LCD TV, Laptops Notebooks, Digital Video, Mp4, GPS, and so on.
    In order to gratulate Olympic Games in 2008 in China. our company have a favourable campaign in this month;
    We can offer you high quality products in good price; You can purchase freely here.
    This is a god-given chance. we hope you can hold it quickly
    site: http://www.dsg-trade.com
    msn: [email protected]/[email protected]
    e-mail: [email protected]

Bijdrager
    iJoost

Goeie opmerking. Als je de volledige headers van het mailtje (Weergave > Bericht > Bronversie) zou kunnen posten dan kunnen we waarschijnlijk ook nog wel iets meer vertellen over waar vandaan ie precies verzonden is.

En nog een andere vraag. Gebruik je hetzelfde wachtwoord ook op andere sites als Hotmail?

Bijdrager
    Raikkonen

X-Message-Delivery: Vj0zLjQuMDt1cz0wO2w9MDthPTE=
    X-Message-Status: n:0
    X-SID-PRA: Tim … @hotmail.com>
    X-SID-Result: Pass
    X-Message-Info: A2qyToRgF9T5Fi+xNBiVt6qGH0Y6j4oW+04SMPHneNqt1xy2OoGKniuWvu5uYUZkzrRv1DQ8s2G4a0Yj2JycgiSYuDN+/86J
    Received: from bay0-omc2-s27.bay0.hotmail.com ([65.54.246.163]) by bay0-imc3-s18.bay0.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.2444);
    Tue, 2 Sep 2008 06:54:56 -0700
    Received: from BAY139-W29 ([64.4.43.64]) by bay0-omc2-s27.bay0.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.3959);
    Tue, 2 Sep 2008 06:54:56 -0700
    Message-ID: <[email protected]>
    Return-Path: …@hotmail.com
    Content-Type: multipart/alternative;
    boundary=”_2285e24e-73bf-4d61-8ab3-83e26eccffe2_”
    X-Originating-IP: [60.10.209.185]
    From: Tim
    To: “…
    Subject: an electronical wholesale company
    Date: Tue, 2 Sep 2008 13:54:55 +0000
    Importance: Normal
    MIME-Version: 1.0
    X-OriginalArrivalTime: 02 Sep 2008 13:54:56.0066 (UTC) FILETIME=[7B408A20:01C90D03]

–_2285e24e-73bf-4d61-8ab3-83e26eccffe2_
    Content-Type: text/plain; charset=”iso-8859-1″
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Dear friend: we are an electronical wholesale company which locates in C=
    hina. we mainly focuse on the selling of electronics=2Csuch as digital came=
    ras=2C mobile=2C LCD TV=2C Laptops Notebooks=2C Digital Video=2C Mp4=2C GPS=
    =2C and so on. In order to gratulate Olympic Games in 2008 in China. our=
    company have a favourable campaign in this month=3BWe can offer you high =
    quality products in good price=3B You can purchase freely here.This is a go=
    d-given chance. we hope you can hold it quickly

site: http://www.dsg-trade.com msn: [email protected]/[email protected]=
    il: [email protected]=20

–_2285e24e-73bf-4d61-8ab3-83e26eccffe2_
    Content-Type: text/html; charset=”iso-8859-1”
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

<html>
    <head>
    <style>
    .hmmessage P
    {
    margin:0px=3B
    padding:0px
    }
    body.hmmessage
    {
    FONT-SIZE: 10pt=3B
    FONT-FAMILY:Tahoma
    }
    </style>
    </head>
    <body class=3D’hmmessage’>
    &nbsp=3BDear friend:
    &nbsp=3B&nbsp=3B we are an electroni=
    cal wholesale company which locates in China. we mainly focuse on the selli=
    ng of electronics=2Csuch as
    digital cameras=2C mobile=2C LCD TV=2C Lapt=
    ops Notebooks=2C Digital Video=2C Mp4=2C GPS=2C and so on.
    &nbsp=3B&nbsp=
    =3B In order to gratulate Olympic Games in 2008 in China.&nbsp=3B our compa=
    ny have a favourable campaign in this month=3B
    We can offer you&nbsp=3B =
    high quality products in good price=3B You can purchase freely here.
    Thi=
    s is a god-given chance. we hope you can hold it quickly

<DIV>
    <DIV>
    <DIV>
    <DIV><STRONG>site: </STRONG><STRONG>http://www.=
    dsg-trade.com
    </STRONG><STRONG>
    msn: </STRONG><STRONG>[email protected]/[email protected]</STRONG></A=
    >
    <STRONG>e-mail: </STRONG><STRONG>dsg=
    [email protected]</STRONG><STRONG>&nbsp=3B</STRONG></DIV></DIV>=
    </DIV></DIV>
    <hr />Waarom chatten Robbie en Adriana? Check ’t hier…=A0=A0=A0=
    =A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=
    =A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0=A0
    <=
    /body>
    </html>=

–_2285e24e-73bf-4d61-8ab3-83e26eccffe2_–

Bijdrager
    iJoost

OK Op de normale manier verstuurd via Hotmail vanaf een computer met een IP-adres in China. Door een spammer dus. En niet vanaf jouw Mac. Ik denk dat je toch wat te slordig geweest bent met het wachtwoord van je Hotmail.

Bijdrager
    Raikkonen
    ”iJoost”

OK Op de normale manier verstuurd via Hotmail vanaf een computer met een IP-adres in China. Door een spammer dus. Ik denk dat je toch wat te slordig geweest bent met het wachtwoord van je Hotmail.

ok, dan hoop ik dat het opgelost is door het aanpassen van mijn wachtwoord.
    maar hoe zie je nou zo snel dat dat ip adres uit china komt??

Bijdrager
    iJoost

Ik tikte het volgende in Terminal:

[code:1:6f53d2310e]dig -x 60.10.209.185[/code:1:6f53d2310e]

En er was geen reverse domeinnaam aan gekoppeld maar de nameserver waar het antwoord vandaan kwam (ns.hesjptt.net.cn) staat overduidelijk in China. Dat vond ik wel genoeg bewijs.;-)

Nou biecht eens op… Toevallig hetzelfde wachtwoord nog op andere sites gebruikt?

Bijdrager
    Raikkonen

oh ja… mooi trucje. ga ik onthouden!!

Bijdrager
    dspiers

Klasiek spam verhaal. Toch nog steeds gek dat ze deze email precies aan iedereen in jouw hotmail address boek sturen.

Normaal gebruiken ze een lijst om spam naar te sturen en om te gebruiken als een fake afzender address. Maar dat verklaard nog steeds niet hoe hun lijst overeenkomt met jouw hotmail address lijst. Zou je toch denken dat ze je password gekraakt hebben of gevonden hebben.

Nog steeds een raar iets.

Bijdrager
    iJoost

Waarschijnlijk zijn ze er ook gewoon ingelogd geweest (met een programma of script) nadat ze het E-Mail adres en het bijbehorende wachtwoord ergens geoogst hebben.

Dat kan heel goed als topic starter datzelfde wachtwoord op meerdere sites heeft gebruikt (meestal geef je ook meteen een E-Mail adres op, dus dat is lekker makkelijk) en een van deze sites was wat minder te goeder trouw.

(Als je zoekt met Google naar de tekst uit deze spam dan zie je dat meerdere mensen (ook G-Mail) hier het slachtoffer van zijn geweest.)

Dus wat leren we hier van? Niet overal hetzelfde wachtwoord gebruiken. Zeker niet op vage sites. En helemaaaaaal niet in combinatie met het E-Mail adres waar datzelfde wachtwoord ook op zit.

Bijdrager
    Raikkonen
    ”iJoost”

Dat kan heel goed als topic starter datzelfde wachtwoord op meerdere sites heeft gebruikt (meestal geef je ook meteen een E-Mail adres op, dus dat is lekker makkelijk) en een van deze sites was wat minder te goeder trouw.

haha, dat doe ik al jaren niet meer, voor inloggegevens gebruik ik altijd een ander wachtwoord dan voor mijn email. Om dit soort geintjes te voorkomen, maar dat mocht dus toch niet baten… en als ik een site niet vertrouw gebruik ik altijd een ander email adres…

Bijdrager
    iJoost

Toch zal het zoiets geweest zijn. Verkeerde site vertrouwd ben ik bang. Maar goed dat weet je zelf het best…;-)

Bijdrager
    driesdk

ik heb een vriendin die mij vandaag net hetzelfde verhaal vertelt, ze gebruikte osx, en net dezelfde mail werd verstuurd. Maar normaal zal dit niets te maken hebben met osx neem ik aan.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.