9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Booden

E-mail Backup

Sinds ik mijn Mac 27″ in gebruik heb (1 juni 2011) heb ik een omvangrijke mailbox gekregen. Op zich merk ik niet zo veel vertraging maar er staan veel e-mails in. Als ik nu een jaar of twee jaar wis uit de inbox kan ik die mails dan toch nog terughalen als ik er een nodig heb uit m’n Time Machine? Of met andere woorden: wat is de beste manier oude e-mails elders op te slaan en er toch nog mails uit kunnen halen mocht dat nodig zijn.

Bijdrager
    Hansi2124

Als je op een Postbus in Inkomend gaat staan en naar Postbus/Exporteer Postbus gaat, kan je op je hd alles opslaan wat er nu in die postbus aanwezig is. Hetzelfde kan je doen met Verstuurd. Die kan je dan later weer importeren als je daar iets uit nodig hebt.
    Als je TM wil gebruiken, moet je er sowieso voor zorgen dat je back-up nooit overschreven (=verwijderd) wordt door een nieuwe versie.
    Je mag kiezen, maar ik zou het wel weten.;-)

Bijdrager
    tarun

Waarom verplaats je de mail in je inbox niet naar een map in het archief?

Bijdrager
    Broer T.

Interessante kwestie, @booden. Ik heb de methode van @hansi2124 inderdaad ooit gebruikt, maar slaagde er vervolgens niet in om de back-up op de externe HD (NAS) te benaderen. Hoe zou dat dan moeten?

Bijdrager
    Booden

Dat is de reden @Broer T. dat ik er nog niet uit ben. Ik heb zo’n 22000 e-mails in m’n inbox en zoek de meeste effici├źnte en veiligste manier om daar backups van te maken. Immers, bij gebruik van Time Machine zal die er uren en uren over doen om een versie terug te halen.

Dus ik ben benieuwd naar andere suggesties.

Bijdrager
    Booden

tarun als ik m’n inbox verplaatst naar een archief map wordt die toch ook steeds geladen? Blijft dus dezelfde ‘load’ voor het mail programma; zo lijkt mij.

Bijdrager
    Noest

Waarop komen je mails binnen? Bijvoorbeeld via gmail?

Of worden ze door een provider afgeleverd en staan ze niet nog ergens op een server?

Bijdrager
    Hansi2124

22.000 emails……. Zijn die allemaal zo extreem belangrijk?:-? Kan ik mij niet voorstellen………
    Maar zoals ik al zei: waarom niet exporteren en op een externe hd zetten en als je iets wilt opzoeken in die tweeentwintigduizend emails deze importeren.

Bijdrager
    tarun

Ik bedoel niet direct het archief maar de map Mails die je per account hebt. Dat ontlast de inbox en maakt laden en zoeken sneller:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.