6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    madcat

[opgelost] E-AC3 en VLC

Ik heb een vakantie film die een geluidsspoor heeft van E-AC3 en dus een 5.1 signaal zou moeten geven, maar als ik deze in VLC afspeel dan geeft mijn receiver aan dat het maar een 2.0 (stereo) signaal is.

Wanneer ik een video met AC3 signaal opzet dan heeft dit wel gewoon een 5.1 signaal.

Zowel via HDMI als via s/pdif heb ik dit probleem.
    Heeft iemand een idee hoe je wel afgespeeld kan worden op OSX?

Geblokkeerd
    Carp

E-AC3 en dus een 5.1 signaal zou moeten geven

Oh ja??

Google wist t wel.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Dolby_Digital#Dolby_Digital

Bijdrager
    madcat

VLC zegt iig dat er 5 channels zijn, 3F2M/LFE met een A/52 B Audio spoor

Geblokkeerd
    Carp

E-AC-3 (Dolby Digital Plus) is an enhanced coding system based on the AC-3 codec.

Probeer maar eens met ‘iina’ https://lhc70000.github.io/iina/

Draait de meeste films beter dan VLC, word nieuwe Mac standaard.

Bijdrager
    madcat

Iina stuurt ook een stereo signaal naar de receiver.

Zijn meer mensen dit probleem tegen gekomen, of werkt juist e-ac3 bij jullie wel prima?

Bijdrager
    madcat

Het probleem is opgelost, ik heb een hdmi kabel lopen via eem convertor in de thunderbolt poort.
    ik had de convertor in de poort het dichts bij de ethernet kabel, maar blijkbaar zijn deze twee poorten niet hetzelfde.

Wanneer ik de convertor in het andere poortje doe dan heb ik opeens wel 5.1 geluid ipv 2.0.
    geen idee of het een feature of een defect is, maar mochten er meer mensen tegen dit probleem aanlopen, doe er je voordeel mee.

Via de audio midi setup heb ik het op 8 ch 24 bit 48Khz gezet, maar bij speaker configuratie gedowngrade naar 5.1.
    Blijkbaar krijgt mijn receiver wel een 3/4/1 signaal binnen ipv 3/2/1, maar dat is prima misschien kan hij de 2 achter signalen nog gebruiken om ze te mergen of zo iets.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.