9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Simon90

Eén foto met muziek

Ik heb nog maar een paar weken een Macbook en nu wou ik vandaag voor het eerst iets met iMovie gaan doen.

Het simpele (not!) plan was als volgt:

Neem een foto en zet daar een stukje muziek onder.

Ik hoopte dit als volgt te doen:
    -sleur en pleur een foto in het media vakje in iMovie
    -importeer een stukje muziek (6:54)
    -laat de foto net zo lang in beeld staan als de muziek duurt

Maar helaas, het lukt me niet om een foto langer dan 60 seconden in beeld te laten staan. Als ik doe: rechtermuisknop > ‘ stel duur in’ , en ik typ: 61 seconden, dan krijg ik de melding dat het maximum is overschreden..
    Hoe kan ik zorgen dat een foto wel de volledige duur van het stukje muziek in beeld bijft? (6 minuten en 54 seconden)

Ik heb geprobeerd om de foto te duplicaten, maar dan speelt ie ook elke minuut de overgangs animatie opnieuw. (ik wil eigenlijk sowieso geen overgang, maar dat is nog tot daar aan toe..)

Het doel is om uiteindelijk een stukje muziek met 1 (één) stilstaande foto op Youtube te zetten..

Ik heb dit overal proberen op te zoeken, maar zonder resultaat.

Het zal wel aan het feit liggen dat ik nog niet zo ervaren ben met de Mac apps, want ik mag toch aannemen dat een dergelijk simpele handeling geen probleem kan zijn in iMovie?

Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    Ian83

En wat als je de foto er een paar keer inzet (dus niet kopiëren, maar deze er een paar keer inslepen?

Bijdrager
    Pieterr

[size=9:91a2911e6c](Ik zit nu niet achter m’n Mac, dus kan het niet uittesten)[/size:91a2911e6c]

Werkt dit?

Alternatively, you can drag a photo on top of a video clip (or photo filmstrip). At that point, it behaves exactly like a title. That is, blue highlighting appears on the first third of the clip, the last third, or the entire clip as you drag, indicating what part of the filmstrip the photo will “cover”.

Bijdrager
    Oppie

Gebruik je iMovie 7 (uit iLive ’08 )?
    In iMovie 5 gaat het probleemloos om er een foto van bv ‘8 minuten’ van te maken. Dit via de rechtermuisknop op foto>Toon info…

Misschien dat het in iMovie 7/’08 niet gaat, want die versie wijkt nogal sterk af van de voorgaande, schijnt het (ik heb zelf geen ervaring mee). Maar als bezitter van deze versie van iMovie mag je ook de vorige versie (v.6) gratis downloaden, begrijp ik.

Bijdrager
    Fester

Oppie, uitermate correct en juiste antwoord.

Bijdrager
    1984
    ”Simon90″

Het doel is om uiteindelijk een stukje muziek met 1 (één) stilstaande foto op Youtube te zetten..

Dat kan ook eenvoudig met iPhoto, maak van de foto een diavoorstelling, kies bij instellingen voor “Pas diavoorstelling aan muziek aan” deze kun je exporteren en je hebt een Mov bestand.

Bijdrager
    Simon90
    ”Oppie”

Gebruik je iMovie 7 (uit iLive ’08 )?
    In iMovie 5 gaat het probleemloos om er een foto van bv ‘8 minuten’ van te maken. Dit via de rechtermuisknop op foto>Toon info…

Misschien dat het in iMovie 7/’08 niet gaat, want die versie wijkt nogal sterk af van de voorgaande, schijnt het (ik heb zelf geen ervaring mee). Maar als bezitter van deze versie van iMovie mag je ook de vorige versie (v.6) gratis downloaden, begrijp ik.

Das erg sympathiek van Apple.. Ik hoorde dat in sommige gevallen versie 6 (en voorgaande) sowieso beter is dan ’08.
    Ik ben al aan het downloaden.
    Ook bedankt voor de andere reacties, die ga ik ondertussen even uitproberen!

Bijdrager
    Fester

iMovie 06 is vele malen beter als 08.
    Ik hoop ook echt dat Apple verder gaat met 06 en de 08 vergeet.
    ( zal wel ijdele hoop wezen )

Bijdrager
    Simon90

Het is gelukt! iMovie 6 rocks:P Ik bedoel, ik heb met beide versies nu eventjes gewerkt en ik vind 6 nu al een stuk beter.
    bedankt iedereen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.