4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    y-it

Dynamische websites

Wie kan mij advies geven over het volgende ?

Ik heb op dit moment een tweetal G4’s in het netwerk draaien als “server”.
    De eerste is een G4 met daarop OSX 10.3.2 server. Deze is momenteel o.a. file-server, web-server (html, php, nog geen mysql), webdavserver en windows-server.
    De tweede is een G4 met daarop OSX 10.2.8 Jaquar, die deze week wordt voorzien van 4Dwebstar.
    Tevens heb ik vandaag Filemaker Pro 7 binnengekregen.

Het intranet is nu erg statisch en wordt “gehost” door de eerstgenoemde G4. Er staan alleen maar HTML-pagina’s op, die ik overigens met Pagespinner heb gemaakt. Er bereiken mij echter vragen over smoelenboeken, adreslijsten, enz.; iets wat je toch graag dynamisch wilt hebben.

Wat zijn goede uitgangspunten om op verder te gaan bouwen c.q. waar zou ik met het beste in kunnen gaan verdiepen ? Welke combi is aantrekkelijk ? En waarmee zou je zoiets (uiteraard op een Mac) kunnen gaan bouwen (Freeway of bijv. andere (nog goedkopere) pakketten) ?
    mogelijke combi:
    Filemaker/Lasso ?
    PHP/Mysql ?
    4D Webstar ?

Graag jullie aanbevelingen !

Bijdrager
    iBert

Indien je al (X)HTML en/of CSS kent, kan je best BBEdit aanschaffen. Deze code-editor wordt als één van de beste op de markt gezien. Ik heb er zelf zeer goede ervaringen mee.

PHP/MySQL biedt overigens zeer goede mogelijkheden voor het creëeren van een uitgebreid intranet. Groot plusplunt is dat alles wat je voor PHP/MySQL nodig hebt gratis is.

Bijdrager
    Laiste

Als je dynamische sites wilt gaan bouwen, zou ik me ook maar gaan verdiepen in PHP… ik vind het persoonlijk een van de leukste dingen die er zijn om lekker mee te ‘rommelen’. Php is idd gratis en behoorlijk gemakkelijk onder de knie te krijgen, daarbij kun je er echt alle kanten mee uit:)

Bijdrager
    tennapel

Filemaker en lasso zijn een sterke combi voor als je niet te diep in de techniek wilt gaan zitten.

PHP/MySQL biedt echter een grotere flexibiliteit en er zijn heel veel kant en klare oplossingen verkrijgbaar gebaseerd op deze combi. Enige technische verdieping is wel gewenst.

Filemaker/Lasso is betaald.
    PHP/MySQL zijn open source.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.