-
Q:
Dynamische navigatie: tekst altijd op hele pixel forceren
Ik wil een kleine re-design doen van mijn eigen website welke is gemaakt in Flash. Belangrijk element hierin is het gebruik van een pixelfont.
Nu ben ik op de hoogte van alle truucjes om dit font scherp te krijgen. Echter, in mijn geval heb ik te maken met een glijdende navigatie. Op het ene moment is het font scherp en op het andere moment niet.Is er een manier om ervoor te zorgen dat een tekst altijd op een hele pixel staat wanneer het menu op zijn goede plek staat?
De tekst en de clips waarin het menu is genest staan allemaal keurig op de hele pixel.
Oke… mijn actionscript-kennis reikt niet zover dat ik dit alleen kan toepassen. Hoe verwerk ik de math-functie in deze code?
[code:1:856616334f]onClipEvent (enterFrame) {
_x = _parent.scaler._x+_parent.scaler._xscale/-2;
_y = _parent.scaler._y-_parent.scaler._yscale/2;
}[/code:1:856616334f]Kijk eens aan, dit werkt perfect op het menu. Nu wil ik deze code ook op de holder-movie toegepast hebben waar mijn movies in verschijnen.
[code:1:59196599b5]}
onClipEvent (enterFrame) {
_xscale += (target_xscale-_xscale)/easeSpeed;
_yscale += (target_yscale-_yscale)/easeSpeed;
// trace(this._width + " – " + this._height);
//
_root.holder._x = this._x-(this._width/2);
_root.holder._y = this._y-(this._height/2);
//
if (_root.holder._alpha<100) {
_root.holder._alpha += 5;
}[/code:1:59196599b5]Ik neem aan dat de Math.round() toegepast moet worden op dit gedeelte van de code:
[code:1:59196599b5] //
_root.holder._x = this._x-(this._width/2);
_root.holder._y = this._y-(this._height/2);
// [/code:1:59196599b5]Wanneer ik dit doe krijg ik verschillende resultaten varierend van een wegvliegend menu bij het inladen tot en niet glijden van de holder-movie. Waar plaats ik de math-code precies?
Hier rond normaal:
[code:1:ca1cab264d]
_root.holder._x = Math.round(this._x-(this._width/2));
_root.holder._y = Math.round(this._y-(this._height/2));
[/code:1:ca1cab264d]Mocht dat niet werken probeer dan dit eens:
[code:1:ca1cab264d]
_root.holder._x = Mat.round(_root.holder._x);
_root.holder._y = Mat.round(_root.holder._y);
//
_root.holder._x = this._x-(this._width/2);
_root.holder._y = this._y-(this._height/2);
[/code:1:ca1cab264d]
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.