11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    roos

.dylib

ik ben links en rechts de MAC wat aan het opruimen.Nu vind ik “losse” .dylib files….Kan ik die zomaar in de prullenbak doen????

Bijdrager
    Oppie

Opruimen doe je in je huis, want het bestand ‘stof’ moet in de prullenbak; geen twijfel over mogelijk.
    Het ‘opruimen’ van een computer bestaat niet; dat speelt zich voornamelijk in je hoofd af.

[size=9:500c91d3c3]Misschien wat cryptisch en kort-door-de-bocht, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel…[/size:500c91d3c3]

http://www.fileinfo.net/extension/dylib

Bijdrager
    mhrenes

Het zijn libraries. Heb je een keer Xcode geinstalleerd?
    Als ze onder de folder ‘Developer’ staan kun je ze weggooien tenzij je Xcode nog wil gebruiken.

Bijdrager
    roos

Oppie is bijdehand…..Oppie moet kloppie??????

Moderator
    unSOUND

Oppie is bijdehand, roos is eigenwijs, ik ben te kortaf…
    doet iemand het überhaupt nog goed op dit forum ? :P

roos: wat Oppie bedoeld ( en daar ben ik het mee eens ) is dat je nooit systeembestanden moet weg gooien om ruimte te winnen, het risico is gewoon veel te groot dat het fout gaat… Als je schijfruimte wilt winnen kun je dat beter bereiken door je mp3’s, foto’s en films een kritisch te bekijken. Zodra je met software en dergelijke gaat stoeien heb je gewoon kans dat op een dag je Mac besluit om niet meer op te starten… en dat is het niet waard, toch ?

Inactief
    Anoniem
    ”roos”

ik ben links en rechts de MAC wat aan het opruimen.Nu vind ik “losse” .dylib files….Kan ik die zomaar in de prullenbak doen????

Nooit doen, je hebt kans dat je je systeem niet meer werkend maakt, en dat je zelfs niet meer kunt opstarten. Alles wat niet in je eigen home directory staat kun je maar beter met rust laten.

Bijdrager
    mhrenes

Als ik TS was zou ik gewoon Xcode de-installeren. Ben je er vanaf.
    Die .dylib files in de Developer mappen kun je missen hoor. Start je Mac gewoon op.

Moderator
    unSOUND

Maar wie zegt dat ze überhaupt Xcode heeft geïnstalleerd, en ten tweede dat ze daar weer van af wou ? Dat zijn tot nu toe alleen maar speculaties… Bovendien er zijn meer programma’s die .dylib bestanden gebruiken… ook het systeem zelf. Xcode maakt ze, maar is niet de enige die ze vervolgens nodig heeft.

Bijdrager
    mhrenes

Daarom zette ik er expliciet bij dat het om de .dylib bestanden in de Developer folder ging.
    De .dylib bestanden in bijvoorbeeld /usr/lib zou ik echt vanaf blijven.
    Ben overigens met de anderen eens dat je niet zomaar her en der schijnbaar ‘overbodige’ bestanden moet verwijderen.

Bijdrager
    Oppie
    ”roos”

Oppie moet kloppie??????

Is dat Vlaams voor: “zal ik je eens in elkaar komen rossen?”:?

Weet je Roos: jij mag alles in de prullenbak gooien!

Bijdrager
    roos

bedankt!!!ik gooi er GEEN .dylib’s af!!!Het was maar een vraag of het zonder problemen zou kunnen……
    Jullie hebben me overtuigd dat het het beste is ze gewoon te laten staan
    bedankt!!!!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.