5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Moderator
    unSOUND

DVI, VGA, DV, TV, hoe zit het nou?

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar externe hardware, om mijn oude videobanden op de Mac te zetten. Keuze genoeg, maar er zijn er een paar met handige extra functie, en er zitten nogal wat haken en ogen aan heb ik inmiddels begrepen via de diverse topics hier….

ik heb:
    -iMac 15″ TFT Superdrive, met 768 Mb Ram,
    -mini dvi uitgang
    -firiwire poorten

Met welk apparaat kan ik zowel:
    -analoog geluid/video signaal doorsturen naar de Mac,
    -TV aansluiten om filmpjes te bekijken?

Bijdrager
    MacFloo

Zet de Stereo videorecorder in de omgeving van je MAC(evt met TV) plaats tussen de MAC en Videorecorder een Digitale videocamara, met in analoog/digi IN/OUT, en sluit de DVC aan de Imac via Firewire en daar is dan de opname studio voor het overzetten van oude beelden.

??? ik bedenk me nu ineens dat ik mijn opstelling voor het opnemen van oude banden heb weergegeven, WERKT ECHT PERFEKT, ook als ik dit uiteindelijk op DVD heb gebrand, afgezien van de keuze van compressie methode van het digibestand, deze ka n bij vekeerde keuze het belangrijkste mooie eindresultaat in de weg staan.

PS. ik brand eerst een DVD-RW, om te kijken of het er perfekt uitziet bij het afspelen op de dvd speler bij de TV, daarna brand ik het op een DVD-R als het resultaat goed is, schilt een berg draden en aansluitingen om het op TV te kunnen zien, want het kan er dan wel mooi op TV uitzien als vanaf de MAC speelt, maar je DVD speler moet uiteindelijk het resultaat afspelen op je TV.

Succes ermee, MacFloo:mrgreen:

Bijdrager
    OMT-fan

Hoe krijg ik de videorecorder beelden op mijn DV cam en dan in iMovie ??????

Heb een Sony SLV-SE800 videorecorder en een JVC GR DVL307 met digi in/out.
    geen firewire op videorecorder, wel op Camcorder natuurlijk….

Wil ok wel op deze manier mijn oude videobanden opnemen, maar het lukt niet.

Bijdrager
    Steves lovechild
    ”Hans

Hoe krijg ik de videorecorder beelden op mijn DV cam en dan in iMovie ??????

Heb een Sony SLV-SE800 videorecorder en een JVC GR DVL307 met digi in/out.
    geen firewire op videorecorder, wel op Camcorder natuurlijk….

Wil ok wel op deze manier mijn oude videobanden opnemen, maar het lukt niet.

Als de JVC geen analoge ingang heeft, moet je een losse AD converter kopen. Ik heb heel goede ervaringen met de Canopus ADVC- 100. Al vaak topics over geweest. Heb je PCI sloten , dan kun je ook de ADVC-50 nemen. De meeste camera’s hebben een matige AD conversie en bij alle camera’s die ik geprobeerd heb, lopen audio en video niet goed sync. Ook al vaak topics over geweest. Bij de ADVC-100 heb je behalve een firewire uitgang ook een S-VHS en composite analoge uitgang voor naar een TV. Ook erg handig wanneer je monteert in b.v. FCE of FCP. Je ziet meteen hoe je video er op TV uit komt te zien.

Moderator
    unSOUND

Ik geloof dat ik mijn vraag niet goed geormuleerd heb,
    want ik wil onder andere dit:

-DivX afspelen op mijn Mac, en bekijken met de TV als beeldscherm,
    dus zonder eerst ergens op te branden

-Platen en ander oud spul opnemen als mp3.

-Videobanden opnemen met iMovie

en dat alles via 1 apparaat. ik heb al een videocamera, dus ik vind het sonde
    om een andere erbij te kopen met dv in en uit, en dan kan ik nog steeds
    geen platen opnemen….

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.