3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Rail

DVI Probleem

Na mijn nieuwe monitor (Samsung 215TW) aangesloten te hebben met de DVI kabel aan de Macmini(G4) leek alles goed te werken. Na een paar minuten echter verdween het beeld in een pixelstorm en ging op zwart. Na de DVI kabel vervangen te hebben door een VGA kabel en d.m.v. het VGA–>DVI koppelstuk was het beeld weer terug. Met de DVI kabel is echter geen beeld meer mogelijk. Sterker nog, de Macmini start niet eens meer op met de DVI kabel aangesloten.
    Nu heb ik nog een 9600(OS9.1) staan met een DVI aansluiting op de videokaart en die werkt perfect. Ik kan beide computers tegelijk aan het beeldscherm hangen en middels een knopje op het scherm switchen tussen Macmini(analoog) en 9600(digitaal).
    Is de digitale video ingang van de mini kaduuk? Erg vreemd allemaal.

Bijdrager
    darkraver007

ik weet zelf niet echt waarom hij zo doet maar mijn raad is om ermee terug naar de winkel te gaan en dan ’t misschien te laten vervangen als het moet

Bijdrager
    Rail

Na wat speurwerk ben ik wat forums tegengekomen waaruit blijkt dat het probleem bij de mini ligt. De ATI 9200 videochip is de boosdoener. Voor de losse videokaart is er een firmware update geweest maar niet voor de ingebouwde van de mini. Er is zelfs een lijst met monitoren die wel en niet werken op de mini onder voorbehoud. Op mijn monitor zou hij het wel moeten doen maar helaas.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.