12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Cloudsurfer

DVI-naar-HDMI: geen volledig beeld?

Ik heb onze Mac mini aangesloten op de tv met een DVI-naar-HDMI-kabel, maar hij laat hierbij niet het volledige beeld zien. De menubalk ligt buiten het scherm zelfs bij de hoogste resolutie. Bij VGA gaat het wel allemaal goed. Wat kan ik hieraan doen?

Bijdrager
    AppleNANdO
    Bijdrager
    Pieterr

Hm. Voordat je met SwitchResX aan de gang gaat, kun je nog een aantal andere dingen proberen.

Heb je de externe input instellingen van je TV al geprobeerd?
    Kijk eens naar dingen als “unscaled”, “overscan off”, “1-to-1 pixel” etc opties.
    Wat heb je precies voor TV?

Bijdrager
    P-j

Ik heb dit zelfde probleem gehad, ik heb nu dit aangezet

Nu krijg ik wel volledig beeld, resolutie is 1920×1080

Bijdrager
    Cloudsurfer

Ik heb hem aangesloten op een Samsung LE26M51B.

Overscan stond al aan, dus ik heb hem uitgezet en krijg dan wel het volledige beeld, maar met een dikke zwarte rand eromheen. Ook heb ik SwitchResX geprobeerd, maar dan zegt de tv plotseling dat hij die resolutie niet aan kan (1360×768), terwijl die dat in VGA prima voor elkaar krijgt.

Bijdrager
    Pieterr

En op je Mac heb je 1360×768 (60Hz) ingesteld (ipv 1280×720) voor het tweede scherm?

Bijdrager
    Cloudsurfer
    ”Pieterr”

En op je Mac heb je 1360×768 ingesteld (ipv 1280×720)?

Ja, dat heb ik. Dan moet ik hem vervolgens met mijn MBP benaderen, omdat de tv dan geen beeld meer geeft.

Bijdrager
    dddfnfjefefle

Probeer je scherm eens uit te breiden ipv te klonen. Lukt het dan wel helemaal?

Moderator
    unSOUND

Sommige TV’s hebben geen speciale “PC” stand, waarbij er dus altijd een stukje beeld weg is, of je een stukje zwarte rand hebt. Je zult de oplossing dus in je TV moeten zoeken, en niet in je Mac.

Bijdrager
    Sweam

Het ligt inderdaad aan je TV. Ik sluit mijn macbook wel eens aan op een Sony Bravia, en die TV heeft een instelling van “wide angle” of iets dergelijks. Met de standaard-instellingen valt heel veel weg van het beeld.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Ik had al zo’n vermoeden. Gelukkig gaan we deze tv binnenkort vervangen met een grotere, dan zal ik hier rekening mee houden.

Heel erg bedankt voor jullie hulp!

Inactief
    Anoniem

Het probleem is dat een tv een andere breedbeeld verhouding heeft b.v. 1920×1080 en een monitor heeft dan 1920×1200.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.