14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    JoopJoopJoop

DVD/Video_TS/VOB gebruiken XBMC, ATV2

Ik wil graag geripte DVD’s afspelen in bijvoorbeeld XBMC, Plex e.d.

Een VIDEO_TS map heeft heel veel bestanden, welke moet ik kiezen om de hele film af te spelen?
    Soms krijg ik een stukje te zien en is het daarna afgelopen.
    Ze zouden omgezet moeten worden naar MKV container, is dat nodig?
    Ik vond daarvoor MakeMKV maar dat lijkt alleen te werken vanaf een DVD en niet met een map met files??
    Handbrake zou dat ook moeten kunnen, maar daar worden veel instellingen gevraagd die ik niet begrijp…

Iemand advies?

Geblokkeerd
    Bento

Omzetten is niet nodig. Als je XBMC maar gebruikt zoals het bedoeld is:

Je voegt in XBMC de harddisk toe als lokatie en dan kies je de menuoptie “scan voor nieuwe content”. XBMC zet dan de film(s) die op de harddisk staat/ staan in het Movie menu ongeacht of dit een VIDEO_TS map, een avi, een MIVB of een mov bestand is. Als je de film dan in het Films menu selecteert kan je de film bekijken. Als de DVD een menu heeft, krijg je dat menu eerst te zien.

Zie ook hier: http://www.onemorething.nl/community/topic/dvd-kijken-op-appletv2-via-xbmc#post-2351984

Bijdrager
    Hansi2124

Graag je onderwerp in het juiste subforum plaatsen. Blijkbaar heb je daar nog steeds wat moeite mee.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Bento 8 uur geleden #

Sorry, ik dacht dat XBMC bedoeld was om te gebruiken voor Video films af te spelen, mijn vraag is dus helemaal verkeerd gesteld, die was, zie boven “Ik wil graag geripte DVD’s afspelen in bijvoorbeeld XBMC, Plex e.d.”

Nogmaals sorry..

Ik zal een forum zoeken waar men mijn vraag eerst leest voordat er gereageerd word.

Geblokkeerd
    Bento
    JoopJoopJoop op 29 februari 2012

Bento 8 uur geleden #

Sorry, ik dacht dat XBMC bedoeld was om te gebruiken voor Video films af te spelen, mijn vraag is dus helemaal verkeerd gesteld, die was, zie boven “Ik wil graag geripte DVD\’s afspelen in bijvoorbeeld XBMC, Plex e.d.”

Nogmaals sorry..

Ik zal een forum zoeken waar men mijn vraag eerst leest voordat er gereageerd word.
    Ik geef aan hoe je met XBMC (geripte) DVD’s afspeelt en jij wilt weten hoe je met XBMC geripte DVD’s afspeelt. Ik zie het probleem even niet. Enlighten me, please.

Bijdrager
    KarelWillem
    JoopJoopJoop op 29 februari 2012

…Ik zal een forum zoeken waar men mijn vraag eerst leest voordat er gereageerd word.

Niet gelijk zo hoog van de toren Joop.:lol:

Je hebt snel een zeer bruikbaar antwoord gekregen.

Dus misschien dat jij eerst moet lezen voordat je de geboden hulp direct afkamt.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Ik stel een serieuze vraag, daar komt een voor mij onzinnig antwoord op…” Als je XBMC maar gebruikt zoals het bedoeld is:” Natuurlijk gebruik ik het zoals bedoeld is….. waarom zou ik anders een vraag stellen??

De zogenaamde oplossing is geen oplossing, als ik e.a. wil instellen zoals aangegeven, blijken geen van deze keuzes aanwezig bij mij, hier heb ik dus niets aan… Mogelijk gebruikt de beantwoorder een oudere/andere versie van XBMC, gaat er kennelijk van uit dat iedereen zijn versie gebruikt..

Dan komt er een reactie “dat ik een bruikbaar antwoord heb gekregen…. wat weet die daar nu van? heeft die bij mij mee staan kijken? heeft die van mij een PM gehad???

Het antwoord was dus absoluut niet bruikbaar….

De link naar de andere antwoorden is ook geen oplossing, ik gebruikt geen Apple TV.

Bijdrager
    KarelWillem

Je bent wel een beetje een zuurpruimpje Joop.:lol:

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=DVDPlayer

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Lees mijn vraag nog eens….

Die gaat NIET over de XBMC DVDPlayer.

Inmiddels de oplossing gevonden.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik wil graag geripte DVD’s afspelen in bijvoorbeeld XBMC, Plex e.d.
    Een VIDEO_TS map heeft heel veel bestanden, welke moet ik kiezen om de hele film af te spelen?

Bijdrager
    Dick de Roos
    JoopJoopJoop op 01 maart 2012

Inmiddels de oplossing gevonden.

Het prettige van een forum is dat er vragen gesteld kunnen worden en antwoorden gegeven.
    Vaak komt men op een of ander manier tot een oplossing van het probleem.
    Het is dan ook plezierig dat de vinder van de oplossing deze oplossing ook even beschrijft.
    Zo hebben anderen daar in dergelijke gevallen ook wat aan.
    Op die manier worden we met z’n allen steeds wijzer.
    :nerd:

Geblokkeerd
    Bento

Volgende keer help ik je gewoon weer hoor Joop. Het was me een waar genoegen.;-)

Bijdrager
    Telcoman

Ik blijf maar even op hetzelfde topic. Mij lukt het ook niet.

Heb een USB harde schijf aangesloten. Locatie toegevoegd aan ‘Bestanden’, maar in de VIDEO_TS mappen zie ik alleen een eindeloze rij bestanden.

Onder Movies staat niets.

Iemand een suggestie?

Bijdrager
    iKweethetbeter

Hoe XBMC de VIDEO_TS map van een DVD speelt weet ik niet, tegenwoordig rip ik DVD’s met HandBrake, en dan maak ik er meteen een MKV van met de door mij gewenste selectie van audio tracks en ondertitelingen.

In HandBrake selecteer je de VIDEO_TS map, daarin zit de hele film met menu. Als je één bestand selecteert, dan heb je inderdaad maar een stukje film.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.