15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    sytsew

dvdstudio: hoe ‘play all’?

Wat is de handigste/ simpelste manier om een tiental losse filmpjes via 1 knop in het menu, allemaal te laten afspelen, achter elkaar? (menu maak ik nu in dvd studio pro 4, leer ik dat es)

Natuurlijk kan ik ze allemaal als 1 film met chaptermarkers renderen en dan een lijst buttons voor die chapters maken, maar kan het niet gewoon andersom? Moet ik dan een simpel scriptje schrijven of zo?

Bijdrager
    Reinier J

je kan ze mits ze allemaal het zelfde audio hebben, AC3, PCM of Mp2 gewoon achter elkaar op de time line mikken. dan kan je met 1 button ze acher elkaar laten lopen

Bijdrager
    MaXin

Of oplossing 2 (iets flexibeler): maakt voor iedere clip een andere track en stel per track de ‘end jump’ in naar de volgende track.

Als je beide opties wilt, dus of vanuit het menu per track keizen en terugkeren naar het menu of starten bij nr 1 en alles afspelen weet ik even niet zo een handige oplossing anders dan alles dubbelen maar dat lijkt me niet echt handig …. wellicht dat daar idd een script voor nodig is??

Bijdrager
    Reinier J

ff een story maken bij elke track. laat de tracks zelf na elkaar door lopen en de story terug naar het menu verwijzen. Dan heb je een play all functie en de films zijn ook per stuk te bekijken. hoef je geen moeilijke scripts te maken

Bijdrager
    Djmichel
    ”Reinier

ff een story maken bij elke track. laat de tracks zelf na elkaar door lopen en de story terug naar het menu verwijzen. Dan heb je een play all functie en de films zijn ook per stuk te bekijken. hoef je geen moeilijke scripts te maken

Dit is een goede manier. Nadeel hiervan als je de tracks met elkaar doorlinkt kan je niet echt skippen. Je moet elke keer wachten totdat de nieuwe track geladen word.

Er is nog een manier. Als je alles op 1 track gooit en ‘markers’ op het begin en het einde van een clipje zet, dan kan je elke marker de eigenschap geven dat hij op dat punt terug moet gaan naar je menu. Als je dan een story aan maakt hoef je alleen maar alle markers in de story te slepen en hij speelt alles af..ongeacht of je nou een marker de opdracht geeft op terug te springen. Voordeel hiervan is dat het skippen lekker soepel loopt.

Deze manier kan ook. Je kan als je bijvoorbeeld 10 clips heb 10 story’s maken.
    – story trailer 1 (met alleen de start marker van de trailer 1 en de eind marker er in, dit moet je natuurlijk bij alle stories doen)
    – story trailer 2
    – story trailer etc….
    – story play all!

en dan je knoppen van de aparte trailers naar de betreffende story linken en de play all knop naar de laatste play all story;)

Er leiden meerdere wegen naar rome natuurlijk… :wink:

Bijdrager
    sytsew

@Reiner J: je laatste optie, met de story’s. Ik dacht dat je story’s alleen maar binnen 1 track kunt schrijven; hoe laat ik die meerdere tracks dan “na elkaar doorlopen”?

Je eerste optie, met de tijdlijn, lijkt handiger. Kan ik een nieuwe track maken met daarin alle films op rij(hebben idd zelfde audio) en vervolgens weer story’s voor de filmdelen? dan hoef ik ze niet nog es samen te renderen. Of krijg ik dan de dubbele hoeveelheid?

dank

Bijdrager
    sytsew

@ Djmichel: ah, ik zat al half te doen wat je schreef.
    heb alles nu op 1 track, met markers op aansluitpunt clips. Ik neem aan dat jij bedoelt iets ruimte te laten zodat elk clipje daadwerkelijk 2 markers heeft in de tijdlijn? Of werkt ’t ook met 1 ‘split’ marker?

Bijdrager
    Djmichel

Ik zal kijken hoe ik het zo simpel mogelijk kan vertellen…

Als je een lege storie hebt en bijvoorbeeld 1 lange film op 1 track:

Een storie speelt alle markers die jij erin hebt gezet af. Op het moment dat de storie een nieuwe marker tegen komt die niet op het lijstje staat, dan stopt de storie.
    Je moet dus wel bij de storie selecteren waar hij heen moet als hij zijn eindpunt bereikt heeft.

Dus in jouw geval kan je per clip alleen een start marker zetten. Dus als je dus die 10 trailers hebt dan hoef je dus per storie maar 1 marker erin te zetten.

Maar als je dan een storie afspeeld kan je niet skippen en als je in de storie ‘play all’ alle markers erin hebt gezet dan speelt hij alles markers af en kan je skippen.

De reden waarom ik een marker in het begin zet en in het einde is omdat de mensen dan naar het einde naar het clipje kunnen skippen. Maar dit is een persoonlijke keuze.

Dus samen gevat:

1 marker per storie kan dus. Hij stopt automatisch als hij een marker tegenkomt die er niet in zit. En je kan dus zoveel markers erin zetten in 1 clip als je wilt. Zolang je ze maar in dezelfde storie zet.

Mocht het nou echt niet lukken dan PM me maar even. Dan kan ik je misschien verder helpen.

Bijdrager
    sytsew

nou, we lijken eruit, met dank aan Djmichel’s verhaaltje.

Een paar puntjes van aanpassing + samenvatting voor de newbie na mij met dezelfde vraag:

Ik heb eerst een track gemaakt (“Track 1”) met op diens tijdlijn alle los geimporteerde films op rij aaneengesloten, met een chaptermarker op de scheiding (1.1, 1.2, 2.1 etc in mijn geval). Die markers heb ik elk steeds de naam gegeven van het filmpje aan wiens start ie staat. (éen lange film importeren en daar markers in plaatsen komt op hetzelfde neer). In de inspector (rechtsonder) als End jump: Not Set (waarom vertel ik straks).

Vervolgens maak je story’s uit Track 1 (selecteer het Track 1 icoon, druk dan ‘add story’- anders maak je een story uit iets anders). In mijn geval een per filmpje (story 1.1, 1.2 ..), plus een voor de play-all functie. In de storytab (het lijstje dat middenonder verschijnt bij selectie van de story) sleep je de betreffende chaptermarker in het rechter ‘Entry’-gedeelte. In de Inspector stel je de End jump in op het (hoofd)menu, dan keert ‘ie daar naar terug na afspelen van de marker-entry.

Dan selecteer je het menu, selecteer je de desbetreffende button. In de Inspector als Target: tracks & stories>[storynaam] uit lijstje>entry met de goeie markernaam.

Voor de play-all button maak je ook een story, met als entry alle markers van de rij films uit Track 1, dan speelt ie ze inderdaad allemaal af. End Jump van die Track is weer het menu.

Ik kwam erachter dat je niet helemaal door kunt skippen in ‘play-all’-mode, als je de End Jump bij de markers op bijvoorbeeld ‘menu’ zet. De eerste keer gaat het goed (je skipt naar marker 1.2 in mijn geval), maar daarna ga je met dezelfde skip terug naar het menu, want nu is de marker degene die de jump definieert. Vandaar op ‘Not Set’.

Het enige schoonheidsfoutje dat ik nog niet opgelost heb, is hoe je bij elke jump terug naar het menu, je voorbij de starttransitie van het menu kunt springen (oftewel voorbij het loop point, direct in het menu). Maar goed, bedankt voor alle hulp!

Bijdrager
    Outragemac
    ”sytsew”

Het enige schoonheidsfoutje dat ik nog niet opgelost heb, is hoe je bij elke jump terug naar het menu, je voorbij de starttransitie van het menu kunt springen (oftewel voorbij het loop point, direct in het menu). Maar goed, bedankt voor alle hulp!

2 workarounds:

The easy way:
    Dupliceer het menu, en zet de starttime van de asset in dat duplicaat menu voorbij de transitie.
    De eerste keer toon je het menu met de transitie, en zet de end jump van de stories naar dat duplicaat menu.

The not-so-easy-way:
    Zet de transitie in een aparte track (met een end jump naar het menu) en bepaal per track/story/slideshow/whatever of deze als end jump naar de transitie-track moet gaan of niet.

Bijdrager
    allard

Ik was al met allemaal ingewikkelde scripts bezig om een play al in dvd sp4 voor elkaar te krijgen.
    toe ik jouw methode tegen kwam waar voor dank @djmichel!

Heb nog 1 probleem wanneer je de play all knop indrukt speelt hij het eerste filmpje
    perfect af alleen wanneer hij dan verder gaat naar het tweede filmpje gaat het geluid door
    maar valt het beeld weg. Wanneer ik dan weer een beetje heen en weer skip tussen de films begint het filmpje weer met beeld?

Ik heb alle films in 1 track gestopt met 1marker aan het begin die de opdracht geeft om aan het eind terug naar het betreffende menu te springen.

Hoop dat jullie me kunnen helpen de DVD moet morgen naar de fabriek nl. het is overgens wel een dubble layer project en ik laat DVDSP zelf het breek punt kiezen.

Gr Allard Faas

PS @Djmichiel heb de vraag ook naar je ‘gePBed’

Bijdrager
    Outragemac
    ”allard”

Heb nog 1 probleem wanneer je de play all knop indrukt speelt hij het eerste filmpje
    perfect af alleen wanneer hij dan verder gaat naar het tweede filmpje gaat het geluid door
    maar valt het beeld weg. Wanneer ik dan weer een beetje heen en weer skip tussen de films begint het filmpje weer met beeld?

Dit zou niet moeten kunnen. Gebeurt dit in de simulator, af na de build in een VIDEO_TS folder?

Bijdrager
    allard

Dit gebeurt alleen in simulator hij staat nu een test te branden. Maar ik was even benieuwd en bezorgt
    gezien de deadline.

Bijdrager
    Outragemac
    ”allard”

Dit gebeurt alleen in simulator hij staat nu een test te branden. Maar ik was even benieuwd en bezorgt
    gezien de deadline.

Ik neem aan dat het toch goed is gekomen?

Bijdrager
    allard

Ja Dank nog, hij is vorig weekend in de BAlie gepresenteerd en men was er blij mee!
    Mijn dank is groot.

Allard

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.