5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    BoraTDI

DVD’s van iMac naar Apple TV streamen

Binnenkort gaan we verhuizen en daar komt dan ook een nieuwe OLED tv in te staan. Hierbij wil ik een Apple TV kastje kopen. Een hele tijd terug las ik daar een artikel over en het staat me bij dat je rechtstreeks van je iMac naar Apple TV DVD’s kan streamen. Deze zouden dan op de achtergrond naar Apple TV gestreamed worden zodat je vanuit daar de DVD’s op de tv kan zien. Klopt dit??
    Ik heb een wireless router van KPN waar mijn iMac en iPhone verbinding mee maken. Is het mogelijk om deze route te gebruiken icm Apple TV??

Dank je wel.

Bijdrager
    Pieterr
    ”BoraTDI”

Binnenkort gaan we verhuizen en daar komt dan ook een nieuwe OLED tv in te staan.

Zo’n joekel van 11 inch?;-)

Als je geld hebt voor een OLED TV kun je beter een Mac mini kopen in plaats van een AppleTV. Die speelt direct je DVDs af.

http://www.freedom-to-tinker.com/blog/dwallach/tivo-appletv-boxee-and-future-hd-television-delivery

To that end, I’ve hacked my AppleTV with the latest patchstick, a remarkably painless process, and now my AppleTV, running Boxee, based on the open-source xbmc project, can play DVD rips from my file server (including DVD menus).

Bijdrager
    Sanjeev

hahaha lol :P

Ontopic:
    Plex kan ook erg handig zijn.

Bijdrager
    BoraTDI

Ik dacht meer aan deze : http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/samsung-ue46b7000/

Vroeg me af of je tussen de Apple TV en de iMac nog een Airport Extreme of zo moest hebben… Of dat de Apple TV rechtstreeks van de iMac de DVD’s kan ontvangen.

Bijdrager
    Pieterr

Doorgaans heb je een of andere draadloze router (bv de AirPort Extreme) die het draadloze netwerk bij je thuis opzet. Je kunt eea ook via “ad-hoc” (computer-to-computer) networking aan de praat krijgen maar een draadloze router is wel zo makkelijk.

De AppleTV kan geen 1080 content afspelen. Waarom koop je geen Mac mini? Die is weliswaar iets duurder, maar veel flexibeler.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.